مقالات تخصصی, مقالات عمومی

نصب دوربین مدار بسته ، بایدها و نبایدها

نصب دوربین مدار بسته ، بایدها و نبایدها

نصب دوربین مدار بسته ، بایدها و نبایدها

 

نصب و استفاده از دوربین مداربسته یک موضوع چند وجهی است. هر اندازه که برند و امکانات آن مهم است نکات نصب دوربین مداربسته ، بایدها و نبایدها هم در به دست آوردن کیفیت اصلی دستگاه خریداری شده اهمیت دارد. در این مقاله ما به برخی از این بایدها و نباید‌های نصب دوربین مدار بسته می‌پردازیم. تمام سعی ما در فراگستر آن است که محصول باکیفیت را با کیفیت های مکمل آن به دست شما برسانیم.

کیفیت‌های مکمل کیفیت محصول عبارت اند از:

  • کیفیت عرضه
  • کیفیت‌های نصب
  • کیفیت گارانتی
  • کیفیت خدمات پس از فروش است

فراگستر به صورت مستقیم در بالا بردن برخی از عوامل کیفیت محصول خود کیفیت محصول و کیفیت گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات عرضه شده در هولدینگ فراگستر دخیل است و با تمام توان در ارتقاء آنها می‌کوشد.

اما در این میان برخی از عوامل کیفیت هستند که ما تأثیر کمتری در آنها داریم مانند کیفیت نصب دوربین مدار بسته. این واقعیتی است که نصب دوربین مدار بسته با گارانتی فراگستر بیشتر از طریق عاملیت‌های فروش فراگستر انجام می‌شود. شما برای خرید دوربین‌های مدار بسته ابتدا به عاملیت‌های فروش ما مراجعه می‌کنید. عاملیت‌های فروش فراگستر سعی می‌کنند بهترین نصابان دوربین مدار بسته به شما معرفی می‌کنند، اما نظارت مستمری از سوی هولدینگ فراگستر بر کیفیت عملکرد نصابان دوربین مدار بسته انجام نمی‌شود.

معیار‌های سنجش کیفیت عملکرد نصابان دوربین مدار بسته

این واقعی است که هزاران نفر نصاب دوربین مدار بسته در ایران وجود دارد و ما با تعدادی از این افراد کار می‌کنیم اما اگر مشتری نهایی دوربین مدار بسته توانایی تشخیص کار خوب و جنس خوب را داشته باشد، راه بسیار طولانی کیفیت سنجی و نظارت ما بر عملکرد نصابان دوربین مدار بسته، کوتاه می‌شود. از این رو ما در این مقاله به باید‌ها و نباید‌های نصب دوربین مدار بسته می‌پرازیم، تا شما یک معیار کیفیت عملکرد یک نصاب حرفه‌ای دوربین مدار بسته را در دست داشته باشید، تا اگر برای خرید و نصب دوربین مدار بسته اقدام می‌کنید با معیار‌های مناسبی کیفیت این کار را بسنجید.

 

بایدها و نبایدهای نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مدار بسته ، بایدها و نبایدها

۱. توان اقتصادی مشتری

شاید در این مقاله ما صرفا به کلیات این موضوع بپردازیم اما به یاد داشته باشید که از همین کلیات است که سبب می‌شود یک پروژه نصب دوربین مدار بسته به یک پروژه مناسب بدل شود.

در هر شرایطی اول از همه توان اقتصادی مشتری است که اهمیت دارد. یک نصاب قوی، ابتدا به سنجش نیاز و توان اقتصاد مشتری خود می‌پردازد. شاید شما با یک مشتری بسیار توانمند از نظر مالی رو به رو باشید اما نیاز این افراد چقدر است. آیا تنها به تصاویر دوربین مدار بسته احتیاج دارند یا به امنیت هوشمند در محیط خود نیاز دارند. شما می‌توانید از چند صد هزار تومان تا چند ده میلیون تومان در یک پروژه فاکتور دوربین مدار بسته صادر کنید. اما مهم نیاز یک پروژه است. پیچیدگی‌های امنیتی یک محیط سبب می‌شود از یک محصول با کارایی بسیار بالا استفاده کنیم و البته هزینه‌های مشتری‌ بر اساس استفاده از نوع محصول تنظیم می‌شود.

 

نصاب دوربین مدار بسته نباید هر محصولی را به هر قیمتی به مشتری بفروشد.

 

دوربین مداربسته و شرکت فراگستر

 

۲. زیرساخت‌های محیط

نصاب دوربین‌های مدار بسته بعد از بررسی‌های نیاز مشتری و همین طور توان اقتصادی مشتری، به سنجش امکانات محیط می‌پردازند. آیا محیطی که شما در آن اقدام به نصب دوربین مدار بسته می‌کنید، از شبکه دیتا برخوردار است؟ آیا برق دوربین‌های مدار بسته را می‌توان از شبکه سیم‌کشی موجود تأمین کرد. آیا برقی که در محیط شما در جریان است کافی و بدون نوسان به دوربین‌های مدار بسته می‌رسد.

دوربین‌های مدار بسته شما با قرارگرفتن در برابر منابع مختلف رطوبت، گرد و غبار، آلودگی‌های صنعتی و شهری به سرعت دچار افت کیفیت می‌شوند یا این آلودگی‌ها چندان زیاد نیست؟ محیط شما شرایط مناسب برای دوربین‌هایی که انتخاب کرده‌اید را دارد. همه این موارد به بررسی‌های اولیه شما مربوط می‌شود.

پس نصاب دوربین مدار بسته باید در ابتدای پروژه در محیط خود قرار بگیرد و شرایط محیطی را بسنجد.

اگر در محیطی زیرساخت‌های شبکه، تأمین نیرو و حتی مکان مناسب برای نصب دوربین‌ها وجود داشته باشد، هزینه‌ها به شدت کاهش می‌یابد.

۳٫ نصب دوربین مدار بسته ، بایدها و نبایدها و شناخت محیط

تجربه در مشاهدات میدانی و پردازش محیط بسیار مهم است. مثلا در یک استان گرمسیری تنها برخی از انواع دوربین‌های مدار بسته کار می‌کنند.

در محیط مرطوب نیز هر دوربینی بهترین عملکرد را برای شما تهیه نمی‌کند. در محیطی که دوربین در معرض باد‌های شدید تا متوسط قرار می‌گیرد، استفاد از یک دوربین بولت چندان مناسب نیست. زیرا این دوربین‌ها در برابر باد دچار لرزش می‌شوند و کیفیت و دقت تصاویر دوربین از بین می‌رود.

پس نصاب دوربین مدار بسته باید محیط‌های گوناگون نصبی را تجربه کرده باشد.

۴٫ ارائه راه حل و توانایی طراحی محیط

برای یک نصاب حرفه‌ای دوربین مدار بسته برند دوربین چندان مهم نیست. همین‌طور او برای هر شرایط محیطی آماده است. می‌تواند با ارائه راه حل مناسب با محیط به برآوردن نیاز‌های مشتری بر چالش‌های محیط غلبه کند.

یکی از مهم‌ترین نکات نصب دوربین مدار بسته ، بایدها و نبایدها  در این است که :

 

نصاب دوربین مدار بسته فروشنده نیست بلکه یک طراح امنیت محیط است.

 

یک راه حل جامع نظارت تصویری فقط به بکارگیری دوربین مدار بسته در محیط خلاصه نمی‌شود، بلکه با شناخت نقات ضعف محیط در برابر تجاوز و سرقت می‌توان راه حل مناسب محیط را طراحی کرد.

هر محصولی مناسب هر محیطی نیست این را قبلا گفتیم پس یک نصاب دوربین مدار بسته باید محصولات گوناگونی را بشناسد و از هر یک در جای درست خود بهره بجوید یک نصاب دوربین مدار بسته در هر حال می‌تواند از تمام امکانات موجود استفاده. این مسئله نباید دیگری را می‌سازد که در نکته پنجم به آن می‌پردازیم.

 

نکات مهم در نصب دوربین مداربسته

۵٫ شناخت بازار

محصول بی‌کیفیت و باکیفیت در بازار همیشه وجود دارد. چه اکنون چه در گذشته و چه در آینده. لزوما یک جنس بسیار خوب چیزی نیست که شما باید برای خرید آن به آب و آتش بزنید. دیده شده حتی برخی نصبان دوربین مدار بسته دوربین‌های دسته دوم مارک‌های مطرحی که اکنون در ایران حضور ندارند را به مشتریان پیشنهاد می‌دهند.

دوربین مدار بسته یک عمر مفید دارد و چه تکنولوژی آن و چه دقت و کیفیت آن بعد از مدتی کم می‌شود حتی اگر بهترین مارک دوربین مدار بسته دنیا باشد. پس شناخت برند‌های خوب دوربین مدار بسته که حضور قوی و پایداری در بازار کشور دارند بسیار مهم است.

 

نصاب دوربین مدار بسته باید از روند بازار دوربین مدار بسته اطلاع داشته باشد.

 

برخی برند‌ها به واسطه تحریم‌ها بازار ایران را ترک می‌کنند و تا اطلاع ثانوی در ایران عرضه نمی‌شوند. حتی اگر معروف‌ترین و خوشنام‌ترین دوربین مدار بسته در جهان هم در بازار ایران بدون خدمات پس از فروش و گارانتی ارائه شود خرید آن به ضرر شما است. هرگز نمی‌توان به این موضوع فکر کرد که چون دوربین خوبی خریده‌اید به این خدمات نیازی ندارید.

تنظیمات پس از نصب و پشتیبانی‌های بعدی همیشه می‌تواند برای محصولاتی که به صورت قاچاق یا تک و غیر شرکتی وارد ایران می‌شود سبب دردسر بی‌شمار باشد.

سعی کردیم در مقاله نصب دوربین مدار بسته ، بایدها و نبایدها نکات مهم نصب دوربین مداربسته را برای شما تشریح نمائیم .

امیدواریم با خواندن این مقاله در انتخاب خود موفق باشید. لطفا نظرات خود را برای ما در کامنت‌های این مقاله ارسال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *