مقالات تخصصی, مقالات عمومی

خرید دوربین مداربسته برای چه مکان هایی ضروری است؟

خرید دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته برای چه مکان هایی ضروری است؟

داشتن دوربین مداربسته یکی از ضروری ترین مواردی است که به حفظ امنیت محیط کمک می کند. پیش تر خرید دوربین مدار بسته در مراکز خرید بسیار بزرگ و یا مراکز نظامی نصب می شد. اما امروزه تقریبا در هر جایی و مکانی که وارد می شوید حضور دوربین های مدار بسته را به چشم می بینید. امروزه داشتن دوربین مدار بسته برای هر کسب و کاری حیاتی است. همچنین در خانه ها، آپارتمان ها و مجتمع های بزرگ هم دوربین های مدار بسته راه یافته اند. اما سوال اصلی اینجاست که آیا خرید دوربین مداربسته به تمام افراد توصیه می شود؟ هنگام خرید دوربین مداربسته به چه مواردی باید بیشتر توجه داشته باشیم؟ قیمت خرید دوربین مداربسته چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟ و بسیاری سوالات دیگر که در همین محتوا پاسخ تمام آن ها را می خوانید. با ما همراه باشید تا پاسخگوی سوالات شما در زمینه خرید دوربین مداربسته باشیم.

 

دوربین مدار بسته برای چه افرادی ضروری است؟

داشتن دوربین مداربسته در کجا و برای چه افرادی ضرورت دارد؟ آیا همه جا باید دوربین مداربسته نصب کرد؟ دوربین های مداربسته را در هر جایی می توان دید اما به راستی در چه مکان هایی نصب دوربین ضرورت دارد؟ آیا تمام افراد باید از دوربین مدار بسته در محل زندگیشان نصب کنند. امروزه خرید دوربین مداربسته تقریبا برای تمامی مکان ها الزامی شده است. وجود دوربین های مداربسته حس امنیت خاطر بیشتری به شخص یا اشخاص حاضر در مکان را می دهد.

 

خرید دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته

 

اما به راستی خرید دوربین مدار بسته برای چه مکان هایی ضروری تر است؟ خرید دوربین مداربسته برای فضاهای شلوغ و پر رفت و آمد ضروری است. همچنین در مکان هایی که کالاهای گران قیمت در آن نگهداری می شود نیز ضرورت دارد. استفاده از دوربین های مداربسته در مکان هایی که افراد مهم زندگی می کنند هم ضرورت دارد. خرید و نصب دوربین های مداربسته در محل کار توسط کارفرما نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا یکی از بهترین روش هایی که کارفرما یا مدیر می تواند میزان کار و عملکرد پرسنل را بسنجد.

 

کدام دوربین مداربسته مناسب من است؟

تا به اینجا با دوربین مداربسته و مکان هایی که خرید دوربین مداربسته ضرورت دارد آشنا شدید. اما حالا که می دانید دوربین مداربسته در محل شما باید نصب شود انتخاب دوربین کمی دشوار است. به راستی کدام دوربین مداربسته مناسب تر است؟ این سوال یکی از متداول ترین سوال هایی است که افراد در هنگام خرید دوربین مداربسته به دنبال پاسخ آن هستند. در پاسخ به این افراد می توان گفت که قبل از خرید دوربین مدار بسته حتما از یک نصاب دوربین بخواهید محل نصب دوربین ها را مورد بررسی قرار دهد و مکان هایی که نیاز به نصب دوربین می باشند را به شما نشان دهد. تعداد دوربین مورد نیاز را به شما بگوید و در نهایت برای شما مشخص می کند که چه تعداد و با چه برندی از دوربین مدار بسته را خریداری نمایید.

 

هنگام خرید دوربین مداربسته به چه نکاتی باید توجه شود؟

اگر تخصص کافی برای خرید دوربین مداربسته ندارید نگران نباشید ما شما را در هنگام خرید دوربین راهنمایی می کنیم و به شما می گوییم که کدام دوربین برای شما مناسب تر است. به یاد داشته باشید ارزان ترین یا گران ترین دوربین صرفا بهترین و بدترین انتخاب نیست. هنگام خرید به گزینه های بیشتری به جز قیمت توجه داشته باشید. درست است که قیمت دوربین بسیار مهم است. اما مراقب باشید که توجه شما تنها به سمت قیمت کشیده نشود و از سایر گزینه های اصلی مانند کیفیت و عملکرد دوربین غافل نشوید.

 

هنگام خرید دوربین مدار بسته به چه نکاتی باید توجه شود؟

 

کدام دوربین مداربسته برای شما مناسب است؟

از جمله نکات مهم که هنگام خرید دوربین مدار بسته باید به آن توجه داشته باشید عبارتند از:

  1. بودجه شما چقدر است؟ قبل از هر چیز و مهم تر از همه بودجه خود را مشخص کنید. برای خرید دوربین های مدار بسته چقدر می خواهید هزینه کنید؟ زمانی که بودجه شما مشخص باشد انتخاب شما راحت تر می شود. بنابراین قبل از رفتن به خرید حتما بودجه خود را مشخص کنید. شما می توانید با اعلام بودجه ای که دارید از فروشنده کمک بگیرید شما را در انتخاب دوربین مناسب راهنمایی کند.
  2. محل نصب دوربین مدار بسته کجاست؟ محلی که می خواهید دوربین های خود را نصب کنید مشخص کنید. به عنوان مثال اگر در فضای بیرون ساختمان می خواهید از دوربین مداربسته استفاده نمایید برند انتخابی شما متفاوت است با زمانی که می خواهید در داخل ساختمان دوربین نصب کنید. دوربین های مداربسته خارج از ساختمان باید توانایی مقاومت در برابر سرما، گرما، بارش باران و سایر شرایط جوی را داشته باشد. بنابراین با توجه به مقاومتی که از خود نشان می دهند گران تر هستند.
  3. آیا نیاز به دید در شب هم دارید؟ پاسخ این سوال ساده است اما بسیار مهم است. زمانی که شما بخواهید در هنگام خاموش بودن تمامی روشنایی ها باز هم در تاریکی از فضای موجود دید داشته باشید باید از این مدل دوربین ها استفاده کنید. دوربین های مداربسته دید در شب به دلیل داشتن آپشن اضافه گران تر هستند. بنابراین در صورتی که نیاز به دید در شب ندارید از انتخاب این دوربین ها صرف نظر کنید.البته اکثر دوربین های مداربسته توسعه یافته موجود در بازارهای جهانی دارای دید در شب ( IR ) هستند، در حال حاضر نیز با تولید دوربین های مداربسته سوپر استارلایت و استارلایت، بسیاری از کاربران علاقمند به خرید این سری دوربین های مداربسته به منظور نظارت تصاویر به صورت تمام رنگی، می باشند.
  4. کدام برند دوربین مداربسته مناسب شماست؟ مدل ها و برندهای مختلفی در بازار موجود است. شما می توانید با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید و همچنین با توجه به اینکه در چه مکانی و با چه آپشن هایی نیاز به دوربین دارید را مشخص کنید و سپس برند مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برندهای معروف که کیفیت بهتری دارند و دیرتر نیاز به تعمیر پیدا می کنند گران تر هستند.
  5. آیا دوربین مداربسته شما دارای گارانتی است؟ داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش یکی از مهم ترین مواردی است که باید حتما در هنگام خرید دوربین مداربسته به آن توجه داشته باشید. هنگامی که دوربین ها نیاز به تعمیر داشته باشند گاها هزینه زیادی برای تعمیر پرداخته می شود. اما در صورتی که دوربین های شما دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد این هزینه بسیار کمتر می شود و حتی در برخی موارد هزینه تعمیرات شما به صفر می رسد. بنابراین حتما به داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش دوربین هنگام خرید دوربین مدار بسته دقت کنید.
  6. آیا به دوربین مداربسته با قابلیت ضبط ویدیو مجزا از دستگاه ذخیره ساز، نیاز دارید؟ داشتن سیستم ضبط تصاویر و حافظه دوربین های مداربسته از دیگر مواردی است که باید در هنگام خرید از خریدار خود بپرسید. در صورتی که دوربین های شما دارای حافظه داخلی باشند قیمت دوربین افزایش می یابد. هر چه میزان حافظه داخلی بیشتر باشد قیمت دوربین نیز به مراتب بیشتر می شود

 

 

 

قیمت دوربین مداربسته چقدر است؟

قیمت دوربین مداربسته چقدر است؟

قیمت خرید دوربین مداربسته چقدر است؟

پاسخ این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد. دوربین های مداربسته به دلیل اینکه مدل های مختلفی دارند و هر یک دارای آپشن های اضافی هستند قیمت مشخصی ندارند. اما می توان گفت قیمت خرید دوربین مداربسته به عوامل متعددی از جمله: برند انتخابی شما، داشتن دید در شب تمام رنگی، مقاومت در برابر شرایط نامناسب جوی، رزولوشن و کیفیت بالا، گارانتی و خدمات پس از فروش و بسیاری موارد دیگر که با در نظر گرفتن آن ها دوربین های مداربسته قیمت گذاری می شوند.

خوب است بدانید نرخ دلار در نحوه قیمت گذاری دوربین های مدار بسته بی تاثیر نیست. بنابراین در هنگام خرید دوربین مدار بسته قیمت دلار را نیز در نظر داشته باشید.

 

دریافت مشاوره قبل از اقدام به خرید دوربین مدار بسته

قبل از هر چیز به شما پیشنهاد می کنیم که دوربین مداربسته مورد نیاز خود را حتما از مراکز معتبر خریداری نمایید. دوربین های مدار بسته جهت بالا بردن حس امنیت ضروری هستند. دوربین های مدار بسته از جان و مال شما محافظت می کنند. شاید در صورتی که دوربین های مداربسته نداشتیم در دنیای امروزی داشتن امنیت عملا غیر ممکن بود. پیشنهاد ما به شمایی که قصد خرید دوربین مدار بسته را دارید این است که حتما از یک کارشناس و فرد خبره در این زمینه سوال کنید و کمک بخواهید. بهتر است قبل از خرید کارشناس محیط نصب دوربین را بررسی نموده و بهترین گزینه را به شما معرفی کند.

 

کلام آخر درباره خرید دوربین مداربسته

با توجه به مواردی که در بالا به آن اشاره شد با شرایط خرید دوربین های مداربسته آشنا شدید. همچنین اکنون می توانید دوربین مداربسته مناسب خود را خریداری نمایید. اما با توجه به تمام مواردی که در بالا به آن اشاره شد پیشنهاد می کنیم حتما پیش از اقدام به خرید دوربین مدار بسته از یک کارشناس خبره و با تجربه کمک بخواهید. حتما از نصاب دوربین بخواهید محل نصب دوربین یا دوربین های مدار بسته را خوب مورد بررسی قرار دهد و سپس با توجه به مواردی که کارشناس به شما می گوید و با توجه به مواردی که در این مقاله خواندید می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید. سعی کنید از دوربین هایی که دارای آپشن های اضافه هستند و برای شما کارایی دارند خودداری کنید.

در نهایت در نظر داشته باشید از خرید دوربین هایی که فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند جدا خودداری نمایید. زیرا هزینه تعمیرات دوربین در برخی مواقع که نیاز به تعویض قطعه می باشد بسیار زیاد است. بنابراین پیش از اینکه بخواهید چنین هزینه هایی را بپردازید حتما پیش بینی های لازم را داشته باشید تا بتوانید با خیال آسوده از خدماتی که دوربین های مداربسته در اختیارتان قرار می دهد استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *