مقالات تخصصی, مقالات عمومی

معرفی دوربین مداربسته ضبط صدا هایک ویژن

دوربین مداربسته ضبط صدا هایک ویژن

معرفی دوربین مداربسته ضبط صدا هایک ویژن 

 

امروزه، شاهد پیشرفت­ های چشمگیر تکنولوژی در تمام زمینه ­ها هستیم و سیستم­ های نظارت تصویری نیز از این قاعده مستثنا نمی­باشند. این پیشرفت­ ها، سبب تنوع گوناگون محصولات نظارت تصویری می شود و قطعا انتخاب این نوع تجهیزات امنیتی، نیازمند جست و جو و تحقیق در مورد عملکرد آن­ ها می باشد. انتخاب یک سیستم دوربین مداربسته بر مبنای نیاز کاربران انجام می شود. در برخی از اماکن حساس، ذخیره صدا و تصویر از نیازهای اصلی کاربران است، شرکت­ های بزرگی در این زمینه فعالیت کرده ­اند. سیستم­ های نظارت تصویری آنالوگ، دارای قدمت طولانی تری نسبت به سیستم­ های نظارت تصویری تحت شبکه، هستند. از این رو بیشتر کاربران به دلیل قیمت پایین تر، سهولت در نصب، اجرا و آشنایی بیشتر با تجهیزات و نحوه راه اندازی سیستم­ های نظارت تصویری آنالوگ، اغلب در پروژه­هایی که حساسیت زیادی وجود ندارد، از دوربین مداربسته آنالوگ ( بستر کواکسیال ) استفاده می­ کنند. شرکت هایک ویژن ارائه دهنده ی وسیع تجهیزات نظارت تصویری، نسل جدیدی دوربین مداربسته ضبط صدا هایک ویژن با قابلیت Built-in Mic (میکروفن داخلی) را ارائه کرده است که می تواند صدا و تصویر را با استفاده از یک کابل ارسال کند. در ادامه دوربین مداربسته ضبط صدا هایک ویژن با قابلیت Built-in Mic را مورد بررسی قرار می­ دهیم.

 

معرفی محصولات جدید دوربین مداربسته ضبط صدا هایک ویژن

وقتی یک کارفرما تصمیم به تهیه و خرید سیستم نظارت تصویری در یک پروژه حساس را دارد، اولین سوالی مطرح می شود این است که سیستم دوربین مداربسته آنالوگ برای محل مورد نظر کارآیی دارد یا خیر و یا چه سیستمی مناسب محل مورد نظر است ؟ اغلب کارفرمایان، تمایل به خرید سیستم دوربین مداربسته بستر آنالوگ برای محیط های غیر حساس دارند چرا که از قیمت پایین­ تری برخوردار هستند. پس از آن نیز درخواست یک سیستم مداربسته با قابلیت ضبط صدا را دارند که در این شرایط دوربین مداربسته ضبط صدا هایک ویژن با تکنولوژی Turbo HD و Built-in Mic می تواند یک انتخاب خوب با کیفیت و قیمت مناسب باشد.

در صورتی که کارفرما، با توجه به نیاز و کارآیی های لازم خود، درخواست سیستم دوربین مداربسته ضبط صدا هایک ویژن تحت شبکه را داشته باشد، دوربین های تحت شبکه هایک ویژن با مشخصه IU در نام دوربین، دارای میکروفون داخلی هستند و می­ توانند از این سری دوربین ها با قابلیت دریافت و انتقال صدا به دستگاه ذخیره ساز یا کلاینت استفاده کنند، در صورت استفاده از این سری دوربین ها، دیگر نیازی به نصب میکروفون به صورت مجزا نخواهند بود. همچنین، در صورتی که نیاز به استفاده دوربین مداربسته تحت شبکه با قابلیت پشتیبانی از صدا به صورت میکروفن مجزا، می توانند از سری دوربین هایی با مشخصه IS استفاده کنند که میکروفون به صورت مجزا به آن­ها متصل می شوند.

دوربین مداربسته ضبط صدا هایک ویژن

اتصال میکروفون به دوربین تحت شبکه سری IS

نصب دوربین مداربسته ضبط صدا هایک ویژن

در برخی مجموعه ها که زیرساخت استفاده از سیستم­ های نظارت تصویری تحت شبکه را ندارند از سیستم نظارت تصویری بستر آنالوگ هایک ویژن با تکنولوژی HDTVI یا  Turbo HDاستفاده می ­شود. تا چندی پیش، پروژه هایی که از سیستم نظارت تصویری Turbo HD استفاده می­ کردند و نیاز به ضبط صدای پیرامونی داشتند، می بایست حتما میکروفن را مستقیما به دستگاه DVR متصل می­ کردند که این خود شرایط سختی چون : فاصله میکروفن از دستگاه DVR، صرف زمان زیاد، محدودیت تعداد پورت های ورودی صدا دستگاه DVR و … را دارا بود. در این شرایط، اگر دستگاه DVR مورد نظر دارای یک پورت صدا باشد فقط یک عدد میکروفن را پشتیبانی می­ کند و اگر نیاز به ضبط صدا دوربین مداربسته در چند نقطه باشد، می­ بایست از چند میکروفن جداگانه استفاده کرد که در این شرایط DVR با یک ورودی صدا، جوابگوی این نیاز نیست و می­ بایست دستگاه DVR تهیه شود که تعداد ورودی­ های صدای بیشتری داشته باشد که از قیمت بالاتری برخوردار هستند. در این شرایط، به منظور صرف هزینه، زمان کمتر و سهولت در نصب، دوربین مداربسته ضبط صدا هایک ویژن با تکنولوژی Turbo HD و Built-in Mic می­تواند یک گزینه خوب باشد.

دوربین مداربسته ضبط صدا هایک ویژن

دستگاه  DVR 4 کانال، با پشتیبانی از یک ورودی صدا ( پورت Audio in )

مزیت استفاده از دوربین مداربسته ضبط صدا هایک ویژن با تکنولوژی Turbo HD

در گذشته هیچ محصولی از این تکنولوژی(Turbo HD) با این قابلیت وجود نداشت. اما در حال حاضر برند هایک ویژن از محصولات Turbo HD خود با قابلیت میکروفن داخلی برای ارسال صدا در بستر آنالوگ، رونمایی کرده است.

شرکت هایک ویژن، به منظور سهولت در امر استفاده از سیستم­ های نظارت تصویری Turbo HD، دوربین­ های HDTVI را با قابلیت میکروفن داخلی طراحی و عرضه کرد که در کنار تصویربرداری از محیط، قادر به ضبط صدای محیط نیز باشند. این دوربین، صدا و تصویر را فقط با یک کابل کواکسیال به دستگاه ذخیره ساز انتقال و با یکدیگر همگام می­ کند که در نتیجه محدودیت اجرای پروژه های آنالوگ که نیاز به استفاده همزمان چندین میکروفون در نقاط مختلف وجود داشت را برطرف کند، بنابراین دوربین مداربسته ضبط صدا هایک ویژن با تکنولوژی Turbo HD و میکروفن داخلی، یک راهکار جامع برای کاهش سیم کشی ها، هزینه و زمان در اماکنی که انتظار ضبط صدا توسط سیستم مداربسته آنالوگ می­باشد، محسوب می­ شود.

با استفاده از این قابلیت منحصر به فرد در نسل جدید سیستم ­های نظارت تصویری Turbo HD، استفاده از سیستم های مداربسته آنالوگ با قابلیت ضبط صدا را بیش از پیش آسان کرده و با این ویژگی بر محبوبیت این سیستم ها افزوده شده تا در اجرای پروژها سهولت، کارایی و در نتیجه کاهش هزینه­ های استفاده از سیستم ­های نظارت تصویری را شاهد باشیم.

مدل­های دوربین مداربسته ضبط صدا هایک ویژن با تکنولوژی Turbo hd  و میکروفون داخلی، عبارتند از :

این 3 مدل دارای قابلیت­ها و ویژگی­ های یکسان هستند و تنها در کیس و رزولوشن دارای تفاوت هایی هستند.

این 3 مدل دوربین Turbo hd با قابلیت دید در شب 30 متر و دارای میکروفون داخلی هستند و در مدل­های بولت و دام عرضه می­ شوند.

کلام آخر در خصوص دوربین مدار بسته ضبط صدا هایک ویژن با تکنولوژی Turbo HD

سیستم­ های نظارت تصویری سالیان سال است که به عنوان ابزاری مهم در بحث نظارت و ایجاد امنیت مورد استفاده قرار گرفته‌اند . باتوجه به سابقه طولانی این سیستم‌ ها، تحولات و پیشرفت‌ های بسیار زیادی در این حوزه صورت پذیرفته است که اطلاع از روند این پیشرفت‌ ها و آشنایی با آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌ها می‌تواند کمک شایانی به مدیران و کارشناسانی که درحال انتخاب و پیاده‌سازی یک سیستم نظارت تصویری هستند، نماید، پیشرفت تکنولوژی، سبب انتظار بیشتر کاربران از سیستم های دوربین مداربسته می­ شود. در حال حاضر، اغلب کاربران تمایل دارند تا دوربین­ هایی با بستر آنالوگ را تهیه کنند که علاوه بر ارائه تصاویر واضح، توان ارائه صدای محیط پیرامون را داشته باشند، بنابراین ارائه­ی دوربین مداربسته ضبط صدا هایک ویژن با تکنولوژی Turbo HD و Built-in Mic، گام بزرگی در راستای تامین نیازهای آن­­ها برداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *