AVS -آپتینا-آلباترون, AVS Series - xvr -آپتینا-آلباترون, GUI - xvr - avs -آپتینا-آلباترون, XVR -آپتینا-آلباترون, XVR-آپتینا-آلباترون, آپتینا - آلباترون-کلارنت, آموزش, فیلم های آموزشی, فیلم های آموزشی - آپتینا و آلباترون

آموزش تصویری تنظیمات کلی دستگاه AHD –بخش 1

تنظیمات کلی دستگاه AHD

در این آموزش تصویری، تنظیمات کلی دستگاه AHD – منو جدید ارائه شده است.

در صفحه اولیه دستگاه، پنجره های کانال قابل رویت است. در داخل هر پنجره، آیکون هایی وجود دارد، یکی از آن ها، نام کانال است که قابل تغییر می باشد. آیکون دوم، حالت کانال است که اگر بر روی آن کلیک کنیم، می تواند مد تصویر را به حالت های گوناگونی چون ( AHD، CVBS، CVI و TVI ) تغییر داد، آیکون سبز رنگ نیز به معنی عملیات ذخیره سازی دستگاه است و اگر حرکتی صورت بگیرید یک آدمک قرمز رنگ در تصویر ظاهر می شود و به معنای تشخیص حرکت می باشد. اگر بر روی آیکون اسپیکر کلیک کنیم، می توانیم صدای میکروفنی که به ورودی دستگاه متصل است را بشنویم. هر کانال مرتبط با شماره ورودی صدای طراحی شده در پنل پشت دستگاه می باشد.

تنظیمات کلی دستگاه AHD-آیکون های بالای صفحه

در بالای هر پنجره، آیکون هایی وجود دارد که به معرفی آن ها می پردازیم.

نمایش

اگر بر روی آیکون اول سمت چپ ( نمایش ) کلیک کنیم، می توانیم بازپخش 5 دقیقه آخر را ببینیم.

ضبط دستی

آیکون دوم ( نوشتن ) برای ضبط مستقیم تصاویر بر روی فلش متصل به دستگاه می باشد.

اسنپ شات

آیکون سوم ( دستی ) نیز به منظور گرفتن عکس و یا اسنپ شات از دوربین یا صفحه مورد نظر بر روی Flash Memory، می باشد.

تنظیمات PTZ

آیکون چهارم ( تنظیمات PTZ ) نیز به منظور ورود به تنظیمات PTZ دوربین و منو OSD سایر دوربین ها استفاده می شود. اگر بر روی تغییر صفحه، ورود به منو کلیک کنید می توانید منو OSD دوربین را مشاهده نمایید. با فلش های موجود در این قسمت، می توان در منو دوربین حرکت کرد.

تنظیمات رنگ

آیکون پنجم ( رنگ )، به منظور تنظیمات نور و رنگ تصویر مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید تنظیمات لازم و مورد نیاز خود را طبق زمان بندی ( روز و شب ) مورد نظر تعیین نماییم.

تنظیمات کلی دستگاه AHD- منوهای اصلی

با کلیک راست بر روی صفحه می توان، به گزینه ” منو اصلی ” دسترسی پیدا کرد، با کلیک بر روی این گزینه می توان به سایر منوهای دستگاه دسترسی پیدا کرد.

نمایش کانال ها

در قسمت مشاهده1، می توان تصویر کانال مورد نظر را به صورت تکی بر روی صفحه ی نمایش مشاهده کرد. همچنین با دو بار کلیک بر روی هر کانال می توان این کار را انجام داد. در مشاهده 4 /8 تایی، می توان 4/8 کانال را به صورت همزمان مشاهده کرد. در مشاهده 8 تایی، 7 کانال را به صورت کوچک و یک کانال را به صورت بزرگ تر نمایش می دهد، اگر بخواهیم تصاویر قسمت های کوچک را جایگزین قسمت بزرگ کنیم، نیاز است که بر روی کانال مورد نظر دوبار کلیک کنیم تا تصویرکانال مورد نظر جایگزین صفحه بزرگ تر شود.

راهنمایی

اگر بر روی گزینه راهنمایی کلیک کنیم، پنجره راهنما باز می شود که می توان تنظیمات مورد نیاز دستگاه را به صورت سریع انجام داد.

تنظیمات کلی دستگاه AHD- نمایش سیگنال

در قسمت نمایش سیگنال، می توانیم حالت کانال ها ( AHD، CVBS،CVI  و TVI ) را تغییر دهیم. در قسمت تنظیمات خروجی نیز می توان، تنظیمات نور و رنگ خروجی، کادر تصویر  دستگاه را تغییر دهیم.

در قسمت بازپخش نیز می توان تصاویر ذخیره شده را مشاهده کرد، در قسمت نوع ضبط نیز می توان نوع ذخیره سازی را مشخص کرد. حالت خودکار: امکان ضبط بر اساس زمانبندی؛ حالت دستی: امکان ضبط دائم؛ توقف: توقف ضبط را شامل می شود. اگر که به کانال هایی که از دستگاه، دوربین متصل نیست، بهتر است که به منظور صرفه جویی در فضای ذخیره سازی، آن کانال ها به صورت توقف در آیند.

تنظیمات کلی دستگاه AHD -نوع کانال

در قسمت نوع کانال هم می توان تعیین کرد که چند دوربین و چه نوع دوربین ( آنالوگ یا دیجیتال ) بر روی دستگاه قرار گیرد، همچنین می توان در این بخش، می توان متوجه شد که هر یک از این حالت ها، چه تعداد کانال را به صورت همزمان در بازپخش نمایش دهد.

گزینه خروج از سیستم نیز به منظور اهمیت بیشتر دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد، نیاز است که هر بار پس از اتمام کار، بر روی گزینه خروج از سیستم کلیک کنید تا پس از خروج شما از محل، شخص دیگری وارد منو دستگاه شما نشود.

گزینه خاموش کردن و راه اندازی مجدد نیز برای زمان هایی که نیاز به خاموش کردن و راه اندازی مجدد از طریق نرم افزار است، مورد استفاده قرار می گیرد.

در ویدئوی زیر، آموزش تنظیمات کلی دستگاه AHD– منو جدید ارائه شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *