مقالات عمومی

عوامل تاثیر گذار بر قیمت دوربین مداربسته داهوا

عوامل تاثیر گذار بر قیمت دوربین مداربسته داهوا

تهیه سیستم مداربسته، شامل فرآیند انتخاب، خرید، نصب دوربین مداربسته و دستگاه ذخیره ساز و سایر تجهیزات نصب است که هر یک از این مراحل، می بایست به درستی انجام شود تا بیشترین بهره وری و کارآیی در خصوص نظارت تصویری انجام شود. پیش از خرید دوربین مداربسته، می بایست کیفیت تصویر، رزولوشن، نوع لنز، کاربرد، کارآیی و قیمت دوربین را مد نظر داشت. در این مقاله عوامل تاثیر گذار بر قیمت دوربین مداربسته داهوا را شرح خواهیم داد.

چه عواملی بر قیمت دوربین مداربسته داهوا تاثیر گذار است؟

همانطور که می دانیم، قیمت یک فاکتور مهم در انتخاب و خرید دوربین مداربسته داهوا، است که عوامل زیادی بر آن تاثیرگذار است که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد :

  • کیفیت و رزولوشن تصویر دوربین مداربسته داهوا

همانطور که می دانیم، کیفیت و رزولوشن بالا یکی از الویت های خرید دوربین مداربسته است که افراد آن را معیار سنجش و ارزیابی خود قرار می دهند و نمونه تصویر هر برند را با برند دیگر مقایسه می کنند تا محصولی را تهیه کنند که کارآیی لازم را داشته باشد. در طراحی دوربین های داهوا، نهایت دقت انجام شده و تولید آن ها با فناوری های روز دنیا همگام شده است. هر قدر رزلوشن تصاویر دوربین داهوا بالاتر باشد، یعنی قطعات استفاده شده برای این بخش دوربین، کیفیت و ارزش بالاتری دارند، پس به مراتب قیمت دوربین مداربسته داهوا نیز تغییر می کند و بالاتر می رود. اغلب دوربین هایی که توان ارائه تصاویر با کیفیت و وضوح بالا را دارند، دارای محبوبیت بیشتری نسبت به سایرین هستند.

Image result for ‫کیفیت تصاویر دوربین‬‎

  • نوع لنز دوربین مداربسته داهوا

یکی از فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت دوربین مداربسته داهوا، لنز دوربین است که نوع آن بر کارآیی مناسب دوربین اثر گذار است. دوربین مداربسته داهوا با لنز متغیر به صورت Motorized، به دلیل امکان زوم بر روی سوژه در محیط های بسیاری کاربرد دارد و از قیمتی بالایی برخوردار است، همچنین، می توان از این دوربین داهوا، در محیط های کوچک داخلی استفاده کرد.

دوربین مداربسته اسپید دام داهوا، به دلیل لنز قابل چرخش و توانایی زومی که دارد در فضاهای بزرگ و سر باز مورد استفاده قرار می گیرد و دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر دوربین هاست، خاطر نشان می گردد هر مقدار، قدرت بزرگنمایی و زوم اپتیکال دوربین اسپید دام بیشتر باشد، از قیمت بالاتری برخورد است.

 

  • قابلیت دید در شب دوربین مداربسته داهوا

تکنولوژی دید در شب، یک ویژگی خاص و متمایز کننده در دوربین های مداربسته است که بر قیمت دوربین اثر گذار است. در حال حاضر اغلب دوربین های داهوا دارای قابلیت دید در شب هستند، میزان پرتاب مسافت IR، از عوامل تاثیر گذار بر قیمت دوربین مداربسته داهوا است که هر قدر،  این مسافت بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر خواهد رفت. دوربین های اسپید دام، دارای IR های قوی هستند که سبب ارئه ی تصاویر دید در شب خوبی می شوند.

در حال حاضر دوربین های مداربسته استارلایت داهوا وارد بازار نظارت تصویری شده اند که می توانند تصاویر تمام رنگی ( به شرط تامین حداقل لوکس نوری مندرج در دیتا شیت ) را در شب ها ایجاد کنند.

 

 

  • فرمت های فشرده سازی تصویر دوربین مداربسته داهوا

اهمیت فرمت های فشرده سازی تصویر در چند سال اخیر مطرح شده اند چرا که با استفاده از فرمت فشرده سازی، می توان تصاویر را بدون تغییر در کیفیت، فشرده ساخت، به طوری که پهنای باند تا حد چشم گیری کاهش پیدا کند و فضای کمتری در خصوص ذخیره تصاویر در هارد، اشغال شود. اخیر تکنولوژی H.265 وارد عرصه نظارت تصویری شده است که پشتیبانی از قابلیت سبب تغییر در قیمت دوربین مداربسته داهوا شده است، به طوری که هر دوربینی که از این قابلیت پشتیبانی کند، قیمت بالاتری خواهد داشت.

  • گارانتی معتبر دوربین مداربسته داهوا

محصولات داهوا، توسط شرکت های بسیاریدر ایران به فروش می رسند که همه ی آن ها دارای گارانتی معتبری نیست، در حال حاضر برخی از محصولات داهوا، با قیمت پایین تری و بدون ضمانت و گارانتی معتبر عرضه می شوند که هر گونه اختلال در عملکرد سیستم مداربسته سبب صرف هزینه زیاد توسط کاربر می شود، بنابراین توصیه می گیرد که محصولات با ضمانت گارانتی معتبر را تهیه نمایید. شرکت فراگستر الکترونیک، با ارائه ی خدمات گارانتی 25 ماه محصولات داهوا، بیشترین رضایت از محصولات داهوا را برای کاربران فراهم ساخته است.

  • ایجاد امنیت بالا توسط دوربین مداربسته داهوا

برخی از دوربین های مداربسته قابلیت های خاصی در ایجاد امنیت بیشتر را دارند، به عبارت ساده تر، این قابلیت را دارند که با تنظیمات خاصی چون Tripwire، Intrusion، Motion Detection و … می توان امنیت محیط را تامین کرد به طوری که دوربین با مشاهده ی هر یک از این ها، می توانند هشدارهای لازم را از طریق آژیر، ایمیل و اعلان بر روی نرم افزار انتقال تصویر، کاربران از وقوع وقایع با خبر می سازد. بیشتر محصولات داهوا از این قابلیت پشتیبانی می کنند، بنابراین دارا بودن قابلیت های هوشمند، تشخیص حرکت، تشخیص و شناسایی چهره و … بر قیمت دوربین داهوا تاثیر گذار است.

Image result for ‫امنیت بالا‬‎

  • پشتیبانی از استاندارد های مختلف در مقابل شرایط محیط

با توجه به اهمیت نصب دوربین های مداربسته در محیط های بیرونی، شرکت های نظارت تصویری از جمله داهوا، محصولاتی را ارائه کردند که در مقابل شرایط مختلفی چون : برف و باران، گرد و غبار، رطوبت ( استاندارد IP67، IP66 و IP68 ) ، دماهای بسیار پایین و بالا و در برابر ضربات خارجی (IK10) مقاوم باشند و بتوانند به عملکرد مناسب خود ادامه دهند، بنابراین پشتیبانی از قابلیت ها و استانداردهای مذکور از عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته داهوا، است.

  • کارآیی دوربین مداربسته داهوا

همانطور که می دانیم، کارآیی و کاربرد یک دوربین، بر قیمت دوربین داهوا تاثیر گذار است و هر چه کاربرد و کارآیی آن بیشتر باشد و قابل نصب در محیط های حساس باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت. به طوری که دوربین های مداربسته حرارتی که اغلب کاربرد نظامی دارند با دوربین های بولت یا دام معمولی از نظر قیمت یکسان نیستند.

  • بستر دوربین مداربسته داهوا

قطعا هر یک از ما می دانیم که دوربین های مداربسته تحت شبکه داهوا، دارای قیمت و کارآیی بیشتری نسبت به دوربین های بستر آنالوگ هستند و اغلب در پروژه هایی که کیفیت تصاویر و نیاز به قابلیت های متعدد، پر رنگ تر می شود، به عنوان انتخاب اول هستند. نصب دوربین مداربسته تحت شبکه داهوا نسبت به دوربین های بستر آنالوگ از قیمت بیشتری برخورد است .

 کلام آخر در خصوص عوامل تاثیر گذار بر قیمت دوربین مداربسته داهوا

همانطور که شرح دادیم، عوامل بسیاری بر قیمت دوربین مداربسته داهوا، تاثیر گذار است که مهم ترین آن ها شرح داده شد. اگر در جست و جوی دوربین مداربسته داهوا با قیمت پایین تر هستید هرگز محصولات بدون گارانتی یا ضمانت نا معتبر را تهیه نکنید، می توانید از محصولات اقتصادی داهوا، سیستم مداربسته مناسب و متناسب با بودجه خود را تهیه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *