مقالات تخصصی, مقالات عمومی

۵ پرسش متداول درباره دوربین مداربسته هایک ویژن

۵ پرسش متداول درباره دوربین مداربسته هایک ویژن

۵ پرسش متداول درباره دوربین مداربسته هایک ویژن

در میان برند‌های دوربین مداربسته ، هایک ویژن از جایگاه خاصی برخوردار است این برند یکی از قدیمی‌ترین برند‌های ساخت چین به حساب می‌آید. در بیشتر رده بندی‌های دوربین مداربسته در سطح جهانی هایک بیشتر فروش را در بین تمام دوربین‌های مداربسته داشته است. در این مقاله به دنبال آن هستیم که پرسش‌های متداول درباره هایک ویژن را به شما پاسخ بگوییم.

طیف وسیعی از محصولات را می‌توان در تولیدات هایک ویژن جستجو کرد از کارکرد‌های خاص دوربین مداربسته تا محصولاتی که کاملا استفاده خانگی دارند. از این رو سوالاتی که درباره این برند مطرح می‌شود بسیار متنوع است. در این مقاله ما سعی می‌کنیم سوالات متداولی که در این سال‌ها درباره برند هایک ویژن مطرح شده است را برای شما مطرح کنیم و پاسخ‌های مناسبی برای آنها بیان کنیم.

 

سوال نخست: آیا هایک ویژن یک برند چینی است؟

پاسخ این سوال آری است. بله هایک ویژن برند است که کاملا در چین تولید می‌شود. وابستگی تکنولوژیک این برند به خارج از چین بسیار کم است. برعکس برند‌هایی مانند داهوا که از اسمشان معلوم است که در یک کشور شرق آسیا مانند چین تولید می‌شوند، هایک ویژن اسمی غربی دارد ولی کاملا چینی است. وابستگی هایک ویژن به خارج از چین بسیار کم است. دلیل عدم وابستگی هایک ویژن به خارج از مرز‌های چین هم این است که دولت چین یکی از بزرگ‌ترین مصرف کنندگان محصولات هایک ویژن است.

 

دولت چین مانند ایران و بسیاری از دولت‌های جهان در مسائل امنیتی و وسایلی که به امنیت ملی آن کشور وابسته است، سیاست مشخصی دارد. اساسا هر کشوری برای آن که امنیت خود را به صورت کامل تأمین کند و هیچ راه نفوذی در این سامانه جامع نداشته باشند، مجبور است مایحتاج امنیتی خود را در مرز‌های آن کشور تولید کند. در ایران سازمان پدافند غیر عامل برخی از برند‌های ایران مانند برند ناظر را به رسمیت شناخته است و پروژه‌های دولتی در ایران می‌توانند از این برند ایرانی استفاده کنند. در چین نیز به همین روال رفتار می‌شود با این تفاوت که بخشی از سهام و مدیریت هایک ویژن در دست دولت چین است. از این رو در چین برای نظارت تصویری بیشتر از هایک ویژن استفاده می‌شود.

 

این موضوع آنچنان مهم است که دولت چین از اواخر دهه‌ی نود میلادی به فکر تولید دوربین مداربسته بومی افتاده و برند هایک ویژن را با سرمایه گذاری مستقیم خود ساخته است. نظارت تصویری در چین به واسطه جمعیت بسیار زیاد آن موضوعی است که ماهیتا با دیگر سرزمین‌ها تفاوت دارد. از این رو هایک ویژن مجبور بوده استاندارد‌های بسیار بالایی را برای تولیدات خود در نظر بگیرد.

 

 

درباره دوربین مداربسته هایک ویژن

 

 

نام کالای چینی همیشه با جنسی خوش ظاهر و بد باطن درگیر بوده، اما هایک ویژن یک چینی بسیار باکیفیت است. شما در این برند یکی از بهترین کیفیت‌های دوربین مداربسته را شاهدید. البته باز هم توجه داشته باشید که این صنعت یکی از های‌تک‌ترین صنایع جهان است و هر روز کارکرد و توانمندی‌های جدید را در خود شاهد است.

 

سوال دوم چرا قیمت هایک ویژن بالا است؟

بله قیمت هایک ویژن حتی نسبت به برند هم‌تراز خود، داهوا، نیز بالاتر است. البته زیر برند‌هایی مانند مکسرون که در ایران با فناوری هایک ویژن تولید می‌شود، قیمتی اقتصادی‌تر دارند اما اگر دو محصول از داهوا و هایک ویژن را که هر دو یک کارکرد دارند با یکدیگر بسنجیم این داهوا است که قیمتی بهتر را به مشتریان ارائه می‌دهد. این موضوع از هزینه تمام شده این دو برند سر منشأ می‌گیرد. داهوا در تولیدات خود بیشتر از قطعاتی که خود تولید می‌کند استفاده می‌کند. موارد مانند سنسور و پردازنده دوربین و دستگاه ذخیره ساز را داهوا برای خود می‌سازد و همین سبب می‌شود قیمت تمام شده محصولات آن کمتر برند‌های هم‌تراز خود شود. اما هایک موظف است برخی از قطعات را از برخی شرکت‌های مورد تأیید دولت چین بخرد از این رو غالبا دوربین‌های هایک ویژن در کارکرد‌های مشابه قیمتی بیشتر دارند. البته این تفاوت قیمت چندان زیاد نیست زیرا آن شرکت‌های تأمین کننده قطعات هایک ویژن نیز در چین هستند.

 

سوال سوم در سطح بین‌المللی، مصارف دوربین‌های هایک ویژن بیشتر در کجاست؟

شاید برای شما هم عجیب باشد که مصرف هایک ویژن در دنیا برعکس ایران است. در تقسیم بندی‌های مربوط به مصرف دوربین‌های مداربسته، ما با دوربین‌هایی با مصرف شخصی و دوربین‌هایی با مصرف پروژه‌ای رو به رو هستیم. در ایران هایک ویژن بیشتر مصرف شخصی دارد و احتمالا تا الان فهمیده‌اید که هایک در سطح بین‌الملل بیشتر مصرف پروژه‌ای دارد. در ایران به خاطر اندک قیمت بالاتر دوربین‌های هایک ویژن این دروبین‌ها طرفدار زیادی در مصرف پروژه‌ای ندارند. تفاوت قیمت هر چند اندک در پروژه‌ها می‌تواند قیمت تمام شده را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. در شرایط اقتصادی فعلی نیز این موضوع سبب مشکلات سنگین برای پروژه کاران نظارت تصویری می‌شود. از این‌رو رویکرد خوبی به مصرف محصولات هایک ویژن در پروژه‌های ایران وجود ندارد.

 

سوال چهارم در شرایط حال حاضر انتقال تصویر هایک ویژن به خوبی انجام می‌شود؟

این سوال خیلی مهمی است. زیرا هر شخصی که یک دوربین مداربسته خریداری می‌کند، انتظار دارد روی دستگاه‌های متصل به وب خود تصاویر دوربین مداربسته را ببیند. این موضوعی است کاملا طبیعی اما شرایط حال حاضر این ایران غیر طبیعی است. تحریم‌ها کار استفاده از پروتوکل‌های p2p را سخت کرده از این رو در بسیاری موارد امکان انتقال تصاویر به وسیله p2p بسیار سخت است. اما این موضوع برای کسانی وجود دارد که از جایی به غیر از فراگستر محصول خود را خریداری کرده‌اند. ما در فراگستر برای رفاه حال تمام کسانی که از ما محصولات فراگستر را خریداری کرده‌اند سرویس ساتا را راه اندازی کرده‌ایم. این سرویس انتقال تصویر بر پایه p2p را انجام می‌دهد و با سرور‌های داخلی، کیفیت انتقال تصویر را برای تمام کسانی که از فراگستر محصولاتی را خریداری کرده‌اند را بالا می‌برد.

 

 

پرسشهای متدوال درباره دوربین مداربسته هایک ویژن

سوال پنجم تفاوت جنس قاچاق هایک ویژن با جنس قانونی آن در چیست؟

با سختگیری‌های گمرکی در ایران ورود برخی از برند‌ها به داخل کشور سخت شده است. از این رو قاچاقچیان کالا هم بی کار ننشسته‌اند و بازار دوربین مداربسته را مملو از کالا‌های قاچاق کرده‌اند. اما تفاوت این دو با یکدیگر درچیست. جنس قاچاق اندکی ارزان‌تر از جنس قانونی به دست شما می‌رسد، ولی این تنها مزیت آن است.

جنس قاچاق گارانتی ندارد در حالی که ما در فراگستر تمام محصولات هایک ویژنی را که خود به بازار عرضه کرده‌ایم، تا ۲۵ ماه ضمانت می‌کنیم. همین طور خدماتی مانند سرویس ساتا فقط برای محصولاتی در نظر گرفته شده است که با گارانتی فراگستر عرضه می‌شود. پس صرفه اقتصادی در کلیت با مصرف کننده‌هایی است که از جنس قانونی استفاده می‌کنند.

ما در فراگستر همیشه همراه شما هستیم و متعهد به محصولی هستیم که در اختیار شما قرار می‌گیرد پس ما را با انتقادات و پیشنهاد‌های خود در این مسیر راهنمایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *