مقالات تخصصی

معرفی قابلیت های تکنولوژی ePoE داهوا

تکنولوژی ePoE داهوا

معرفی قابلیت های تکنولوژی ePoE داهوا

همانطور که می دانیم، سیستم های دوربین مداربسته از نظر کابل کشی به دو دسته تقسیم می شوند که شامل دوربین های بستر آنالوگ و تحت شبکه می باشند. دوربین های تحت شبکه و یا IP، به علت قابلیت هایی که در فرآیند ارائه تصاویر دارند، دارای محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران می باشند. در بسیاری از پروژه ها، با فاصله زیاد دوربین IP تا دستگاه ذخیره ساز مواجه هستیم که این شرایط موجب اختلال در ارائه تصاویر بی وقفه و حتی نویز می شود. از آنجا که ارسال تصاویر و تامین تغذیه دوربین های IP، از طریق POE دارای محدودیت مسافت است،  تکنولوژی ePoE  داهوا وارد عرصه نظارت تصویری شد.

در ادامه، اطلاع جامعی را در خصوص این تکنولوژی ارائه خواهیم کرد.

تکنولوژی ePoE داهوا چیست ؟

این تکنولوژی مخفف Enhanced Power over Ethernet  می باشد. برای ارسال سیگنال های تصویر، صدا و کنترل سیگنال ها در فواصل دور مورد استفاده قرار می گیرد و در سیستم های دوربین مداربسته تحت شبکه کاربرد دارد. به صورت کلی  تکنولوژی ePoE  داهوا می تواند سیگنال ها و دستورات کنترلی تا فاصله 800 متر با پهنای باند 10Mbps و توان مصرفی 13W و یا تا فاصله 300 متر با پهنای باند 100Mbps و توان مصرفی 25.4W را در بستر کابل Cat5 با استفاده از مدولاسیون پیشرفته 2D-PAM3 ارسال نماید. این تکنولوژی، هزینه های اضافی ناشی از سوئیچ ها و کابل کشی های اضافه را به حداقل می رساند.

کاربرد ePoE

در اماکنی چون انبارها، پارک ها، مجتمع های تفریحی، بیمارستان ها، پارکینگ ها و … که فاصله دوربین ها تا دستگاه ذخیره ساز زیاد است، حتی بیش از 100متر است و امکان استفاده از سوئیچ های متعدد وجود ندارد و یا طولانی بودن مسیر موجب اختلال در امر انتقال تصاویر و دیتا می شود، تکنولوژی ePoE  داهوا بسیار کاربردی و کارآمد است. همچنین این تکنولوژی می تواند علاوه بر ارسال دیتاها در مسافت های طولانی، تغذیه دوربین ها را از طریق سوئیچ تامین نماید که لازمه ی این امر، پشتیبانی دوربین و سوئیچ از این تکنولوژی می باشد.

تکنولوژی ePoE داهوا

مزیت تکنولوژی ePoE بر PoE

همانطور که می دانیم، انتقال دیتای تحت شبکه از طریق PoE در مسافتی بیشتر از 100 متر امکان پذیر نیست و با محدودیت مواجهه می باشد. برای حل این محدودیت ها، تکنولوژی ePoE  داهوا وارد این عرصه شد. همانطور که در شکل زیر مشهود است، در مسافت 800 متر، به جای استفاده از 7 سوئیچ معمولی و دوربین ها و NVR معمول ، می توان از یک سوئیچ ePoE و یک NVR و دوربین های ePoE استفاده نمود و هزینه های ناشی از خرید تجهیزات را به حداقل رساند.

تکنولوژی ePoE داهوا

محصولات ePoE

سوئیچ ePoE

همانطور که می دانیم، سوئیچ وسیله ای برای ارسال و دریافت دیتاها در بستر شبکه می باشد و می تواند میان اجزای یک شبکه ارتباط برقرار کند. سوئیچ ها بر حسب تعداد پورت ها، پشتیبانی از توان مصرفی و میزان پهنای باند، پشتیبانی از پورت های PoE و ePoE به دسته های گوناگونی تقسیم می شوند. در ادامه ما به معرفی چند سوئیچ پرکاربرد داهوا از تکنولوژی ePoE می پردازیم.

  • LR2110-8ET-120

این سوئیچ ePoE، دارای 8 پورت (10/100 Base-T) به منظور تامین تغذیه دوربین ها به صورت PoE، یک پورت 10/100/1000 Base-T و یک پورت 1000 Base-X می باشد. همچنین از استاندارد Hi-PoE پشتیبانی می کند. پورت های شماره 1 و 5 آن می توانند از دوربین هایی با توان مصرفی 60W، پورت های 2، 3، 4، 6، 7 و 8 آن تا توان مصرفی 30W و در مجموع کل 8 پورت آن نیز می توانند تا توان مصرفی 120W را پشتیبانی کنند.

  • LR2218-16ET-240

این سوئیچ در دسته بندی سوئیچ های ePoE، 16 پورت جای دارد و دارای 16 پورت (10/100 Base-T) به منظور تامین تغذیه دوربین ها به صورت PoE، دو پورت 1000 Base-X (Combo Ports ) و دو پورت 10/100/1000 Base-T می باشد. هر پورت این سوئیچ می تواند از دوربین هایی تا توان مصرفی 30W و در مجموع کل 16 پورت آن نیز تا توان مصرفی 240W را پشتیبانی کنند. این سوئیچ از استاندارد Hi-PoE پشتیبانی می کند.

  • LR2226-24ET-360

این سوئیچ در دسته بندی سوئیچ های ePoE، 24 پورت جای دارد و دارای 24 پورت (10/100 Base-T) به منظور تامین تغذیه دوربین ها به صورت PoE، دو پورت 1000 Base-X (Combo Ports ) و دو پورت 10/100/1000 Base-T می باشد. هر پورت این سوئیچ می تواند از دوربین هایی تا توان مصرفی 30W و در مجموع کل 16پورت آن نیز تا توان مصرفی 360W را پشتیبانی کنند. این سوئیچ از استاندارد Hi-PoE پشتیبانی می کند.

دوربین های تحت شبکه (IP) تکنولوژی ePoE

همانطور که می دانیم، این دوربین های تحت شبکه نیز، بر مبنای نوع کاربرد، رزولوشن، پشتیبانی از PoE و ePoE و … به دسته های گوناگونی تقسیم می شوند. در ادامه ما به برخی از دوربین تحت شبکه تکنولوژی ePoE داهوا اشاره می کنیم.

  • IPC-HDW5241H-ASE-PV

این دوربین دام تحت شبکه 2MP از تکنولوژی WizMind می باشد و امکان ارائه ی تصاویر دید در شب تا مسافت 50 متر را داراست. این دوربین با پشتیبانی از SMD Plus، امکان کنترل حرکت تمام جنبنده های تصویر را فراهم می آورد و کاربران هیچ هشدار کاذبی را دریافت نمی کند. این دوربین از تکنولوژی PoE و ePoE پشتیبانی می کند و با بهره گیری از قابلیت های IVS چون : Intrusion، Tripwire، Fast Moving، Loitering Detection، People Gathering و Parking Detection می تواند کاربران را در نظارت و آنالیز بهتر محیط یاری سازد.

این دوربین دو مگاپیکسلی، می تواند صدای محیط پیرامون را برای شما ارائه نماید و با پشتیبانی از رم داخلی تا ظرفیت 256G، امکان ذخیره تصاویر در مدت محدود بدون نیاز به دستگاه ذخیره ساز را فراهم می سازد. بدنه این دوربین با پشتیبانی از استاندارد IP67 و متشکل از فلز، در مقابل نفوذ هر گونه گرد و غبار، آب، رطوبت، باران و برف بسیار مقاوم است.

تکنولوژی ePoE داهوا

  • IPC-HFW5442H-ZHE

این دوربین بولت تحت شبکه 4MP داهوا از تکنولوژی WizMind می باشد و امکان ارائه ی تصاویر دید در شب تا مسافت 60 متر را داراست. این دوربین از تکنولوژی PoE و ePoE پشتیبانی می کند و با بهره گیری از قابلیت های IVS چون : Abandoned Object و Missing Object می تواند کاربران را در نظارت و آنالیز بهتر محیط یاری سازد. این دوربین چهار مگاپیکسلی، می تواند صدای محیط پیرامون را برای شما ارائه نماید و با پشتیبانی از رم داخلی تا ظرفیت 256G، امکان ذخیره تصاویر در مدت محدود بدون نیاز به دستگاه ذخیره ساز را فراهم می سازد. بدنه این دوربین با پشتیبانی از استاندارد IP67 و متشکل از فلز، در مقابل نفوذ هر گونه گرد و غبار، آب، رطوبت، باران و برف بسیار مقاوم است.

تکنولوژی ePoE داهوا

دوربین های بسیاری با این تکنولوژی وجود دارند که ما تنها چند نمونه را شرح دادیم.

کلام آخر در خصوص معرفی قابلیت های تکنولوژی ePoE داهوا

همانطور که در این مقاله شرح دادیم، تکنولوژی ePoE داهوا گزینه ای مناسبی برای سیستم های دوربین مداربسته تحت شبکه در فواصل طولانی می باشد و سبب کاهش هزینه های خرید تجهیزات نصب می باشد. برای استفاده از این تکنولوژی، نیاز به تجهیزاتی چون : دوربین، NVR و سوئیچ تکنولوژی ePoE می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *