مقالات عمومی

قابلیت line crossing دوربین مداربسته

Line Crossing دوربین مداربسته

همانطور که می دانیم، سیستم های نظارت تصویری اصلی ترین ابزار برقراری امنیت و نظارت بهتر و تمام وقت در زندگی ما محسوب می شوند. وجود قابلیت های هوشمند چون : عبور از خط، ورود به منطقه ممنوع، جای گذاشتن اشیا و …، ما را از تمام جزئیات محیط پیرامون مطلع می سازد. دوربین های مداربسته جدید، توانایی تجزیه و تحلیل داده ها را به صورت های مختلفی دارا هستند. در این مقاله به معرفی قابلیت Line Crossing دوربین مداربسته، می پردازیم.

Line Crossing دوربین مداربسته چیست؟

Line Crossing یا عبور از خط، قابلیتی است که چند سال اخیر به محصولات نظارتی اضافه شده است. سیستم های نظارتی، بر اساس الگوریتم های از پیش تعیین شده قادر هستند هر گونه ورود غیر مجاز به محدوده مشخص را تشخیص دهند و هشدارهای لازم را در خصوص ارسال هشدار، ایمیل و … ارسال نماید. همچنین می توان تعیین کرد که در صورت رخداد این واقعه، عملیات ضبط یا Snapshot صورت گیرد.

کاربرد Line Crossing دوربین مداربسته

همانطور که می دانیم قابلیت های هوشمند ( VCAیا  Video Content Analytics ) از جمله قابلیت Line Crossing، می توانند ما را در نظارت کامل و بی وقفه محیط پیرامون یاری سازند. در ادامه به کاربرد و اهمیت فعالسازی این قابلیت می پردازیم:

  • با استفاده از این قابلیت و ویژگی، می توان تردد افراد به محیط های خاص را کنترل کرد. به عنوان مثال می توان خط فرضی را در ورودی یا خروجی درب های منزل برای ساعات مشخصی تنظیم کرد تا بتوان از ورودهای غیر مجاز مطلع شد و آژیرهای اعلان به صدا در آید.
  • همچنین می توان این قابلیت را برای کنترل تردد و عدم ورود انسان ها در نقاط نظامی و امنیتی فعال کرد.
  • این قابلیت می تواند در چهارراه ها به منظور کنترل رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط عابران و وسایل نقلیه مورد استفاده قرار گیرد و متخلفین شناسایی شوند.
  • از قابلیت Crossing دوربین مداربسته، می توان در ورودی اتاق های خاص و حساسی از ادارات استفاده کرد.
  • در دوربین های اسپیددام یا PTZ، می توان تنظیماتی را اعمال نمود تا صورت رخداد عبور از خط فرضی، عملیات دنبال کردن خودکار سوژه (Auto Tracking)، صورت گیرد.
  • همچنین می توان جهت عبور از خط را به صورت دو طرفه، از چپ یا راست به چپ تنظیم نمود. برای استفاده از این قابلیت کافی است که دوربین را به دستگاه ضبط NVR متصل نموده و تنظیمات پردازش تصویر را در NVR فعال سازید.

Line Crossing دوربین مداربستهچه محصولاتی از قابلیت Line Crossing پشتیبانی می کنند؟

در حال حاضر، اغلب محصولات نظارت تصویری جدید از قابلیت های هوشمند که شامل Line Crossing می شود، پشتیبانی می کنند که می توان به برندهای : ناظر، داهوا، هایک ویژن، مکسرون، آلباترون، آپتینا و … اشاره کرد.

 کلام آخر در خصوص قابلیت Line Crossing دوربین مداربسته

همانطور که اشاره شد، قابلیت عبور از خط می تواند ما را در نظارت دقیق و بهتر، کنترل ترددهای غیر مجاز در محیط های حساس یاری سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *