جدیدترین اخبار

دوربین های تحت شبکه درک عمیق (deepsense) داهوا

 

 

در سیستم های نظارت تصویری، در محیط های پر تردد، همواره نیاز به آنالیز، تجزیه و تحلیل چهره های مشاهده شده، تطبیق آن ها با لیست های از قبل تعیین شده، مطرح می شود. شرکت فناوری داهوا، برای رفع این نیاز، سری جدیدی از محصولات خود را معرفی کرده است. این سری محصولات شامل : NVR IVSS ، سرور ذخیره ساز ارتقا یافته ی تشخیص چهره DHI-IVS-F7500-P  و دوربین IP درک عمیق (deepsense)  تشخیص، تجزیه و تحلیل چهره می شوند. در ادامه به معرفی دوربین IP  درک عمیق  (deepsense)  می پردازیم.

شرکت فناوری داهوا، ارائه دهنده راهکارهای مناسب در صنعت نظارت تصویری در سطح جهان، دوربین های درک عمیق (deepsense)  تحت شبکه(IP)  خود را  معرفی کرد. این دوربین ها شامل قابلیت های AI  تشخیص چهره، تجزیه و تحلیل چهره می باشند.

دوربین های تحت شبکه با قابلیت تشخیص چهره، شامل مدل های زیر می باشند :

DH-IPC-HDBW8242E-Z4FD

DH-IPC-HFW824E-Z4FD-IRA-LED

DH-IPC-HFW8242E-Z20FD-IRA-LED

دوربین های تحت شبکه با قابلیت تجزیه و تحلیل چهره، شامل مدل های زیر می باشند :

DH-IPC-HDBW8242E-Z4FR

DH-IPC-HFW8242E-Z4FR-IRA-LED

DH-IPC-HFW8242E-Z20FR-IRA-LED

این سری دوربین ها بر اساس الگوریتم AI   طراحی شده اند و قادر به پردازش، تجزیه و تحلیل تصاویر هستند و تصاویر real-time   را ارائه می دهند و در مراکز تجاری، بانک ها، مدارس، فرودگاه ها، مراکز خرید و پارک ها مورد استفاده قرار می گیرند.

– تشخیص چهره با فناوری AI :

استفاده از فناوری های AI  و  WDR در این سری دوربین ها، دوربین ها را قادر به پردازش و ارائه تصاویر با وضوح بالا در شرایط نوری مختلف می سازند. همچنین قابلیت AI، شش ویژگی به خصوص و مهم چهره را تشخیص می دهد و از طریق این ویژگی ها، دوربین ها به جست و جو و آنالیز چهره می پرازند. این ویژگی ها شامل جنسیت، سن، حالت چهره ی فرد ( شادی، آرامش، ناراحتی، عصبانیت، شگفت زدگی ) ، ماسک صورت، عینک، ریش و سبیل می شوند.

 

– عملکرد و کارآیی بالاتر در ذخیره سازی و اشغال فضای کم تر :

این سری دوربین ها، مشکل پهنای باند را حل کرده اند و با گرفتن عکس به جای ضبط فیلم به اشغال پهنای باند کم تر کمک می کنند. هنگامی که در تصویر هاله ای باشد و یا دوربین زاویه ی دید مناسبی نسبت به سوژه نداشته باشد، آن تصویر حذف می شود و تنها تصاویر با وضوح بالا برای آنالیز، تجزیه و تحلیل ارسال می شوند که در واقع باعث اشغال فضای ذخیره سازی و پهنای باند کمتری می شود. علاوه بر این، این دوربین ها از کدگذاری پیشرفته ویدئویی H.264  و H.265  پشتیبانی می کنند و بدون آن که تغییری در کیفیت تصاویر ایجاد شود، فضای مورد نیاز ذخیره سازی تا حدود 70%  کاهش پیدا می کند و هزینه های مرتبط با فضای ذخیره سازی کاهش می بابد.

– مورد استفاده برای نیاز های خاص :

پس از ارسال اطلاعات به پایگاه داده ی از پیش تعیین شده ( تا 100000 عکس از چهره ها ) ، دوربین های تحت شبکه با قابلیت درک عمیق ( deepsense) راهکار مناسب برای مدیریت اطلاعات را به کاربران ارائه می دهند و همچنین مقایسه تصاویر چهره ها سریع تر و راحت تر انجام می شود. علاوه بر این، وجود لیست های سفید، سیاه و افراد ناشناخته، کارآیی بیشتر و موثری را در سیستم های نظارتی فراهم کرده اند. نحوه ی عملکرد آن ها بدین صورت است که به محض مشاهده ی چهره ی افرادی که، چهره شان در لیست سیاه هستند و یا به محض مشاهده چهره ی افراد ناشناخته، هشدار های لازم را به مراکز کنترل اعلان می کنند. این قابلیت ها، اجازه ی کنترل محیط را به کاربران می دهند. این قابلیت ها نیاز های کاربران را برطرف می کند و بر اساس آستانه ی تعیین شده برای تشابه چهره ها، دوربین ها را قادر به مقایسه چهره ها با چهره های از پیش تعیین شده می سازند.

شرکت فناوری داهوا، با استفاده از قابلیت هوشمند AI در محصولات خود، راهکارهای مناسب و بهتری را برای مشتریان خود در سطح جهان ارائه کرده است.

داهوا، همچنان با استفاده از قابلیت AI  در محصولات جدید خود، جامعه ایمن تر و زندگی هوشمندتر را برای مشتریان و همکاران خود در سراسر جهان فراهم خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *