مقالات تخصصی, مقالات عمومی

کاربرد دوربین مداربسته خودرو

کاربرد دوربین مداربسته خودرو

 

دوربین مداربسته، یکی از کاربردی ترین وسایل الکترونیکی است در شرایط مختلفی می تواند با دقت بیشتری از چشم انسان، محیط را تحت کنترل و نظارت خود قرار دهند. نظارت مداوم و طولانی مدت محیط توسط چشم انسان، ممکن است با بی دقتی هایی همراه باشد، بنابراین شرکت های نظارت تصویری، به منظور تامین نیاز کاربران و افزایش امنیت آن ها، برای هر کاربردی راهکاری را ارائه کرده اند. در حال حاضر بسیاری از افراد در جست و جوی خرید و نصب دوربین مداربسته خودرو هستند تا بتوانند با نظارت بر محیط داخل و خارج خودروی خود، اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند.

 

دوربین مداربسته خودرو چیست ؟

امروزه اکثر دوربین های مداربسته ای که در خودرو نصب می شوند، توانایی تشخیص حرکت را دارند و می توانند در صورت تشخیص هر گونه حرکتی، شروع به تصویر برداری کنند و هنگامی که حرکت متوقف شود، تصویر برداری دوربین مداربسته نیز متوقف شود. این نوع از دوربین مداربسته خودرو در کنار مزایای بسیار، محدودیت هایی نیز دارد، یکی از محدودیت های این نوع از دوربین های مداربسته آنست که پس از تشخیص حرکت، با تاخیر زمانی شروع به کار می کند. این تاخیر زمانی بسیار اندک و حتی کمتر از یک ثانیه است؛ ولی اگر شما بخواهید از تصاویر دوربین مدار بسته خودرو، به عنوان مدرک استفاده کنید، این فاصله زمانی اندک نیز حیاتی خواهد بود. برخی از این دوربین های مداربسته خودرو باید به صورت دستی فعال شوند. بدین معنا که کاربر باید هر بار پس از پارک کردن خودرو، به صورت دستی دوربین مداربسته را روشن کند. این یک محدودیت دیگر است زیرا ممکن است کاربر فراموش کند که دوربین مداربسته را فعال کند.

نوع پیشرفته تری از دوربین مداربسته خودرو وجود دارد که پس از گذشت مدت کوتاهی از پارک شدن خودرو، به صورت اتوماتیک شروع به فعالیت می کند و هر زمان که حرکتی را تشخیص دهد، شروع به ضبط تصاویر می کند. تنظیمات این نوع از دوربین مدار بسته خودرو، بگونه ای است که تصاویر چند ثانیه قبل از شروع حرکت را نیز ثبت می کند. این تنظیمات بسیار کارآمد و هوشمندانه است. این نوع دوربین، می تواند تصاویر مناسبی را از وقوع رخداد و یا حوادث را ارائه دهد که حتی زمانی که سرقتی رخ داد، بتوان را به مراجع قضایی و پلیس ارجاع داد.

 

کاربرد دوربین مداربسته خودرو

 

قابلیت های دوربین مدار بسته خودرو

  • عملکرد دوربین مداربسته خودرو در نور کم

آمار بالایی از آسیب زدن و سرقت از خودرو، در هنگام شب گزارش شده است، بنابراین کاربران در تلاش هستند که دوربین مداربسته ای را برای ماشین خود خریداری کنند که قابلیت ضبط تصاویر در نور کم را داشته باشد. دوربین مداربسته مادون قرمز، توانایی ضبط تصویر در تاریکی شب را دارد، ولی نور مادون قرمز آن ممکن است برای سارقان جلب توجه کند، بنابراین دوربین مدار بسته خودرو مخصوص دید در شب با استفاده از قابلیت های استارلایت می تواند در تاریکی ، تصاویر با کیفیتی را ارائه و ذخیره کند.

 

Image result for ‫دوربین مداربسته ماشین‬‎

  • پوشش 360 درجه ای دوربین مدار بسته خودرو

یک دوربین مداربسته خودرو معمولی، فقط می تواند فضای روبروی خود را تحت پوشش قرار دهد این در حالی است که سارقان از اطراف خودرو به آن نزدیک می شوند. بنابراین بهتر است دوربین مداربسته ماشین پوشش 360 درجه ای داشته باشد تا تمام فضای اطراف خودرو را تحت پوشش قرار دهد. برخی از افراد به جای خرید دوربین مداربسته با میدان دید 360 درجه، چند دوربین مداربسته معمولی را خریداری می کنند و در زوایای مختلف ماشین نصب می کنند. این کار موجب پیچیدگی زیاد، ایجاد مشکل در نصب و برق رسانی می شود و پیشنهاد نمی شود. با نصب دوربین مدار بسته خودرو با زاویه چرخش 360 درجه، می توان دید مناسبی از عقب خودرو در تحت نظر داشت تا با دقت بیشتری رانندگی کرد و دید بهتری نسبت به آینه داشت.

همچنین می توان دوربین مناسبی را در جلوی خودرو نصب کرد تا دید بهتری نیز نسبت به مقابل خودرو داشت تا با استفاده از دوربین از عبور کودک و افراد با جثه بسیار کوچک مطلع شد و با دقت بیشتر رانندگی کرد و تا حد زیادی از وقوع حوادث رانندگی جلوگیری کرد.

در حال حاضر، این نوع دوربین ها در داخل وسایل حمل و نقل عمومی چون مترو، اتوبوس و … نصب می شود تا علاوه بر کنترل رفتار مسافران بر ورود و خروج افراد در درب ها نیز نظارت کافی باشد.
کاربرد دوربین مداربسته خودرو

  • قابلیت حافظه داخلی در دوربین مدار بسته خودرو

دوربین مدار بسته خودرو، از قابلیت حافظه داخلی بر خوردار است و که امکان ذخیره فیلم های با کیفیت را تا چند روز دارد. این حافظه محدود است و در هر نوع و مدل از این دوربین ها متفاوت خواهد بود. اگر طولانی بودن این مدت ذخیره سازی برای شما حائز اهمیت است می بایست در هنگام خرید دوربین مداربسته خودرو، مدلی را انتخاب کنید که از حافظه بیشتری پشتیبانی می کند.

  • امکان مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته خودرو به صورت آنلاین

یکی از قابلیت هایی که دوربین مداربسته خودرو ایجاد می کند، امکان دیدن تصاویر آنلاین و لحظه ای بر روی گوشی تلفن همراه است که بر آن اساس، کاربر می تواند به صورت مستقیم، تصاویر دوربین مداربسته خودرو خود را از راه دور مشاهده کند و امنیت خودرو را افزایش می دهد و آرامش خاطر بیشتری نیز داشته باشد که این امر زمانی محقق می شود که دوربین مورد نظر به اینترنت متصل باشد. این نوع دوربین، می تواند در وسایل حمل و نقل عمومی نصب شود و مراکز کنترل می توانند با استفاده از قابلیت انتقال تصاویر، تصاویر را تحت کنترل و نظارت خود قرار دهند.

سیم کشی و نصب دوربین مدار بسته خودرو

دوربین مداربسته خودرو، باید مستقیما به سیستم الکتریکی خودرو متصل شود تا برق مورد نیاز خود را تامین کند. برخی از افراد آن را به قسمت فندک خودرو وصل می کنند، می بایست برای نصب و راه اندازی این نوع دوربین از افراد متخصص و مجرب کمک بگیرید تا از برق رسانی مستمر و بدون قطعی دوربین مطمئن شوید.

 

کلام آخر در خصوص کاربرد دوربین مدار بسته خودرو

همانطور که در این مقاله ارائه شد، بسیاری از نا امنی ها در شب برای خودروها ایجاد می شود و مورد آسیب و سرقت قرار می گیرند، از این رو شرکت های نظارت تصویری دوربین مداربسته خودرو را ارائه کردند تا امنیت بیشتری در خودروها و محیط پیرامون آن ها برقرار شود.

 

کاربرد دوربین مداربسته خودرو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *