مقالات تخصصی, مقالات عمومی

خرید دوربین مداربسته مناسب زمستان چگونه است؟

دوربین مداربسته، به علت اهمیتی که در امر امنیت و نظارت یک محیط دارند، در تمام محیط ها بسیار پر تقاضا و کاربردی می باشند و در محیط های پر تردد و اماکنی که خلوت هستند نصب می شوند، بنابراین انتخاب و خرید دوربین مداربسته خرید دوربین مداربسته مناسب زمستان برای شرایط سخت آب و هوایی، از نکات مهمی است که مورد توجه کاربران قرار می گیرد. یکی از چالش های کاربران در این امر، خرید دوربین مداربسته در زمستان است چرا که شرایط آب و هوایی سختی در بسیاری از نقاط حاکم می شود و امکان یخ بندان های شدید در برخی از مناطق وجود دارد. در ادامه، به نکات حائز اهمیت در خرید دوربین مداربسته در زمستان می پردازیم.

 

انتخاب و خرید دوربین مداربسته متناسب با شرایط مختلف آب و هوایی

کشور عزیز ما، ایران که به دارا بودن چهار فصل متنوع مشهور است، در هر یک از فصول، دارای آب و هوا و شرایط جوی مختلفی هستند. در برخی از شهرها نیز تابستان بسیار گرما و زمستان با سرمای طاقت فرسا را شاهد هستیم. بنابراین در هنگام خرید دوربین مداربسته، می بایست دوربینی را انتخاب کنیم که توان مقاومت در دماهای بالا و بسیار پایین را داشته باشد. همانطور که می دانیم اغلب دوربین ها، در فضاهای بیرونی نصب می شوند، بنابراین در فصل زمستان و پاییز در معرض شرایط مختلفی چون بارش باران و برف، وزش بادهای شدید، گرد و غبار، سرمای شدید و … هستند. در ادامه به نکات حائز اهمیت در خرید دوربین مداربسته مناسب زمستان، می پردازیم.

 

خرید دوربین مداربسته مناسب زمستان

  • بررسی بیشترین و کم ترین دما طی چند سال اخیر دمای منطقه نصب

پیش از خرید دوربین مداربسته برای محیط های خارجی و مناسب فصل زمستان، می بایست اطلاعات دقیقی از بیشینه و کمینه دمای محیط به دست آورید تا دوربینی را انتخاب کنید تا توان مقاومت در شرایط سخت گرمایی و سرمایی را داشته باشد. اغلب دوربین برندهای معتبر، این قابلیت را دارند که در شرایط سخت آب و هوایی مقاوم باشند. اگر چه این قابلیت بر قیمت یک دوربین مداربسته تاثیر گذار است اما اگر محیط نصب ما، از مناطق سردسیر است، خرید دوربین مداربسته با این قابلیت بسیار مهم است. این دمای کاری، در مشخصات فنی دوربین های مداربسته قید شده است، معمولا هر برندی، دوربین های خود را در آزمایشگاه های پیشرفته مورد تست و بررسی قرار می دهد تا بتواند مشخصات دقیقی از محصولات خود ارائه دهد.

اغلب دوربین های مداربسته داهوا، دمای کاری از 40- درجه سانتی گراد تا 60+ درجه سانتی گراد را دارا هستند که سبب افزایش خرید دوربین مداربسته داهوا شده است. اغلب دوربین ها نیز دمای کاری از 30- درجه سانتی گراد تا 70+ درجه سانتی گراد را دارا هستند. هم چنین، بسیاری از دوربین های هایک ویژن نیز می توانند در دمای 30- درجه سانتی گراد تا 60+ درجه سانتی گراد، می توانند به راحتی کار کنند. البته به علت اینکه دوربین های مداربسته هر کدام، طراحی متفاوتی دارند این عدد متفاوت خواهد بود، بنابراین بهترین گزینه برای بررسی این قابلیت، مراجعه مستقیم به دیتاشیت ( مشخصات فنی ) آن ها است.

پس از این نکته می بایست، به شرایط قرار گیری کابل های دوربین مداربسته در محیط پیرامون توجه کرد، این کابل ها باید در شرایط باشند که در معرض هیچ گونه رطوبت و یا باران و برف نباشند چرا که هر گونه آب خوردگی در اتصالات کابل های دوربین، سبب آسیب جدی به دوربین می شود.

برخی از دوربین های مداربسته در محیط هایی چون اطراف کوره یا منابع گرمایی یا شرایط سخت در تابستان نصب می شوند، بنابراین پیش از خرید دوربین مداربسته، می بایست به بیشینه ی دمایی مندرج در مشخصات فنی، توجه داشت تا بتوان مناسب ترین دوربین را انتخاب کرد.

  • خرید دوربین مداربسته بر مبنای مقاومت در مقابل رطوبت، گرد و غبار، باران و برف

به علت شرایط آب هوایی فصل زمستان، وجود گرد و غبار، رطوبت و بارش باران و برف در این فصل، دوربین های مداربسته نصب شده در محیط بیرون، در معرض این شرایط جوی سخت هستند. دوربین هایی که اخیرا وارد بازار شده اند از حداقل استاندارد IP66، پشتیبانی می کند و در مقابل نفوذ رطوبت، باران، گرد و غبار و برف مقاوم هستند. همچنین، در مشخصات فنی بسیاری از دوربین ها، میزان رطوبتی که در عملکرد دوربین اختلال ایجاد نمی کنند، درج شده است. بنابراین بررسی قابلیت IP66 و یا IP67 و مقاومت در مقابل رطوبت، از جملات نکاتی است که  می بایست در هنگام خرید دوربین مداربسته، به آن ها توجه کنید. توجه داشته باشید که استاندارد IP67، مقاومت بیش تری در مقابل نفوذ آب در عمل بیشتر نسبت به IP66 دارد. می توانید به مراجعه به مقاله دوربین مداربسته ضد آب، مطالبی در خصوص این قابلیت را مطالعه نمایید.

 خرید دوربین مداربسته مناسب زمستان

  • استفاده از کاور دوربین مداربسته

برای حفاظت دوربین های مداربسته در مقابل بارش بارن و برف شرایط سخت و سرمای شدید زمستان، می توان از کاورهای مناسب و مختص دوربین مداربسته استفاده کرد، این کاور مانع از قرار گرفتن دوربین در معرض برف  و باران و دماهای مختلف طاقت فرسا، می شود. این کاورها با توجه به توان مقاومت به شرایط مختلف آب و هوایی که دارند لز هم تفکیک می شوند و به قیمت های مختلف به فروش می رسند.

  • خرید دوربین مداربسته اسپید دام با قابلیت وایپر (Wiper)

از جمله چالش هایی که برای کاربران مطرح است، بارش باران و برف بر روی شیشه دوربین مداربسته است که سبب خرابی تصاویر می شود، راهکار مناسب برای این امر، استفاده از سایه بان برای دوربین یا خرید دوربین مداربسته اسپید دام با قابلیت وایپر است. این قابلیتی امکاناتی را فراهم می آورد که شما می توانید با استفاده از قابلیت های موجود در طریق منو دوربین، ب رف یا باران موجود بر روی شیشه دوربین را برطرف نمایید.

خرید دوربین مداربسته مناسب زمستان

 

کلام آخر در خصوص نصب دوربین مداربسته متناسب با زمستان

در این مقاله، توضیحات مختصری در خصوص نصب دوربین مداربسته در شرایط سخت آب و هوایی را شرح دادیم. همانطور که دوربین های مداربسته امنیت محیط را برای شما فراهم می آورند، شما نیز می بایست شرایط مساعدی را برای افزایش طول عمر دوربین ها و سایر تجهیزات نظارتی فراهم آورید تا بتوانند تصاویر مناسب را برای شما ارائه دهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *