مقالات تخصصی, مقالات عمومی

انتخاب نصاب دوربین مداربسته

انتخاب نصاب دوربین مداربسته

انتخاب نصاب دوربین مداربسته

 

همانطور که در مقالات پیشین به آن اشاره کردیم، انتخاب نصاب مناسب از فاکتورهای مهم در هنگام نصاب و دریافت بیش ترین بهره وری در سیستم های دوربین مداربسته است چرا که تمام مراحل نصب و خرید اصولی و متناسب با نیاز شما انجام می شود و نگرانی بابت عدم رعایت استانداردهای نصب و آسیب به تجهیزات وجود ندارد از این رو انتخاب نصاب دوربین مداربسته ماهر، به شما بسیار کمک خواهد کرد.

 

نصاب دوربین مداربسته

نصاب دوربین مداربسته به شخصی گفته می شود که فرایند نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته را انجام می دهد. فردی که به عنوان نصاب دوربین مدار بسته قصد فعالیت را دارد، باید آموزش های کاملی را در زمینه شناسایی انواع تجهیزات نظارت تصویری شامل انواع دوربین مداربسته در دسته بندی های آنالوگ و تحت شبکه، انواع دستگاه های ضبط تصاویر (DVR  و NVR )، انواع کابل های انتقال تصویر و شبکه، تجهیزات نصب دوربین و لوازم جانبی را طی کند. همچنین یک نصاب دوربین مداربسته باید از دانش الکترونیک، اطلاعات پایه ای داشته باشد تا در صورتی که فرآیند نصب دوربین با مشکل مواجه شد قادر به تشخیص مشکل و حتی الامکان حل آن باشد. تمام آموزش هایی که یک نصاب دوربین مدار بسته طی می کند باید بر پایه آخرین مدل های قطعات و دوربین های مدار بسته موجود در بازار باشد تا وی بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.

 

انتخاب نصاب دوربین مداربسته

 

 

خصوصیات نصاب دوربین مدار بسته

هر فردی که به عنوان نصاب دوربین مدار بسته فعالیت می کند باید علاوه بر داشتن مهارت کافی و دانش قابل قبول برای ارائه خدمات در حوزه نصب دوربین مدار بسته، باید شناخته شده و تایید شده باشد. دوربین مدار بسته و سیستم های نظارت تصویری باید توسط افراد مورد اعتماد نصب شوند. لزوم رعایت این مورد، در صورتی که دوربین مدار بسته شما از نوع دوربین های تحت شبکه باشد چرا رمز و تنظیمات منحصر به فرد خود را دارد که این ها مانع از دسترسی افراد متفرقه به دوربین یا دستگاه ذخیره ساز از طریق اینترنت یا شبکه محلی می شود. از طرفی مکان های نصب دوربین و همچنین مکانی که تجهیزات ضبط تصاویر در آن قرار دارد، باید از دید افراد غریبه به دور باشد و بنابراین نصاب دوربین مدار بسته، نباید فردی باشد که هیچ مشخصات کاری و شخصی قابل پیگیری از او در دست ندارید. شرکت های زیادی در سطح شهرها در زمینه راه اندازی دوربین مداربسته فعالیت می کنند و می توانید برای پیدا کردن یک نصاب دوربین مدار بسته حرفه ای و شناخته شده به آنها مراجعه کنید.

 

از کجا نصاب دوربین مدار بسته را پیدا کنیم؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم فرآیند نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته، باید توسط اشخاص شناخته شده و دارای اعتبار حرفه ای کافی انجام شود. اما اینکه این افراد را از کجا پیدا کنیم، سوال بسیاری از خریداران تجهیزات حفاظت تصویری است. معمولا اکثر مغازه ها و شرکت هایی که اقدام به فروش دوربین مدار بسته و تجهیزات جانبی آن می کنند، برای فرآیند نصب و راه اندازی آنها نیز اشخاصی را در اختیار دارند یا به طور غیرمستقیم با آنها کار می کنند و می توانید شماره تماس و مشخصات این افراد را از آنها دریافت کنید. اما اگر نتوانستید نصاب دوربین مدار بسته مورد نظر خود را پیدا کنید، شرکت ارائه دهنده ی محصول یا نمایندگی آن برند، می تواند شما را از در این امر یاری رسانند، توجه داشته باشید که این شخص توسط این شرکت ها مورد تایید قرار بگیرند تا خللی در امنیت و یا ایمنی سیستم دوربین مداربسته شما ایجاد نشود.. شما به عنوان شخصی که برای اهداف حفاظتی اقدام به خرید دوربین مدار بسته کرده اید، باید در این زمینه بسیار آگاهانه عمل کنید تا در دام کلاهبرداران و یا حتی سارقینی که در پوشش نصاب دوربین مدار بسته قصد ورود و شناسایی اماکن مسکونی یا تجاری و یا صنعتی را دارند، نیفتید. برای بررسی صحت عملکرد سایت ها و یا افرادی که خدمات نصب دوربین مدار بسته را انجام می دهند، می توانید به سایت اعتماد الکترونیک و همچنین سایت پلیس فتا مراجعه فرمایید.

  انتخاب نصاب دوربین مداربسته

 

چه نکاتی را قبل از نصب دوربین مدار بسته باید رعایت کنیم؟

برای نصب دوربین مدار بسته، اولین و شاید مهم ترین نکته ای که باید رعایت شود، انتخاب نصاب دوربین مدار بسته ماهر است. جدا از این قضیه که شخص باید مورد اعتماد و شناخته شده باشد، بحث حرفه ای بودن او است که می تواند کار شما را به طور صحیح جلو ببرد یا اینکه هزینه های اضافی و یا ضرر و زیان برای شما ایجاد کند. برای انتخاب نصاب دوربین مدار بسته کارآمد، بهترین راه همان مراجعه به نمایندگی محصول مورد نظر یا شرکت های معتبری است که در زمینه نصب و راه اندازی تجهیزات حفاظت تصویری مجوزهای لازم را از اتحادیه مربوطه دارند. پس از اینکه نصاب دوربین مدار بسته مورد نظر خود را پیدا کردید، نوبت به انتخاب مکان نصب دوربین ها و همچنین فراهم کردن تجهیزات مربوط به نصب دوربین است. در این مرحله مشورت با فردی که برای نصب آمده است، بسیار کارآمد است. شاید به نظر شما مکانی مناسب باشد ولی او به دلیل اینکه دوربین زاویه دید مناسبی ندارد یا در کنار منبع برق است یا اینکه در معرض آسیب های فیزیکی مانند برخورد اشیا و افراد به دوربین در حین عبور و مرور و یا بارندگی و تغییرات جوی قرار می گیرد، آن را تایید نکند. تجهیزات نصب مانند دریل یا ابزار مورد نیاز را معمولا شخص نصاب دوربین مدار بسته به همراه خود خواهد داشت اما مابقی وسایل مورد نیاز مانند داکت یا روکش های پلاستیکی، محافظ های کابل و .. را باید خودتان قبل از اقدام به نصب دوربین تهیه کنید.

 

نصب دوربین مدار بسته

فرآیند نصب دوربین مدار بسته، صرفا باید توسط نصاب دوربین مدار بسته انجام شود. تاکید ما بر این موضوع به 2 دلیل است. اولین دلیل این است که شما ممکن است برای بار اول قصد نصب دوربین مدار بسته را داشته باشید و طبیعتا اطلاعات کافی از شناسایی دوربین ها و مراحل نصب آنها ندارید از طرفی داشتن اطلاعات پایه از دانش الکترونیک برای نصب و راه اندازی دوربین، موردی الزامی به حساب می آید و بیشتر خریداران دوربین های مدار بسته معمولا از آن اطلاعی ندارند. دومین دلیل نیز مربوط به وقت و هزینه شماست. هر اشتباه در مراحل نصب یا باعث آسیب به دوربین و سایر تجهیزات شده و یا به درستی کارایی لازم را از دوربین ارائه نمی دهد و مجددا مجبور به تکرار مراحل نصب خواهید شد که در هر دو صورت هم وقت و هم هزینه شما به هدر خواهد رفت. نصب سیستم مدار بسته آنالوگ شاید در ابتدا ساده به نظر برسد اما به طور مثال نصب دوربین در کنار منبع برق قوی، یا عبور کابل از منبع یا اشیاء دارای خاصیت مغناطیسی، تصویری مخدوش و فاقد کیفیت را برای شما نمایش خواهد داد و تا به عنوان نصاب دوربین مدار بسته کار نکرده باشید، متوجه این مشکل نخواهید شد.

 

انتخاب نصاب دوربین مداربسته

 

نکاتی مهم نصب دوربین مداربسته

  • در هنگام نصب دوربین، از محکم بودن پایه دوربین به مکان نصب اطمینان حاصل نمایید.
  • تعیین زاویه دید و چرخش مناسب دوربین را به عهده نصاب دوربین مدار بسته بگذارید.
  • از نصب پایه دوربین بر روی مکان هایی که دارای لبه یا برآمدگی و یا فلز هستند خودداری کنید.
  • توصیه می گردد برای هر دوربین مداربسته یا دستگاه ذخیره ساز از یک آداپتور جداگانه استفاده نمایید و آداپتور در فاصله نزدیکی از آن ها قرار گیرد.

کلام آخر خصوص انتخاب نصاب دوربین مداربسته

پیش از انتخاب هر نصاب دوربین مداربسته، نکاتی که در ابتدای مقاله ذکر کردیم را رعایت کنید. در نظر داشته باشید که شما تجهیزات مدار بسته را به قصد حفاظت از اموال و افراد مورد نظرتان نصب می کنید و تصاویری که قرار است ضبط شود بسیار ارزشمند هستند و نباید به راحتی برای اشخاص متفرقه به منظور سرقت، دستکاری و یا پاک کردن آنها، قابل دسترسی باشند. برای نگهداری تجهیزات ضبط تصاویر سعی کنید، نقطه ای از مکان مورد نظرتان را انتخاب کنید که کمترین رفت و آمد افراد به آن وجود دارد. از شخصی که به عنوان نصاب دوربین مدار بسته انتخاب می کنید، حتما درخواست نمونه کار قبلی را داشته باشید. نوع سیم کشی دوربین در هنگام نصب، نکته ای است که باید با دقت و ظرافت انتخاب شود تا هم ظاهر کار نهایی بی نقص باشد و هم اینکه در صورت به وجود آمدن مشکل، بتوان به راحتی علت آن را پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *