مقالات تخصصی, مقالات عمومی

ضرورت نصب دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole)

دوربین مداربسته مینیاتوری

ضرورت نصب دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole)

از آن جایی که اغلب مردم، قسمت عمده ای از اموال گرانبهای خود را در منزل مسکونی خود نگهداری می کنند، استفاده از دوربین مداربسته مزایای فراوانی دارد. دوربین مداربسته، در طول تعطیلات که اکثر افراد در مسافرت به سر می برند، اهمیت بیش تری پیدا می کند، زیرا سارقان و خرابکاران خانه های خالی از سکنه را شناسایی کرده و در فرصت مناسب، دست به ارتکاب جرم می زنند. یکی از مهم ترین اصل های آرامش، بحث امنیت است چرا که انسان همیشه در زندگی به دنبال ایجاد آرامش است و این آرامش هرگز بدون ایجاد امنیت معنا پیدا نمی کند. اغلب سارقان، با مشاهده دوربین های مداربسته معمولی اقدام به آسیب به آن ها می کردند که در این میان، شرکت های نظارت تصویری، دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole) را ارائه کرده اند تا از دید سارقان پنهان بماند و تصاویر در حین وقوع حوادث ثبت شود و خللی در ارائه تصاویر رخ ندهد.

همانطور که می دانیم، امنیت در تمام امکان حساس و پر خطر که جان و مال افراد را مورد تهدید قرار می گیرد، امری بسیار مهم و غیر قابل انکار است. این امر، هم در فضاهای مسکونی و هم در محیط های تجاری کاملا قابل درک است. درست است که نرخ جرم و سرقت بالاست، ولی تکنولوژی مدرن به کمک افراد آمده و سیستم های نظارتی دوربین های مداربسته می توانند ارتکاب جرم را به میزان چشم گیری کاهش دهند. در ادامه به ضرورت دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole)، می پردازیم.

نصب دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole)

دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole) چیست ؟

دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole) که به دوربین مخفی یا جاسوسی مشهور است در ابعاد کوچکی طراحی و ارائه شده است و برخی از آن ها به اندازه ای کوچک هستند که به راحتی، قابل مشاهده نیستند. نصب دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole) در تمام اماکن مجاز نیست چرا که سبب تعرض به حریم خصوصی افراد و شهروندان می شود. البته می توان از دوربین هایی با ابعاد متوسط در برخی از امکان سبب آزار دیگران نمی شود استفاده کرد. دوربین هایی با ابعاد بسیار کوچک، جنبه ی مصرف نظامی و امنیتی دارد که اغلب توسط سازمان ها نصب می گردد.

انواع دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole)

این دوربین ها اغلب به صورت تحت شبکه ( با سیم و بی سیم ) و یا کواکسیال ارائه می شوند که اغلب دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole) بی سیم، مورد توجه کاربران قرار گرفته است که با پشتیبانی از رم داخلی (Micro SD Card) می توانند تصاویر را در درون خود ذخیره کنند و نیاز به تجهیزات اضافی نصب ندارند.

مداربسته مینیاتوری (Pinhole) در اشکال مختلفی چون : ساعت رومیزی و دیواری، گلدان دیجتال، شارژر، قفل درب، خودکار، ابزار و … ارائه می شوند تا به صورت مخفی بتوانند، تصاویر را ذخیره کنند و افراد از حضور آن ها مطلع نشوند.

مزایای نصب دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole)

در صورت بروز خرابکاری، خرابکاران می توانند دوربین های مداربسته خانگی که به شکل آشکار نصب شده اند را شناسایی کرده و با ترفندهای مختلف، آن را از کار بیندازند (این اقدام معمولا با پوشاندن جلوی لنز، شکستن، از کار انداختن دوربین و … انجام می شود). اکثر دوربین های مداربسته مخفی، به شکل بی سیم بوده و نصب آسانی دارند. این دوربین ها را بدون محدودیت می توان در هر جایی از خانه قرار داد و خلافکاران قادر به شناسایی و تخریب آن نخواهند بود.

دوربین مداربسته جاسوسی خانگی

از کاربردهای دیگر دوربین مداربسته دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole) می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحت نظر قرار دادن پرستار کودک در خانه، در مقاله نظارت تصویری بر پرستار کودک و نکات مربوط به آن به تفضیل به این موضوع پرداخته ایم.
  • نظارت بر رفت و آمد افراد متفرقه بر منزل مسکونی و فعالیت آن ها
  • امکان نظارت بر محیط خانه از راه دور و انجام سریع اقدامات لازم در صورت بروز حادثه
  • تحت نظر قرار دادن فعالیت های مشکوک
  • نصب در ATM، به منظور کنترل افرادی که از خدمات بانکی ATM استفاده می کنند.
  • تجسس در پروژه های نظامی
  • انبار مهمات و تجهیزات امنیتی یک کشور
  • و…

‫دوربین مداربسته جاسوسی خانگی‬‎

لازم به ذکر است دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole)، علاوه بر مشاهده و کنترل محیط در روز، در طول تاریکی شب‌‌ ها نیز باید به محافظت و مشاهده می پردازند.

همان گونه که دیدید، نصب دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole)در خانه مزایا و کاربردهای فراوانی دارد و باعث افزایش امنیت جانی و مالی شما  می شود. نکته ای مهم در مورد دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole) یا جاسوسی وجود دارد این است که:

گزارش هایی وجود دارد که افراد پس از گذشت مدتی از اسباب کشی به یک خانه جدید، از وجود دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole) یا  مخفی در آن مطلع شده اند. در واقع صاحب قبلی خانه و یا افراد متفرقه، با اهداف سو اقدام به بکارگیری دوربین مدار بسته در آن ساختمان کرده اند. خانه یک فضای شخصی است و این فضای خصوصی هرگز نباید توسط افراد متفرقه، نظارت شود. این اقدام غیر قانونی بوده و شخص خاطی باید تحت مجازات قرار گیرد.

به منظور جلوگیری از سواستفاده های احتمالی، به شما توصیه می کنیم قبل از اسباب کشی به خانه جدید، تمام زوایای مختلف آن را با دقت تمام بازرسی کنید و از عدم وجود دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole) یا مخفی و جاسوسی اطمینان حاصل کنید. دوربین مدار بسته مخفی می تواند در شکل های مختلف مثل ساعت رومیزی، ساعت دیواری، سیستم اعلام حریق، دستگاه تهویه هوای مطبوع، لامپ، چراغ های هالوژنی و … بوده و استتار داده شود. دریچه کولر نیز از نقاطی است که احتمال نصب دوربین مدار بسته مخفی در آن وجود دارد.

اخیرا، مواردی گزارش شده است که از دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole)  در اتاق های پرو یا محیط های ممنوع، استفاده شده است که موجبب سو استفاده از افراد و شهروندان شده است.

دوربین مداربسته مینیاتوری

کلام آخر در خصوص ضرورت نصب مداربسته مینیاتوری (Pinhole)

همانطور که شرح دادیم، این نوع دوربین کاربردهای بسیاری دارد اما نصب آن ها در ابعاد بسیار کوچک در بسیاری از محیط نیاز به اخذ اجازه از مراجع قضایی و انتظامی دارد چرا بارها، برخی از افراد مورد سوء استفاده قرار گرفته اند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقالات راهنمای خرید و کاربرد دوربین مداربسته جاسوسی ارائه شده در وب سایت فراگستر را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *