مقالات تخصصی, مقالات عمومی

بهترین محصولات تکنولوژی AHD

بهترین محصولات تکنولوژی AHD

 

همانطور که می دانیم سیستم دوربین مداربسته ، شامل تکنولوژی های گوناگونی می باشد از جمله تکنولوژی AHD که هریک دارای مزیت های خاص خود هستند و با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند. اولین تکنولوژی دوربین مداربسته، تکنولوژی آنالوگ است بود که دارای کیفیت تصویر پایینی می باشد و اما به علت قیمت پایین که دارد مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفت. با پیشرفت تکنولوژی، سری های جدید از دوربین های مداربسته  چون IP، AHD، HDTVI و HDCVI  ارائه شده اند و کم کم جای دوربین های آنالوگ را گرفتند و سبب منسوخ شدن و توقف تولید محصولات آنالوگ شده اند. اگر چه تکنولوژی های AHD، HDCVI و HDTVI نیز به علت استفاده از بستر آنالوگ ( کابل کواکسیال ) به عنوان دوربین های بستر آنالوگ شناخته می شوند اما کیفیت تصویر و قابلیت های دارند که به راحتی قابل تفکیک از تکنولوژی آنالوگ هستند. در این مقاله، قابلیت های تکنولوژی AHD را مورد بحث قرار خواهیم داد.

 

شرح مختصری از تکنولوژی AHD

اصطلاحAHD ، کوتاه شده ی عبارت Analog High Definition به معنای دوربین مداربسته آنالوگ رزولوشن بالاست. اساس کار آن بدین شکل است که تصاویری با رزولوشن بالا را به صورت آنالوگ منتقل می کند. این تکنولوژی شامل رزولوشن های 1MP، 2MP، 3MP، 4MP، 5MP و 8MP می شود. ملاک سنجش رزولوشن در این تکنولوژی تعداد پیکسل های تصویر است که به صورت افقی یا عمودی در نظر گفته می شود، هر چقدر تعداد این پیکسل ها بیشتر باشد، رزولوشن و کیفیت تصاویر نیز بالاتر است. در نسل جدید این تکنولوژی، نه تنها سیگنال تصویر،  بلکه فرمان های کنترلی دوربین های قابل چرخش یا اسپید دام (PTZ)  نیز با استفاده از کابل کواکسیال قابل ارسال است، برخی از شرکت های نظارت تصویری بر این باورند که دوربین های مداربسته تکنولوژی AHD با استفاده از کابل کواکسیال مرغوب، می توانند سیگنال های تصویر را تا فاصله ی 500 متری نیز منتقل کنند. در واقع تکنولوژی AHD، می تواند اطلاعات را به صورت آنالوگ ( در بستر آنالوگ یا کواکسیال ) انتقال دهد.

نحوه ی عملکرد تکنولوژی AHD  

شرکت Nextchip ، یک کمپانی مشهور در تولید تراشه های الکترونیکی برای دستگاه های ذخیره ساز نظارت تصویری و دوربین مداربسته است که نخستین بار، تکنولوژی AHD را به بازار نظارت تصویری عرضه کرد.

بهترین محصولات تکنولوژی AHD

همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، تکنولوژی  AHDاز AHD TX (فرستنده) و AHD RX (گیرنده) استفاده می کند که دوربین به عنوان فرستنده و دستگاه ذخیره ساز به عنوان گیرنده عمل می کنند.

 

محصولات تکنولوژی AHD

در چند سال گذشته، هیچ کس تصور نمی کرد که تکنولوژی AHD تا حدی پیشرفت کند که محصولاتی با رزولوشن و کیفیت تصویر بالا را ارائه کند یا حتی از قابلیت های هوش مصنوعی به منظور شناسایی چهره و ارائه لیست چهره ها استفاده کنند.

 

قابلیت های تکنولوژی AHD

این نوع تکنولوژی به علت کیفیت بالا، قابلیت های متعددی و قیمت پایین که دارد، به محبوبیت چشمگیری میان کاربران و مشتریان رسیده است که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • پشتیبانی دستگاه ذخیره ساز تکنولوژی AHDاز قابلیت پنتابرید (Pentabrid) که شامل : IP، CVBS، HDCVI، HDTVI و AHD می شود، این ویژگی محدودیات انتخاب و خرید دوربین مداربسته را به حداقل رساند اما هر یک برندها و مدل های دستگاه ذخیره سازی یا AHD DVR، دارای محدودیاتی در پشتیبانی از تکنولوژی های دیگر هستند که در دیتا شیت یا مشخصات فنی آن ها درج شده اند.
  • پشتیبانی از قابلیت شناسایی چهره و امکان جستجو یک چهره خاص در بازپخش
  • پشتیبانی اغلب دوربین های مداربسته تکنولوژی AHD از قابلیت 4-in-1
  • امکان ارائه تصاویر با وضوح بالا تا رزولوشن 8MP
  • امکان انتقال تصویر با سرعت بالا، از طریق روش های P2P، IP Static و ساتا
  • امکان ارائه تصاویر بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر
  • امکان تنظیم دوربین مداربسته تکنولوژی AHD، از طریق منو OSD بدون نیاز به کابل اضافی
  • امکان ارائه ی تصاویر به صورت تمام رنگی با استفاده از قابلیت استارلایت
  • مقاومت کیس دوربین های AHD، در مقابل رطوبت، باران و برف، گرد و غبار و دماهای خیلی پایین و یا خیلی بالا

 

بهترین محصولات تکنولوژی AHD

همانطور که می دانیم، شرکت های نظارت تصویری بسیاری محصولات دوربین مداربسته و دستگاه ذخیره ساز با تکنولوژی AHD را ارائه کرده اند و رقابت بسیاری بین آن ها وجود دارد. اگر بخواهیم بهترین محصولات این تکنولوژی را عنوان کنیم، بهتر است که در ابتدا ویژگی های این محصولات شرح دهیم. اولین ویژگی مهم یک محصولات، دارا بودن گارانتی معتبر و ارائه خدمات پس فروش توسط یک شرکت معتبر است و دیگری، ارائه ی تصاویر با کیفیت بالا و قیمت مناسب آن ها است. در این تکنولوژی، محصولات ارزان قیمت بسیاری وجود دارد که الزاما همه ی آن از کیفیت لازم و استانداردهای مناسبی بهره نگرفته اند. در میان می توان گفت که برندهای آپتینا و آلباترون که توسط شرکت فراگستر الکترونیک، ارائه می شوند از گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت فراگستر برخوردارند و هم از سخت افزار و کیفیت مناسبی برخوردارند.

در حال حاضر، شرکت فراگستر دوربین های زیادی با قابلیت های پشتیبانی از EXIR و یا امکان پرتاب IR در مسافت طولانی، همراه هستند و یا دستگاه هایی را ارائه کرده است که از قابلیت AI پشتبانی می کنند و عبارتند از :

برند آلباترون

  • AC-DH2220-E

1/2.9″ Image Sensor 3.6mm 2 MegaPixel Fixed lens, 40~50 m IR Board, EXIR LED

  • AC-BH5450-E

1/2.5″ Image Sensor 3.6mm 5 MegaPixel Fixed lens, 30 m IR Board ,EXIR LED

  • AC-BH5420-EL

1/2.9″ Image Sensor 3.6mm 2 MegaPixel Fixed lens, 30 m IR Board ,EXIR LED

  • AC-BH5550-E

1/2.5″ Image Sensor 3.6mm 5 MegaPixel Fixed lens, 40m IR Board ,EXIR LED

  • AC-BH5520-EL

1/2.9″ Image Sensor 3.6mm 2 MegaPixel Fixed lens, 40m IR Board ,EXIR LED

  • AC-BH7250-E

1/2.5″ Image Sensor 3.6mm 5 MegaPixel Fixed lens,70~80 m IR Board ,High power IR LED

  • AC-BH7220-EL

1/2.9″ Image Sensor 3.6mm 2 MegaPixel Fixed lens,70~80 m IR Board ,High power IR LED

  • AC-BH8220-EL

1/2.9″ Image Sensor 3.6mm 2 MegaPixel Fixed lens, 80m IR Board

  • AC-BH8250-E

1/2.5″ Image Sensor 3.6mm 5 MegaPixel Fixed lens, 80m IR Board

  • AI :AAD-9216X-A2

16CH AHD H.265 8MP-N DVR 16CH AHD Camera(HD Mode),

 16CH IP Camera (IP Mode) Preview

Support real-time face detection, Face list and Face playback AI Functions: Intrusion , Line crossing

 آپتینا

  • ERINOM 500ALF-E

1/2.5″ Image Sensor 3.6 mm 5 MegaPixel Fixed lens, 35m IR Board, High Power LED

  • ERINOM 200ALF-EL

1/2.9″ Image Sensor 3.6 mm 2 MegaPixel Fixed lens, 35m IR Board, High Power LED

  • PARSIS 200ALF-EL

1/2.9″ Image Sensor 3.6mm 2 MegaPixel Fixed lens, 30~35 m IR Board, 36 IR LED

  • NARSIS 200ALF-EL

1/2.9″ Image Sensor 3.6mm 2 MegaPixel Fixed lens, 40~45 m IR Board, 42 IR LED

  • NARSIS 500ALF-E

1/2.5″ Image Sensor 3.6mm 5 MegaPixel Fixed lens, 40~45 m IR Board, 42 IR LED

  • AI : OHD-8216X-A2

16CH AHD H.265 8MP-N DVR 16CH AHD Camera(HD Mode), 16CH IP Camera Support real-time face detection, Face list and Face playback AI Functions: Intrusion , Line crossing Support

 

 کلام آخر در خصوص بهترین محصولات تکنولوژی AHD

همانطور که در این مقاله شرح دادیم، تکنولوژی AHD، دارای قیمت پایین تری نسبت به سایر تکنولوژی های جدید بازار نظارت تصویری است و با وجود قیمت کم، قابلیت ها و کیفیت تصاویر مناسبی را به کاربران ارائه می کند. به همین علت است که به محبوبیت چشمگیری رسیده اند. اما می بایست توجهه داشت که قابلیت هایی در تکنولوژی دیگر وجود دارد که در تکنولوژی AHD وجود ندارد.

بهترین محصولات تکنولوژی AHD

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *