مقالات تخصصی, مقالات عمومی

تنظیم دوربین مدار بسته چگونه است؟

تنظیم دوربین مداربسته

تنظیم دوربین مدار بسته چگونه است؟

خرید دوربین مدار بسته جهت حفظ امنیت ما امری ضروری محسوب می شود.. دوربین های مدار بسته در اکثر اماکن عمومی و گاها خصوصی به محبوبیت چشم گیری رسیده اند. زمانی که شما دوربین مدار بسته خود را خریداری کردید جهت نصب صحیح و درست دوربین های مدار بسته خود نیاز به نصاب حرفه ای خواهید داشت. نصاب دوربین مدار بسته، می بایست توانایی لازم را تنظیم دوربین مدار بسته و مراحل نصب آن داشته باشد و بتواند به درستی و بر اساس استانداردهای لازم، مراحل را اجرا نماید. نصاب، پس از دوربین شما را نصب می کند و تنظیمات مورد نیاز جهت بالا بردن کارایی و کیفیت دستگاه را اعمال می کند و به شما آموزش های لازم را جهت استفاده از دستگاه ذخیره ساز یا دوربین مدار بسته خود، ارائه می دهد. در این مقاله قصد داریم تنظیم دوربین مدار بسته را تا حدی به شما آموزش دهیم. این تنظیمات تخصصی نیست و شما جهت یادگیری تخصصی تنظیم دوربین مدار بسته حتما باید در کلاس های آموزشی شرکت فراگستر الکترونیک شرکت کنید و از فیلم های آموزشی سایت فراگستر الکترونیک بهره ببرید.

راهنمای تنظیم دوربین مدار بسته

قبل از هر چیز به شما یاد آوری کنم که تنظیم دوربین مدار بسته کار تخصصی است. اگر علم این کار را ندارید لطفا تنظیمات دوربین مدار بسته خود را دستکاری نکنید. در چنین شرایط از یک نصاب حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

امروزه دوربین های مدار بسته را به عنوان یکی از عوامل موثر و بازدارنده در حفظ امنیت می شناسند. اما به یاد داشته باشید که وظیفه دوربین مدار بسته مقابله با ورود افراد به محل شما نیستند و تنها وظیفه ثبت گزارشات را بر عهده دارند. شما برای جلوگیری از ورود افراد به منطقه امن زندگی تان باید از دزدگیرهای مکسرون استفاده نمایید.

اما استفاده از دوربین مدار بسته تا حد زیادی از حوادث و اتفاقات احتمالی جلوگیری می کند. زیرا زمانی که شخص احساس کند تحت نظارت است درصد وقوع جرم توسط شخص به شدت کاهش می یابد، ازین رو به دوربین های مداربسته، عامل بازدارنده می گویند. تنظیم دوربین مدار بسته و همچنین نحوه نصب دوربین مدار بسته به همین جهت از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

قبل از هر چیز از نصاب دوربین مدار بسته خود بخواهید از مکان نصب دوربین بازدید کند و تعداد دوربین های مورد نیاز شما را مشخص کند. دوربین های مدار بسته شما را در مکان درستی نصب کند. نصب دوربین های مداربسته در مکان درست جهت اجرای سریع، تنظیم دوربین مدار بسته از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین، محل نصب دوربین مدار بسته تا حدی اهمیت دارد که حتی اگر شما دوربین های مدار بسته گران قیمت با کیفیت بسیار عالی را هم خریداری کرده باشید اما در مکان درستی نصب نکنید صرفا هزینه بیهوده ای انجام داده اید، چرا که اصل پوشش تصویری محیط پیرامون و نصب در محلی که بهترین زاویای تصویری و شرایط مساعدی را دارد، نقش پر رنگی را ایفا می کند. بنابراین نصاب و نحوه نصب اهمیت دارد، لذا با مراجعه با نزدیک ترین نمایندگی شرکت فراگستر می توانید، از وجود یک نصاب ماهر و حرفه ای بهره ببرید.

شاید برای شما سوال باشد که نصب درست دوربین مدار بسته به چه صورت است؟ و چه هنگام می توان گفت دوربین های مدار بسته درست نصب شده اند. در پاسخ باید گفت دوربین ها باید در محلی نصب شوند که با وجود حداقل تعداد دوربین مدار بسته، بیشترین دید را از محیط پیرامون خود داشته باشید. همچنین نداشتن نقطه کور در محل به منظور پیشگیری و نظارت محیط پیرامون نیز حائز اهمیت است.

نصب دوربین های مدار بسته باید در محل های پر رفت و آمد مثلا در ورودی یا راه پله ها و از آن مهمتر در ارتفاع مناسبی، انجام شود چرا که با نصب صحیح دوربین ها در این محیط ها، نظارت بهتر و دقیق تری خواهید داشت.

نکته دیگری که در نصب دوربین های مدار بسته حائز اهمیت است این است که کابل ها و سیم های دوربین دور از دسترس باشند. به این دلیل که سارقین توانایی دسترسی به آن ها را نداشته باشند و مانع انتقال تصاویر به دستگاه ذخیره ساز نشوند.

محل نصب دوربین مداربسته نباید مقابل نور مستقیم خورشید باشد زیرا در چنین شرایطی دید دوربین ها دچار مشکل می شود و تصاویر کیفیت خود را از دست می دهند.

تنظیم دوربین مدار بسته چگونه است؟

با نصب دوربین مدار بسته کار نظارت پیرامون، قطعا به درستی انجام نمی شود. چرا تنظیم دوربین مدار بسته از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر تمامی کارهای مربوط به نصب دوربین مدار بسته به درستی انجام شود، تنظیم دوربین مدار بسته کار دشواری نیست اما خوب است بدانید که تنظیمات مربوط به دوربین های مدار بسته با توجه به برند و مدل آن ها با یکدیگر متفاوت هستند و حتما می بایست از یک نصاب حرفه ای که اطلاعات کافی راجه به آن ها داشته باشد، کمک بگیرید.

تنظیم دوربین مدار بسته چگونه است؟

تنظیم قدم به قدم دوربین مدار بسته

در این قسمت از مقاله، نحوه تنظیم دوربین مدار بسته را شرح خواهیم داد که انجام آن ها، توسط یک کارشناس خبره، ضروریست.

جهت تنظیم دوربین مدار بسته باید به بخش تنظیمات دوربین مراجعه نمایید، برای رفتن به تنظیمات دوربین مدار بسته کافی است به منوی اصلی آن مراجعه کرده و با توجه به آیکون های مندرج در این بخش، به تنظیمات مورد نظر خود مراجعه نمایید و آن ها را تنظیم نمایید. مهم این است که اگر یکی از کانال ها دوربین ندارد یا دوربین آن خاموش است را در حالت توقف ضبط قرار دهید. در نهایت، بعد از اینکه تنظیمات دوربین را انجام دادید برای ذخیره تغییرات روی دکمه OK کلیک کنید.

بازدید از ویدیو ها و تصاویر ضبط شده توسط دوربین مدار بسته

برای اینکه بتوانید ویدیوهای از پیش ذخیره شده را ببینید کافی است به صفحه جستجوی در قسمت تنظیمات دستگاه ذخیره ساز یا دوربین مدار بسته تحت شبکه ( به شرط دارا بودن Micro SD Card) مراجعه نمایید و در آن قسمت در بخش تقویم دوربین، ساعت و روز مد نظرتان را انتخاب نمایید و ویدیو مورد نظرتان را مشاهده نمایید. نکته قابل توجه این است که شما می توانید با تنظیمات دقیق از قابلیت انتقال تصویر بر روی گوشی تلفن همراه یا کامیپوتر یا لپ تاپ، کاری کنید که بازپخش تصاویر ذخیره شده را بر روی آن ها، نیز مشاهده کنید.

نصاب حرفه ای دوربین مدار بسته

همانطور که شرح دادیم،خرید دوربین مدار بسته تنها یک قسمتی از کار است و انتخاب یک نصاب حرفه ای و کاربلد نیز پیدا کنید، نقش مناسبی را ارائه ی تصاویر با وضوح بالا در هنگام وقایع دارد. نصب دوربین مداربسته، علاوه بر داشتن اطلاعات کافی به روز، حتما نیاز به تجربیات کافی در نصب هم دارد. نصابان حرفه ای، می بایست تجهیزات لازم و کافی را برای نصب دوربین مداربسته داشته باشند و می بایست استانداردهای لازم در هنگام نصاب رعایت کنند تا به دوربین مداربسته و دستگاه ذخیره ساز شما آسیبی وارد نشود. توجه داشته باشید که نام کاربری و رمز دستگاه ذخیره ساز یا دوربین تحت شبکه خود را پس از خروج نصاب از محل تعویض کنید و از یک رمزی پیچیده که برایتان قابل به خاطر سپردن است، استفاده نمایید. حتما از نصاب خود بخواهید، دستگاه ذخیره ساز شما در امن ترین نقطه محیط نصب کند تا در صورت وقوع سرقت، سارقان نتوانند به آن دسترسی پیدا کند و منبع قابل استناد شما از دست نرود.

اقدام به تنظیمات نادرست دوربین مدار بسته

در صورتی در حین استفاده از دستگاه ذخیره ساز یا دوربین های مدار بسته خود، با مشکل یا ایرادی مواجه شدید، برای برطرف کردن مشکل حتما به یک متخصص حرفه ای نیاز خواهید داشت، بنابراین حتما در اولین فرصت با نصاب و شرکت نصب کننده دوربین مداربسته و یا شرکت گارانتی دهنده محصول خود تماس بگیرید و مشکل خود را توضیح دهید و از آن ها کمک بخواهید تا در کمترین زمان ممکن و بدون آسیب به دستگاه ذخیره ساز و دوربین های مداربسته، مشکل شما را حل کنند.حتما قبل از دریافت خدمات از حسن انجام کار شرکت ارائه دهنده خدمات اطمینان حاصل کنید. البته اگر در هنگام خرید، محصول شرکت معتبری را انتخاب کنید که به مشتریان خود خدمات گارانتی خوبی را ارائه می دهد، دیگر نگرانی نخواهید داشت.

در هنگام تماس با شرکت ارائه دهنده خدمات حتما نام برند و نوع مدل دوربین مدار بسته خود را مشخص کنید و به آن ها اعلام کنید تا شخص ارائه دهنده خدمات حتما با دوربین شما آشنایی داشته باشد.

تنظیم دوربین مدار بسته چگونه است؟

کلام آخر درباره تنظیم دوربین مدار بسته

خرید دوربین مدار بسته، نصب دوربین های مدار بسته و مهمتر از آن تنظیم دوربین مدار بسته یک پروسه ای است که از هم جدا نیستند. اگر یکی از این موارد به درستی انجام نشود پیامدهای ناخوشایندی با خود به همراه خواهد داشت و شما نمی توانید به اهداف خود در نظارت پیرامون خود دست یابید. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به خرید حتما تحقیق کنید و درخواست و نیازهای خود را به صورت کامل، با فروشنده و نصاب مطرح نمایید تا محصولات مناسب شما را به شما پیشنهاد کنند و در هنگام نصاب و تنظیم دوربین مدار بسته به خواسته های شما توجه داشته باشند . توصیه می گردد، محصول با گارانتی معتبر و پایدار را خریداری نمایید تا در دریافت خدمات با مشکل مواجه نشوید و بهترین خروجی را از دوربین های مدار بسته خود داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *