مقالات تخصصی, مقالات عمومی

 راهنمای خرید دوربین مداربسته جاسوسی

راهنمای خرید دوربین مداربسته جاسوسی

راهنمای خرید دوربین مداربسته جاسوسی

 

برخی از مکان ها، به علت حساسیت محیط و مسائل امنیتی نیازمند دوربین های مداربسته ای هستند که بتوانند تمام لحظات را ثبت کنند و هیچ وقفه در فرآیند نظارت و مدیریت تصاویر صورت نگیرید. در این اماکن بنا به مسائل امنیتی و حساس، کابران تمایل ندارند که دوربین های مداربسته نصب شده دیده شود. بنابراین، خرید دوربین مداربسته جاسوسی مورد توجه افراد قرار می گیرد. نصب دوربین مداربسته جاسوسی، در تمام مکان ها مجاز نیست چرا که موجب تعرض به حریم خصوصی افراد می شود. در هنگام خرید دوربین مداربسته جاسوسی، می بایست همه جوانب را در نظر گرفت تا خرید آگاهانه ای داشته باشیم.

 

تفاوت دوربین مداربسته جاسوسی با سایر دوربین ها در چیست ؟

دوربین مداربسته جاسوسی یا اصطلاحا Pinhole ( مینیتانوری یا مخفی ) در ابعاد کوچک تولید و عرضه شده است که برای ثبت بی وقفه وقایع و رخدادها در محیط های حساس مور استفاده قرار می گیرند. این دوربین ها، به علت ابعاد کوچکی که دارند، قابل نصب در هر نقطه ای هستند و حتی می توان آن ها را در نقطه ای نصب کرد که برای افراد قابل دیدن نباشند که این قابلیت، برای افراد بسیاری مهم است، بنابراین خرید دوربین مداربسته جاسوسی نسبت به سایر دوربین ها، مورد تقاضای بیشتری قرار می گیرد.

 

 راهنمای خرید دوربین مداربسته جاسوسی

چه قابلیت هایی در خرید دوربین مداربسته جاسوسی حائز اهمیت است ؟

به صورت کلی دوربین های مداربسته ها، به دو دسته ی تحت شبکه یا IP و آنالوگ ( بستر کواکسیال ) تقسیم می شوند که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های خود را داراست و دوربین های تحت شبکه قیمت بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ دارد. این دسته بندی در خصوص دوربین مداربسته جاسوسی نیز صدق می کند.

در هنگام خرید دوربین مداربسته جاسوسی، می بایست به نکات بسیار توجه داشت :

  • با توجه به نیاز و امکانات نصب، می بایست تعیین کنید که دوربین تحت شبکه یا دوربین آنالوگ مورد نیاز شماست؟ آیا امکان سیم کشی در پروژه وجود دارد یا نیازمند دوربین مداربسته جاسوسی بی سیم هستید؟ دوربین های جاسوسی تحت شبکه، هم به صورت با سیم و هم به صورت بی سیم عرضه می شوند که کاربران می توانند با توجه به نیازهای خود، دوربین مورد نظر خود را از این دسته بندی انتخاب نمایند.

دوربین های جاسوسی بی سیم دارای رم داخلی  هستند و تغذیه ی آن ها هم از طریق آداپتور از طریق باتری قابل شارژ تامین می شود تا در صورت قطع برق، اختلالی در ضبط تصاویر دوربین جاسوسی رخ ندهد.

  • از دیگر مشخصه های خرید هر محصولی، قیمت آن است که تاثیر چشم گیری در انتخاب یک محصول دارد. دوربین های جاسوسی با توجه به قابلیت هایی که دارند، در قیمت های مختلفی به فروش می رسند، بنابراین می بایست با توجه به قابلیت ها خرید دوربین مداربسته جاسوسی را انجام داد تا در هزینه ها نیز مدیریت کرد.
  • اگر ثبت چهره ها در محیط مورد نظر مهم است، بهتر است دوربین جاسوسی را تهیه کنید که از قابلیت های تشخیص چهره، پشتیبانی کند. همچنین اگر ورود افراد به محیطی ممنوع است می توانید از دوربین های جاسوسی با قابلیت ورود به منطقه ممنوع (Intrusion) تهیه نمایید.
  • همانطور که می دانیم، دوربین های مداربسته دارای لنز های مختلفی هستند که هریک دارای کارآیی های خاص خود است. این موضوع در خصوص دوربین مداربسته جاسوسی، نیز صدق می کند چرا که آن نیز با لنزهای متغیر و ثابت عرضه می شود. بنابراین، دیگر فاکتوری که در انتخاب و خری دوربین مداربسته جاسوسی تاثیر دارد، لنز دوربین است.
  • همانطور که در مقاله کاربرد دوربین مداربسته جاسوسی اشاره کردیم، برخی این دوربین ها در قالب اجسامی چون : ساعت، رادیو، گلدان و …. ارائه می شوند و نیازی به تعبیه آن ها در داخل اجسام نیست، بنابراین یکی دیگر از نکاتی که می بایست به آن توجه کردم انتخاب دوربین جاسوسی از این دسته محصولات است که در حال حاضر فروش این دوربین ها در ایران غیر مجاز است.
  • اغلب این دوربین ها، دارای قابلیت مقاومت در شرایط سخت محیطی چون گرد و غبار، رطوبت، باران و … هستند. اگر قرار دوربین مورد نظر در محیط های بیرون نصب شود، ضرورت پشتیبانی از قابلیت IP67 در خرید دوربین مداربسته جاسوسی نقش موثری را ایفا می کند.

 راهنمای خرید دوربین مداربسته جاسوسی

 

دوربین های مداربسته جاسوسی در ابعاد مختلفی به فروش می رسند، ابعاد کوچک تر به علت کارآیی بالاتر بین افراد محبوبیت بیش ترند اما از نظر قانونی، محدودیت های نصب بسیاری دارند. دوربین های مداربسته با اندازه متوسط از جمله دوربین مینیاتوری  (Pinhole)داهوا DH-HAC-HUM3201B ، شامل محدودیت خرید و نصب از نظر قانون نیستند. این دوربین از سری HDCVI برند داهواست، تصاویر را به صورت دو مگاپیکسل و به صورت تمام رنگی در شب ارائه می دهند.

 

قیمت خرید دوربین مداربسته جاسوسی

همانطور که شرح دادیم، دوربین مداربسته جاسوسی در قیمت های مختلفی به فروش می رسد و قیمت خرید دوربین مداربسته جاسوسی مانند سایر دوربین های مداربسته، بر مبنای کارآیی، ابعاد و قابلیت هایی که دارند تعیین می شود.

 

از کجا می توان دوربین مداربسته جاسوسی خرید ؟

همانطور که شرح داده شد، خرید دوربین مداربسته جاسوسی یا مینیاتوری در ابعاد کوچک و یا در قالب اشیای دیگر چون ساعت، رادیو، گلدان، خودکار، شارژر و … در کشور ما غیر مجاز است و تنها دوربین های مینیاتوری که در ابعاد متوسط طراحی شده اند و کاربردی غیر از جاسوسی و تعرض به حریم خصوصی افراد را دارند مجاز هستند. دوربین های مداربسته مینیاتوری یا Pinhole مجاز، توسط شرکت های بزرگی چون فراگستر الکترونیک ارائه می شوند و توسط نمایندگان های فروش معتبر فراگستر در سراسر کشور قابل عرضه هستند.

 

خرید دوربین مداربسته جاسوسی در چه امکانی ضروری است ؟

  • نصب این دوربین ها در ATM بانک ها، در شناسایی چهره افراد مضنونی یا سارقین کمک شایانی می کند، همچنین نصب آن ها در صندوق فروشگاه ها، ورودی و خروجی گیت های فرودگاه ها، داخل هواپیما، در داخل وسایل نقلیه عمومی به منظور ثبت تصادفات و کمک به راننده در داشتن دید کافی نسبت به فضای جلو و عقب اتوبوس، حائز اهمیت است. نصب این دوربین ها در این اماکن به گونه ای صورت می گیرد که حریم خصوصی افراد مورد تعرض قرار نگیرد، همچنین در این اماکن دوربین در سایز متوسط مورد استفاده قرار می گیرد تا افراد متوجه نصب دوربین مداربسته شوند.

 راهنمای خرید دوربین مداربسته جاسوسی

  • عملیات های تجسس پلیس و نظامی

 

ضرورت خرید دوربین مداربسته جاسوسی

  • با استفاده از دوربین های جاسوسی بی سیم دیگر نیازی به NVR و DVR نیست و تصاویر داخل رم داخلی (Micro SD Card) تعبیه شده در داخل دوربین تعبیه شده است و مراحل نصب به سرعت انجام می شود. همچنین، در امکانی که امکان نصب دوربین دارای سیم وجود ندارد نصب دوربین بی سیم می تواند یک انتخاب خوب محسوب شود.
  • ارائه این دوربین در ابعاد کوچک، سبب می شود که نصب آسان به سهولت صورت گیرد. تهیه این دوربین در قالب اشیا و قرار دادن آن ها در منزل، سبب می شود که افراد غیر مجاز یا سارقان متوجه وجود دوربین مداربسته در منزل نشوند و در نتیجه احتمال آسیب به آن بسیار پایین است، بنابراین خرید دوربین مداربسته جاسوسی نسبت به سایر دوربین های معمولی مور اهمیت قرار می گیرد.
  • این دوربین، این امکان را فراهم می آورد تا تصاویر علاوه بر ذخیره در رم داخلی، در یک فضای ابری نیز ذخیره شود.
  • برخی از دوربین های جاسوسی، IR ندارند و می توانند تصاویر رنگی در شب را برای کاربران فراهم سازند بنابراین حتی در شب نیز وجود نور IR ( مادون قرمز )، سبب افشای دوربین در محل مورد نظر نمی شود.
  • این دوربین ها در رزولوشن های مختلفی عرضه می شوند و می توانند تصاویر ب کیفیتی را برای کاربران فراهم سازند.
  • ارائه هشدارها و اعلان رخدادهایی چون تشخیص حرکت (Motion Detection)، عبور از خط ممنوع (Tripwire)، ورود به منطقه ممنوع (Intrusion) و تشخیص چهره (Face Detection) به صورت سریع و آنلاین، سبب افزایش تقاضا و خرید دوربین مداربسته جسوسی می شود.

 

کلام آخر در خصوص خرید دوربین مدار بسته جاسوسی

معمولا خرید دوربین مداربسته جاسوسی برای اماکن خاصی انجام می شود که تصاویر بدون هیچ تهدیدی ارائه و در حافظه مورد نظر ذخیره می شوند و هیچ کس متوجه حضور دوربین در محیط نمی شود. توجه داشته باشید که نصب دوربین جاسوسی در اماکن غیر مجاز، پیگیرد قانونی دارد و تخلف محسوب می شودف بنابراین در هنگام نصب دوربین در محل مورد نظر خود، دقت کافی داشته باشید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *