مقالات تخصصی, مقالات عمومی

فروش و نصب دوربین مداربسته

قطعا تا به حال این سوال برای هر یک از ما پیش آمده که چرا فروش و نصب دوربین مداربسته به خصوص برخی از مدل ها و برندها روز به روز بیشتر از قبل است؟ علت محبوبیت یک برند چیست؟ اگر دقت کرده باشید، اغلب کارگاه ها و کارخانه های صنعتی نیاز به پروتکل های امنیتی و حافظتی دارند؛ در موارد سنتی و قدیمی از یک یا چند نگهبان برای ایجاد فضای امنیتی استفاده می شد که ممکن بود به علت خطای انسانی، امر نظارت محیطی با دقت صورت نگیرد، یا به علت آسیب به شاهدان، هیچ گونه مدارک قابل استنادی به مراجع قضایی وجود نداشته باشد. در واقع در چنین شرایطی نصب دوربین مداربسته می تواند یک تیر و چند نشان باشد و خطاهای انسانی در جهت نظارت پیرامون که اجتناب ناپذیرند، تا حدالامکان کاهش یابد و در صورت وقوع جرم مدارک قابل استنادی برای مراجع قضایی خواهیم داشت.

در این مقاله قصد داریم، در ابتدا در خصوص لزوم نصب دوربین مداربسته شرح دهیم، سپس انواع دوربین مدار بسته را معرفی کنیم و توضیح دهیم که چرا فروش و نصب دوربین مداربسته برای برخی از مدل ها بیشتر است، در نهایت توضیحاتی کاربردی در خصوص دوربین مدار بسته IP می دهیم و راهنمای انتخاب نصاب درست و کاربلد را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

دوربین مداربسته فراگستر

 

لزوم نصب دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته سبب می شود که کل محیط شرکت، کارگاه، کارخانه، منزل و یا هر مکان دیگری به طور گسترده تحت پوشش و نظارت قرار بگیرد. امروزه حتی در پارکینگ ها، محیط های کم تردد و هر جا که احساس خطر شود، از دوربین مدار بسته استفاده می شود تا همه ی محیط تحت نظارت باشند.

یکی از دلایلی که سبب شده است فروش و نصب دوربین مداربسته بیشتر از قبل شود، ویدیوهای ضبط شده ای است که می توانند طبق نوع و برند دستگاه ذخیره ساز DVR و NVR، تنظیمات و ظرفیت هارد، تا چند روز قبل، تصاویر محیط پیرامون را ذخیره کنند و این تصاویر در صورت نیاز پخش شوند. به این ترتیب بررسی دقیق و درستی در خصوص موارد مشکوک، فراهم می شود.

ویدیوهای ضبط شده بر روی یک هارد یا چند هارد ( بنا به مدل دستگاه ذخیره ساز) قابل ذخیره می باشند. تنظیمات دوربین مدار بسته به صورتی است که نمی توان بخشی از ویدئو را حذف کرد، این قابلیت به علت حفظ امنیت بیشتر کاربران می باشد. می توانید اقدام به نگهداری ویدیو ها و یا حذف آن نمایید. همینطور می توانید از قابلیت حذف اتوماتیک و جایگزین کردن ویدئوهای جدید در دستگاه ذخیره ساز استفاده کنید، این قابلیت Overwrite نام دارد.

مزایای نصب دوربین مدار بسته:

۱-     کنترل مکان های مختلف: وقتی از دوربین مدار بسته استفاده می شود، کنترل بر روی مکان های مختلف و پنهان نیز صورت می گیرد. همینطور برای زمان هایی که فردی برای نگهبانی و مراقبت وجود ندارد، استفاده از دوربین مدار بسته می تواند یک انتخاب کاملاً حرفه ای باشد.

۲-     افزایش امنیت مکان های مختلف: یک یا دو شخص به عنوان نگهبان هرگز نمی تواند کل محیط را زیر نظر داشته باشد و از طرفی خطای انسانی همیشه دیده می شود به این ترتیب نیاز به دستگاهی است که موقعیت محیط را به طور دقیق ضبط نماید.

۳-     ثبت قابل استناد: روش های قدیمی امنیتی، قابل استناد نیستند! گاه پروسه بسیار مهمی در یک کارخانه در گردش است و در صورت ورود دزد و سارق و آسیب به فضای داخلی کار، شواهد و اظهارات نگهبان ها کفایت نمی کند و نیاز به مدرک قابل استناد است. ویدیو ضبط شده از دوربین مدار بسته یکی از بهترین روش هایی است که از سوی مقام قضایی نیز مورد تایید قرار گرفته است.

۴-     روشی مقرون به صرفه: شاید در ابتدا اینطور به نظر برسد که قیمت فروش و نصب دوربین مداربسته گران است اما شما تنها یک بار هزینه می کنید و در مدت طولانی می توانید از امنیت فضای موجود اطمینان خاطر داشته باشید. قطعا انتخاب محصولات مناسب و با کیفیت به شما کمک می کند تا از صرف هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

فروش و نصب دوربین مداربسته

 

فروش و نصب دوربین مداربسته در انواع مختلف

در این بخش به صورت مختصر، در مورد انواع دوربین مدار بسته شرح می دهیم و اطلاعاتی ارائه می دهیم تا بتوانید در انتخاب محصول خود، هوشمندانه عمل کنید.

دوربین ها بر اساس سطح نیاز مشتری، موقعیت پروژه و همینطور نوع کیفیت دسته بندی می شوند. فروش و نصب دوربین مداربسته در برخی از مدل ها و برندها بیشتر است که علت این امر را در ادامه مقاله توضیح خواهیم داد.

  1. قیمت مناسب

قیمت یک عامل مهم و تاثیر گذار در خرید یک محصول به شمار می رود و بسیاری از کاربران به دنبال تهیه محصول با قیمت ارزان هستند. اما باید توجه داشت که قیمت یک عامل تاثیر گذار است اما یک عامل تعیین کننده در انتخاب محصول نیست. خرید محصولات با کیفیت، قطعا شما را از خرید مجدد یا هزینه های تعمیر محصولات خود، بی نیاز می سازد.

  1. کیفیت بالا

قطعا کیفیت، رزولوشن بالا و استفاده از ساختار استاندارد یک دوربین مداربسته یا محصولات نظارت تصویری، سبب محبوبیت یک محصول در بین مشتریان و کاربران خواهد شد. سعی کنید از برند های معتبر و دارای گارانتی معتبر استفاده نمایید تا در صورت هر گونه مشکل، شرکت تولید کننده یا خدمات دهنده، بتواند مشکل شما را برطرف سازد که شرکت فراگستر الکترونیک، با ارائه ی محصولات معتبر و به روز دنیا، بهترین محصولات را به شما ارائه می کند.

فروش و نصب دوربین مداربسته

  1. دارا بودن قابلیت های متعدد

دارا بودن ویژگی های مختلف از جمله، ضبط بر اساس تشخیص حرکت، قابلیت های هوشمند، تشخیص چهره، دید در شب رنگی و… می تواند کاربران را به تهیه یک محصول با کیفیت ترغیب سازد.

 

علت محبوبیت دوربین های مداربسته IP

همانطور که می دانیم، فروش و نصب دوربین مداربسته آی پی به نسبت مدل های دیگر بیشتر است. نام دیگر این مدل از دوربین ها، دوربین مدار بسته تحت شبکه است. اجازه دهید به زبانی ساده در خصوص نحوه عملکرد این دوربین مداربسته شرح دهیم.

در سیستم های تحت شبکه، انتقال اطلاعات بر مبنای پروتکل شبکه صورت می گیرد. قسمت های مختلف این سیستم به واسطه شبکه های کامپیوتری اجرا می شوند. دوربین مدار بسته تحت شبکه دارای یک سیستم عامل کوچک است و شرایط ارسال و دریافت اطلاعات در محیط شبکه را فراهم می سازد.

تجهیزات ضبط در دوربین مدار بسته IP ، به صورت کاملاً مستقل صورت می گیرد و تصاویر دریافت و ضبط می شود. انعطاف پذیری بالای دوربین مدار بسته IP سبب محبوبیت آن شده است.

با اینکه قیمت فروش و نصب دوربین مداربسته IPکمی بالاتر از سایر مدل های قدیمی و آنالوگ است اما به دلیل وجود اتصالات مستقل و یک کامپیوتر کوچک در داخل این محصول، امکان ضبط و ثبت تصاویر و فیلم با بهترین رویکرد صورت می باشد.

راهنمای انتخاب نصاب دوربین مدار بسته

اینکه شما بهترین دوربین مدار بسته را انتخاب کنید و فکر کنید خودتان می توانید آن را نصب کنید، در اشتباه هستید! فروش و نصب دوربین مداربسته دو پروسه موازی و جدا نشدنی است و نصاب فردی است که :

اولاً: به کل تکنولوژی های دوربین مدار بسته تسلط دارد.

ثانیاً: در انتخاب نقاط درست قرارگیری دوربین، محاسبات دقیق را انجام دهد تا بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهد و بتواند آن را اجرا نماید.

نصاب دوربین مدار بسته به خوبی می داند که کابل کشی دوربین می بایست به چه صورتی دنبال شود و از سوی دیگر از نحوه دقیق انتقال تصویر بر روی گوشی همراه آگاه باشد.

نصب و اجرای دوربین مدار بسته نیاز به تخصص ویژه ای داشته و نیاز به تجربه و دانش کافی می باشد.

برای اینکه پروسه نصب به درستی صورت بگیرد، نیاز است که مشاوره های اولیه صورت بگیرد و سطح نیاز مشتری مشخص شود. برد دوربین، کیفیت ثبت تصاویر، زاویه ضبط فیلم، رزولوشن، میزان بزرگنمایی و … از عوامل مهم در یک نصب حرفه ای و بدون نقص است.

توجه کنید: با انتخاب دوربین مدار بسته با کیفیت پایین و بسیار ارزان، تنها پول خود را هدر داده اید و نتیجه کار باز هم آنطور که باید مطلوب و اثر بخش نخواهد بود. خرید یک محصول خوب می تواند تضمینی برای جلوگیری از خطر های احتمالی بزرگ در آینده باشد.

کلام آخر در خصوص فروش و نصب آسان دوربین مداربسته

دوربین های مدار بسته، بر اساس سطح نیاز مشتری، موقعیت پروژه و همینطور نوع کیفیت دسته بندی می شوند. فروش و نصب دوربین مداربسته ، در برخی از مدل ها بیشتر است. یکی از دلایلی که سبب شده است فروش دوربین مداربسته بیشتر از قبل شود، ویدیوهای ضبط شده ای است که با توجه به مدل دستگاه ذخیره ساز و هارد، می تواند تا چندین روز گذشته را نشان دهد. اگر بازه طولانی ذخیره سازی برای شما حائز اهمیت است، قبل از تهیه محصول، فرشنده یا نصاب را از این موضوع مطلع سازید تا دستگاه ذخیره ساز مناسب و هارد لازم را به شما پیشنهاد دهند. همچنین نرم افزار محاسبه گر هارد در انتخاب میزان هارد مناسب با توجه به بازه زمانی مورد نیاز، به شما کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *