مقالات تخصصی, مقالات عمومی

اشتباهات رایج خرید دوربین مداربسته چیست؟

اشتباهات رایج خرید دوربین مداربسته چیست؟

 

امر خرید و تهیه دوربین مداربسته، یکی از پروسه های مهم در امر نظارت تصویری محسوب می شود که نیازمند دقت و آگهی کافی است. اگر این مرحله به درستی انجام نشود، دوربینی که تهیه می کنید کارآیی ها و قابلیت های مورد نظر شما را نخواهد داشت یا ممکن است قطع و وصلی در ارائه تصاویر صورت گیرئد و یا تصاویر قابل قبولی ارائه نشود و در مواقع حساس نتوان از آن به عنوان مدرک قابل استناد استفاده کرد. بنابراین اگر با دانستن قابلیت های مورد نیاز و یا دریافت مشاوره از افراد متخصص خرید کنیم، دچار اشتباهات رایج خرید دوربین مداربسته نخواهیم شد. در این مقاله قصد داریم اشتباهات رایج خرید دوربین مداربسته را مورد بحث قرار دهیم.

انتخاب و خرید سیستم مداربسته نا کارآمد

یکی از اشتباهات رایج خرید دوربین مدربسته، خرید یک محصول بی کیفیت بخاطر قیمت پایین است. اغلب افراد، به علت ارزانی و نصب ساده سیستم مداربسته آنالوگ را انتخاب می کنند که این امر در همه ی پروژه ها و محیط درست نیست و می بایست سیستم مداربسته بر مبنای نیاز کاربران تهیه شود. با اینکه استفاده و تولید سیستم های آنالوگ قدیمی به نوعی منسوخ شده است، برخی از افراد از سیستم آنالوگ برندهای مطرح و گران قیمت خرید می کنند، این سیستم ها از محدودیت های بسیاری برخوردار هستند، بنابراین توصیه می گردد به جای خرید محصولات آنالوگ با برندهای گران قیمت، از محصولات در بستر کواکسیال یا آنالوگ با کیفیت بیشتر چون AHD، HDCVI و HDTVI خرید کنید البته این بدان معنی نیست که از برندهایی چون هایک ویژن، داهوا و … چشم پوشی کنید، چرا که این برندها با توجه به خدماتی که ارائه می کنند، از قیمت مناسبی هم برخوردار هستند.
برندهای هایک ویژن و داهوا، با کیفیت ترین محصولات را ارائه می دهند که دارای عمر مفید طولانی هستند و شرکت فراگستر الکترونیک، خدمات گارانتی خوبی در خصوص این برندها، به محصولات خود اختصاص داده است.

توجه داشته باشید که اگر کاربر از حساسیت زیادی در خصوص نظارت تصاویر برخوردار است، بهتر است از سیستم های مداربسته تحت شبکه تهیه کنید تا قابلیت های لازم کاربر را ارائه کند.

انتخاب دوربین مداربسته از برندهای ناشناخته و بدون گارانتی

از دیگر اشتباهات رایج خرید دوربین مداربسته، تهیه محصولات از برندهای نامعتبر و یا بدون گارانتی است چرا که در صورت هر گونه مشکل، می بایست هزینه های زیادی را برای حل یا تعمیر آن بپردازید.

اکثر برندهای ناشناخته در دنیا، محصولات بدون نام یا No name تولید شده در کشور چین هستند که می بایست از اعتبار فروشنده یا شرکت ارائه دهنده ی آن مطمئن شوید تا دچار یکی از اشتباهات رایج دوربین مداربسته نشوید.

شرکت فراگستر الکترونیک با ارائه ی برند های معتبری چون هایک ویژن، داهوا، ، ناظر، مکسرون، آلباترون، آپتینا و … خرید دوربین مداربسته و سایر تجهیزات آن را آسان کرده چرا که سبد کالایی گسترده، متنوع و دارای خدمات گارانتی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

انتخاب مدل دوربین مداربسته نامتناسب با پروژه

از دیگر اشتباهات رایج خرید دوربین مداربسته، انتخاب مدل ها نامتناسب با کاربرد در محل نصب است. برخی از افراد، از دوربین های بسیار معمولی ( رزولوشن پایین، لنز ثابت یا fixed و … ) در پروژه ها یا اماکن حساس استفاده می کنند و انتظار دارند که تصاویر با جزئیات و کیفیت بالا را ارائه دهند و یا انتظار دارند که امر پلاک خوانی را انجام دهند. همانطور که در مقالات قبل به آن اشاره کردیم، هر دسته از دوربین های مداربسته، بر مبنای نیازهای افراد و کاربردهای آن ها در پروژه های مختلف ارائه شده اند. به عنوان مثال : دوربین های مداربسته حرارتی را به منظور کنترل اماکن نظامی، مرزها، تشخیص دمای بدن افراد و … دوربین مداربسته ANPR را به منظور تشخیص و ثبت پلاک و دوربین های تشخیص و شناسایی چهره را به منظور شناسایی چهره ها در فرودگاه ها و…. طراحی شده اند و مورد استفاده کاربران قرار می گیرند.

اشتباهات رایج خرید دوربین مداربسته چیست؟

انتخاب دوربین ها برای محیط خارجی با کیس معمولی، از دیگر اشتباهات رایج دوربین مداربسته هستند چرا که برای این اماکن، استانداردهای IP67 در نظر گرفته شده است که دوربین را در مقابل گرد و غبار، رطوبت، باد، باران و برف، مقاوم می سازد.

عدم توجه به قابلیت های دید در شب، از دیگر اشتباهات رایج دوربین مداربسته است چرا که امر نظارت تصاویر در شب ها، بسیار مهم است و نیاز است که تمام تصاویر و وقایع در زمان های تاریکی هوا یا شب ها انجام شود تا امنیت بیشتری در محیط پیرامون فراهم شود.

 

اشتباهات رایج خرید دوربین مداربسته

انتخاب تیم غیر حرفه ای نصب

اجرای و راه اندازی سیستم مداربسته، به اندازه انتخاب و خرید کالای با کیفیت، تاثیرگذار است و در کارایی و روند کار سیستم مداربسته تاثیرگذار است چرا اگر بهترین و با کیفیت ترین محصول نظارت تصویری در دنیا را تهیه کنید اما شرایط نصب استاندارد و اصولی رعایت نشود یا تنظیمات لازم برای عمل کردن قابلیت های مورد نیاز کاربران اعمال نشود، سیستم مداربسته به مشکل بر خواهد خورد و هزینه های زیادی را متحمل خواهید شد و یا بهره وری لازم از آن ها صورت نخواهد گرفت. بنابراین کمک گرفتن از تیم حرفه ای نصب، می تواند تاثیر زیادی در نصب سریع و کاهش هزینه ها داشته باشد.

اشتباهات رایج خرید دوربین مداربسته چیست؟

تهیه تجهیزات نصب غیر استاندارد و ارزان قیمت

همانطور که می دانیم، تجهیزات نصب دوربین مداربسته تاثیر زیادی در عملکرد درست یک سیستم مداربسته دارد، خرید تجهیزات نصب بی کیفیت و ارزان قیمت، از دیگر اشتباهات رایج دوربین مداربسته محسوب می شود و امکان قطع و وصلی تصاویر یا عدم ارائه ی تصاویر با کیفیت را بیشتر می کند.

کلام آخر در خصوص اشتباهات رایج خرید دوربین مداربسته

همانطور که در این مقاله، شرح دادیم نکات بسیاری در خرید آگاهانه دوربین مداربسته وجود دارد که عدم توجه به آن ها، سبب انتخاب محصولات نامناسب و ناکارآمد می شود که برخی از اشتباهات رایج خرید دوربین مداربسته را شرح دادیم که شامل خرید از برندهای نامعتبر و بدون گارانتی، عدم انتخاب مدل های مناسب  و … می شود که با رعایت آن ها، بهره وری مناسب و قابل توجهی را از سیستم مداربسته ی خود دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *