مقالات عمومی

اهمیت خريد سيستم نظارتی و حفاظتی

اهمیت خريد سيستم نظارتی و حفاظتی

همانطور که می دانیم، با گذشت زمان و پیدایش تکنولوژی های جدید حضور دوربین های مداربسته و نظارتی، اهمیت بیشتری پیدا می کند و افراد را به خرید بیشتر آن ها ترغیب می کند. البته توجه داشته باشید که جهت خرید سیستم نظارتی و حفاظتی، مشخص نمودن سطح انتظارات و هدف خرید آن امری ضروری و لازم است. به صورت کلی هدف اصلی خرید سیستم نظارتی، امکان نظارت کلی و دقیق محیط پیرامون از جمله : محیط های کار، انبارها، مجتمع های مسکونی، پارکینگ ها و یا کنترل محیط های عمومی، پالایشگاه ها، خیابان ها توسط سازمان ها و مراکز امنیتی می باشد و با استفاده از یک سیستم مداربسته امکان کنترل تردد افراد و خودروها به راحتی فراهم می شود و میزان امنیت و نظارت محیط به میزان قابل توجهی افزایش می باید.

خرید سیستم نظارتی و حفاظتی چه اهمیتی دارد ؟

در دنیای امروز، سیستم دوربین مداربسته بسیار کاربردی است و امکانات منحصر به فردی را فراهم می سازد. خرید سیستم نظارتی و حفاظتی،  قابلیت ها و امکانات زیر را فراهم می آورند :

  • امکان کنترل و نظارت محیط پیرامون به صورت لحظه ای و از راه دور
  • مطلع شدن از جزئیات رخدادها و وقایع بدون حضور در محل و با استفاده از ایمیل، نرم افزار گوشی تلفن همراه، تبلت، کامپیوتر و یا لپ تاپ
  • امکان ارائه ی لیستی از پلاک خودروها، چهره افراد و همچنین امکان جست و جو در بازپخش
  • و …

خرید هر محصول الکترونیکی، نیازمند کسب اطلاعات و توجه به قابلیت ها و ویژگی های آن ها است که می بایست با دقت بالایی انجام شود، این موضوع در خصوص خرید سیستم نظارتی و حفاظتی نیز صادق است و در هنگام خرید آن می بایست لیستی از نیازها، انتظارات و قابلیت های مورد نظر کاربران را تعیین کرد.

در هنگام خرید سیستم نظارتی و حفاظتی، می بایست بر مبنای نوع نیاز و بودجه کاربران، نوع سیستم دوربین مداربسته را تعیین و مشخص کرد.

انواع دوربین مداربسته یا خرید سیستم نظارتی و حفاظتی از لحاظ تکنولوژی عبارتند از :

  • خرید سیستم نظارتی و حفاظتی آنالوگ

همانطور که می دانیم، کابل کشی سیستم مداربسته آنالوگ بر مبنای بستر کواکسیال است و ابتدایی ترین نوع آن نیز همان آنالوگ ساده ای است که کیفیت بسیار پایین و ابتدایی را دارد و با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش سری های HD بستر آنالوگ، محبوبیت خود را از دست داد، البته در حال حاضر نیز در برخی از پروژه های بسیار معمول و ساده به علت هزینه های خرید و نصب پایین مورد استفاده قرار می گیرند اما نمی توانند تصاویر چندان با کیفیتی را فراهم آورند.

اگر با توجه به نوع پروژه، بودجه و کارآیی مورد نظر کاربران، هدف تهیه سیستم مداربسته آنالوگ است بهتر است که تکنولوژی های HD  که شامل : AHD، HDCVI و HDTVI می شوند را مورد استفاده قرار داد چرا که علاوه بر کیفیت بالای تصاویر، قابلیت های بسیاری را برای کاربران فراهم می آورند، بنابراین خرید سیستم نظارتی و حفاظتی HD نسبت به سیستم نظارتی آنالوگ اولیه پیشنهاد می گردد.

 

لازم به ذکر است که خرید سیستم نظارتی و حفاظتی تکنولوژی بستر آنالوگ نسبت به دوربین های تحت شبکه، به علت قیمت پایین تری که دارند بیشتر در بازار دوربین مداربسته ایران برای پروژه های معمول مورد استفاده قرار می گیرند. هرچند به تازگی بازار نظارت تصویری جهش قابل توجهی به سمت دیجیتال شدن برداشته است و تعداد بالایی از سازمان ها به دوربین های تحت شبکه  تمایل نشان داده اند اما همچنان میزان استفاده از دوربین های بستر آنالوگ در کاربردهای معمولی و غیر حساس، نسبت به تکنولوژی تحت شبکه یا IP بیشتر است.

  • خرید سیستم نظارتی و حفاظتی تحت شبکه یا IP

همان گونه که از نام این تکنولوژی مشخص است، این نوع تکنولوژی ها از سیگنال های کاملا دیجیتال برای تحلیل و انتقال اطلاعات تصویر و صدا بهره می گیرد و برعکس دوربین های آنالوگ از لحظه دریافت تصاویر،امواج را به صورت دیجیتال انتقال می دهد. خرید سیستم نظارتی تحت شبکه، نیازمند تجهیزات بیشتری نسبت به سیستم نظارتی آنالوگ است و عملیات نصب و راه اندازی آن با نیازمند صرف زمان و هزینه بیشتر است و بهتر است که اجرای راه اندازی و نصب آن توسط نصاب حرفه ای انجام شود.

از دیگر نکات حائز اهمیت در خرید سیستم نظارتی و حفاظتی، توجه به رزولوشن و کیفیت تصاویر است که می بایست با دقت و بررسی نمونه تصاویر ارائه شده توسط نصاب و یا نمایندگان مورد مشاهده و ارزیابی قرار گیرد. هر چه میزان رزولوشن و کیفیت آن بالا می رود، قیمت دوربین مداربسته و تجهیزات ذخیره سازی آن نیز بالا می رود.

توصیه می گردد که در هنگام خرید سیستم نظارتی، به گارانتی و شرایط گارانتی محصول مورد نظر توجه لازم را داشت و همواره از برندهای معتبر و با کیفیت خرید انجام شود.

نصب و خرید سیستم نظارتی و حفاظتی

همانطور که شرح داده شد، می بایست دوربین و تجهیزات آن با توجه به محیط مورد نظر و شرایط موجود در محیط انتخاب شود که بهتر است یک کارشناس محیط را بررسی کنید و با توجه به پیروی از اصل پوشش، تعداد دوربین ها و جانمایی دقیق ها مشخص شود و مراحل نصب و راه اندازی سیستم نظارتی، به یک کارشناس یا نصاب مورد اعتماد سپرده شود.

کلام آخر در خصوص راهنمای خرید سیستم نظارتی و حفاظتی

خرید سیستم نظارتی و حفاظتی، نیازمند آگاهی کافی و لازم در خصوص انواع دوربین مداربسته، قابلیت ها و کارآیی آن ها می باشد. بنابراین با بررسی دقیق نیاز ها و اهداف خود از راه اندازی سامانه دوربین مداربسته، می توان مناسب ترین تکنولوژی متناسب با بودجه ی خود را جهت رسیدن به اهداف مورد نظر خود فراهم آورد.کارشناسان شرکت فراگستر الکترونیک، همواره آماده پاسخگویی و مشاوره جهت انتخاب بهترین راه حل برای پروژه های شما خواهند بود.

به صورت کلی تکنولوژی های بستر آنالوگ، در نسل اولیه دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد که جهت دریافت و ارسال داده های صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده می نماید. صدا و تصویر برخی از دوربین ها از جمله تکنولوژی HDCVI از طریق یک کابل قابل ارسال است

شرکت فراگستر الکترونیک، همواره با ارائه ی سبد کالای گسترده و متنوع خود متشکل از برندهای هایک ویژن، داهوا، ناظر، ، مکسرون، آلباترون و آپتینا همراه با ضمانت گارانتی معتبر، در راستای خدمات رسانی و رضایت بیشتر مشتریان تلاش می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *