مقالات تخصصی, مقالات عمومی

جدیدترین دوربین مداربسته

جدیدترین دوربین مداربسته

جدیدترین دوربین مداربسته

امروزه تکنولوژی های جدیدی از دوربین‌ مداربسته ارائه شده است که پیدایش آن، با تکنولوژی آنالوگ بوده است. پس از آن نیز این تکنولوژی ها به قدری دارای تغییر بوده اند که هیچ کس باور ندارد، آن تکنولوژی ساده با تغییر و تحویل به تکنولوژی های امروزی ارتقا یافته است. تکنولوژی جدیدترین دوربین‌ مداربسته به قدری پیشرفته کرده است که حتی می توانند، قابلیت های هوشمند را شناسایی و به کاربران اعلان نمایند .

با پیشرفت ‌تکنولوژی و فناوری های به روز، شرکت های هایک‌ ویژن و داهوا، جدید ترین دوربین های ‌مداربسته را به صورتی ارائه کرده اند که خیلی از تجهیزات اضافه حذف گردیده و سبب کاهش هزینه و صرف زمان زیاد کاربران شده است.

بهتر است بدانید استفاده از سیستم‌ دوربین مداربسته آنالوگ که برطرف کننده ی نیازهای امنیتی در هر محیط یا کسب و کار بود، با ظهور تکنولوژی جدیدی مثل دوربین مداربسته IP، استفاده از این سیستم قدیمی و ساده روز به روز کمتر و کمتر شد و به طور کلی استفاده از آن منسوخ شد.

در این مقاله، جدیدترین دوربین مداربسته داهوا را شرح خواهیم داد.

 

ارائه فناوری WizMind دستگاه های ذخیره ساز داهوا

شرکت فناوری داهوا، یکی از پیشگامان صنعت نظارت تصویری، با ارائه ی محصولات WizMind ، حضور خود را در این صنعت پر رنگ تر کرد. این سری محصولات از قابلیت هایی چون : امکان ارائه تصاویر تا رزولوشن 4k، امکان تشخیص و شناسایی چهره، جست و جو چهره بر اساس دیتا بیس از پیش تعیین شده، امکان تشخیص ویژگی های اشخاص ( چون جنسیت، زن، عینک، ریش و حتی ماسک)، امکان جست و جوی عکس، امکانات ANPR، تجزیه و تحلیل ویدئویی، امکان تشخیص انسان از وسیله نقلیه و … پشتیبانی می کنند.

ارائه فناوری HDCVI 6.0 داهوا

این سری محصولات داهوا، از سری محصولات XVR هستند که از هوش مصنوعی یا AI Artificial Intelligence))، امکان ارائه ی تصاویر با رزولوشن 4K به صورت Real-Time، قابلیت کد گذاری بر مبنای AI، قابلیت گفت و گوی دو طرفه، ارسال صدا و تصویر در یک کابل و … پشتیبانی می کنند

 

جدیدترین دوربین مداربسته

محصولات WizSense

این تکنولوژی نیز جدیدترین دوربین مداربسته داهوا را شامل می شود که مختص دوربین و دستگاه ذخیره ساز تحت شبکه می باشد و دارای قابلیت های تشخیص حرکت هوشمند، حفاظت از محیط پیرامون، تشخیص چهره، کد گذاری AI، تشخیص انسان از وسیله نقلیه و … می باشند. شرکت داهوا، دسته ای محصولات اسپید دام، NVR، دوربین IP، دوربین حرارتی و … را با این تکنولوژی ارائه کرده است.

 

استفاده از ویژگی های تکنولوژی WisSense در چه اماکنی مورد استفاده قرار می گیرد؟

  • فرودگاه ها و امکان نظامی: به منظور بررسی و کنترل محل های غیر مجاز در فرودگاه ها و مراکز نظامی و پالایشگاهی، مناسب است.
  • مناطق مسکونی: از ورود هر شخص ناشناس و مزاحم به حریم شخصی افراد جلوگیری می کند.
  • موزه: به منظور محافظت از آثار باستانی، عدم نزدیک شدن انسان به برخی از اشیا با قیمت و قدیمی، مناسب است.
  • ادارات، محیط های تولیدی و کارخانجات: به منظور جلوگیری از ورود افراد یا وسایل نقلیه غیرمجاز در مناطق ممنوع می تواند گزینه ی خوبی باشد.

و سایر امکان

در ادامه به تشریح ویژگی این محصولات می پردازیم و برخی را شرح می دهیم.

SMD Plus( قابلیت تشخیص حرکت هوشمند )

SMD Plus یا به عبارتی “Smart Motion Detection Plus” می تواند حرکت انسان از سایر اشیا و جنبده ها یا حتی وسایل نقلیه را تشخیص دهد. پیش تر، دوربین های مداربسته در هنگام حرکت اجسام و اشخاص دچار سردرگمی هایی می شدند، به طوری که اگر یک پرنده یا حیوان خانگی، ورزش باد، حرکت برگ ها و… صورت می گرفت، آن را به عنوان تشخیص حرکت شناسایی می کردند و اعلان میکردند، شرکت داهوا با جدیدترین دوربین مداربسته ی خود این موضوع را حل کرده است. توجه داشته باشید که این قابلیت از ویژگی AI نیز الهام گرفته است. این ویژگی ما را از سردرگمی هایی هشدارهای کاذب را رها خواهد ساخت.

 

جدیدترین دوربین مداربسته

 

کد گذاری هوش مصنوعی (AI Coding)

این ویژگی، بر مبنای فشرده سازی و کد گذاری تصاویر بر مبنای قابلیت هوش مصنوعی بنا شده است که در صورت رویت رفتارهای انسانی، می تواند تصاویر را فشرده کند. این ویژگی، نیاز به فضای ذخیره سازی و پهنای باند تصاویر  را تا حد زیادی، کاهش خواهد داد. این ویژگی مشابه فشرده سازی H.265 عمل می کند با این تفاوت که در این جا، فشرده سازی ما بر مبنا رفتارهای انسان و هوش مصنوعی صورت می گیرد اما با توجه به محیط و شرایط نصب، شاید کاهش هزینه ها در تهیه هارد دیسک خواهیم بود و زمان بیشتری از ذخیره سازی ویدئو ها خواهیم داشت. این ویژگی، یکی از مهم ترین قابلیت های جدیدترین دوربین مداربسته داهوا محسوب می شود.

 

جدیدترین دوربین مداربسته

 

قابلیت بازدارندگی

این محصولات این امکان را فراهم می سازند که در صورت رویت کوچک ترین وقایع، حرکت انسان، ورود به محدوده و خطوط غیر مجاز، با اعلان هشدار بازدارنده مانند آژیر دزدگیر، نور های قرمز سارقان را از ادامه ی کار منصرف ساخت و حتی اعلان را به همسایگان یا نزدیک ترین مرکز پلیس در منطقه رساند تا به محل حادثه مراجعه نمایند.

قابلیت حفاظت از محیط پیرامون

جدیدترین دوربین مداربسته داهوا سری WizSense با دارا بودن الگوریتم های پیشرفته و ویژه از قابلیت هایی چون عبور از خط (Tripwire)، ورود به محدوده ی ممنوع (Intrusion) و… پشتیبانی می کنند و با الهام گرفتن از قابلیت هوش مصنوعی، نفوذ اجسام، اشیا، حیوانات، افتادن درخت و سایر جنبنده های غیر انسان به این خط و محدوده ی غیر مجاز را  لحاظ نمی کند و مانع از ارسال هشدار های کاذب و سردرگمی کاربران می شود.

با استفاده از هوش مصنوعی ، این قابلیت با دقت بالا انجام می شود و سبب اعلان هشدارهای نفوذ و ورود واقعی در کم ترین زمان ممکن می شود. همچنین می تواند اطلاعات بصری و دقیق را به موقع ثبت کند. این اعلانات از طریق ایمیل، ارسال هشدار به نرم افزار انتقال تصویر گوشی تلفن همراه و هشدارهای باز دارنده می شود. امر باعث می شود کاربران از آنچه در صحنه تحت نظارت اتفاق افتاده است، راحت تر مطلع شوند و از وقوع جرایم پیشگیری کنند.

 معرفی جدیدترین سری دوربین‌ مداربسته PTZ ( اسپید دام ) داهوا

دوربین مداربسته اسپید دام چند لنزی

این سری از دوربین های مداربسته دارای یک لنز قابل چرخش (PTZ) هستند و متناسب با مدل از چند لنز در اطراف لنز اصلی تشکیل شده اند، این دوربین ها به دوربین های پانوراما نیز معروف هستند.

 

جدیدترین دوربین مداربسته

 

با استفاده از این سری دوربین ها، دید کافی و کاملی نسبت به محیط پیرامون خود خواهیم داشته و هیچ تصاویری از دید دوربین ما پوشیده نخواهد ماند. این دوربین ها می تواند نقش چند دوربین را برای ما ایفا کنند، به عنوان مثال می توان به جای چند دوربین مداربسته بولت، دام و یک دوربین مداربسته اسپید از یک دوربین پانوراما ( چند لنزی ) استفاده کرد.

تکنولوژی جدید دوربین مداربسته ‌حرارتی داهوا

 

جدیدترین دوربین مداربسته

 

دوربین های حرارتی به دلیل بی نیاز بودن به منبع نور برای نظارت کامل و پوشش تصویری یک محیط حساس در شرایط سخت یا تاریک کامل، عالی هستند. علاوه بر این، دوربین های حرارتی قابلیت اندازه گیری دما با استفاده از استانداردهای خود از فاصله دور را دارند و در کنار دوربین های معمولی برای دستیابی به نظارت کامل در هر شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار می گیرند. پیش از این مقالات بسیاری در خصوص عملکرد آن ارائه کرده ایم.

دوربین مداربسته حرارتی داهوا به طور گسترده ای در مواردی مانند حفاظت از محیط زیست ( به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل های وسیع) ، محافظت از اجزای اصلی (تاسیسات الکتریکی ، نشت آب و گاز، مدیریت انرژی، مراقبت از پمپ های گاز و غیره )، جلوگیری از آتش سوزی های مهیب در جاده ها، امنیت محیط های نظامی و پالایشگاهی و تشخیص ابزارالات جنگی از انسان در مرزها و انبار مهمات، کنترل تردد جاده ها و کنترل ترافیک در خیابان ها، زمان بندی دقیق و درست زمان چراغ راهنمایی و رانندگی در چهارراه ها و تقاطع، کنترل بیماری کوید-19 و… مورد استفاده قرار می گیرند.

 

تکنولوژی دوربین مداربسته استارلایت و سوپراستارلایت داهوا

این ویژگی این امکان را فراهم می سازد تا بتوان تصاویر رنگی در شب را به کاربران ارائه کرد، پیش از در خصوص چگونگی عملکرد آن شرح داده ایم، این تکنولوژی در محیط های حساسی که نیاز به ثبت جزئیات تصاویر می باشد، مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید هر دوربین استارلایت و سوپر استاریتی، نیاز به یک حداق میزان لوکس ندارد که اگر آن تامین نشود، دوربین مداربسته ما، نمی تواند تصاویر با جزئیات و وضوح بالا را ارائه کند.

 

کلام آخر در خصوص جدیدترین دوربین مداربسته

با توجه به تنوع گسترده محصولات و برندهای گوناگون، اگر بخواهیم جدیدترین دوربین مداربسته هر برند یا حتی تمام تکنولوژی های برند داهوا را شرح دهیم، امکان گردآوری در این مقاله میسر نیست، لذا در مقالات بعدی به جدیدترین دوربین مداربسته سایر برندها و دیگر تکنولوژی های برند داهوا می پردازیم. در این مقاله، بخشی از جدیدترین دوربین مداربسته داهوا را شرح دادیم که مهم ترین آن ها Wismind و WisSense می باشند چرا که با ویژگی ها و قابلیت هایی که ارائه کرده اند، می توان امنیت یک محیط به میزان بسیار زیادی تامین کرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *