مقالات تخصصی

معرفی تکنولوژی Acusense هایک ویژن و کاربرد آن

دوربین مداربسته داهوا

همانطور که می دانیم، احساس امنیت یک نیاز جهانی و عمومی است که وجود آن به هریک از ما احساس آرامش می دهد. به غیر از امنیت جسمانی و جانی که برای انسان یک اصل می باشد، می بایست محیط، متعلقات و به صورت کلی تمامی تجهیزات، اموال و سرمایه و… نیز در امنیت باشند و هیچ چیز نتواند در آرامش خاطر و احساس امنیت انسان ها، خللی ایجاد کند. بدین منظور هریک از شرکت های نظارت تصویری از جمله هایک ویژن در تلاش هستند تا جدیدترین فناوری های خود را متناسب با نیازهای کاربران، ارائه می دهند. در حال حاضر شرکت هایک ویژن تکنولوژی Acusense  را به منظور امنیت بیشتر کاربران و مشتریان و رفع هشدارهای کاذب و سردرگمی های آن ارائه کرده است. در ادامه به معرفی تکنولوژی Acusense هایک ویژن، می پردازیم.

ضرورت استفاده از سیستم های نظارت تصویری چیست ؟

یکی از راه های برقراری و حفظ امنیت محیط پیرامون، استفاده از سیستم های نظارت تصویری و امنیتی است که در کنار سیستم های اعلام سرقت ( دزدگیر ) یا سیستم های هشدار معمولی مبتنی بر سنسور ( مانند سنسور حرکت )، می توانند در ایجاد احساس امنیت نقش موثر و بسزایی را ایفا کنند و بیشترین امنیت را برای اشخاص فراهم آورند.

از جمله مزایای دیگر استفاده از سیستم های نظارت تصویری که می توان به آن اشاره کرد، به شرح زیر است :

  • مشاهده تصاویر به صورت زنده در زمان واقعی

  • توانایی تهیه و جمع آوری مستندات معتبر برای ارائه به مراجع قضایی و قانونی

  • امکان مشاهده تصاویر از راه دور

چندی است که استفاده  از سیستم های نظارت تصویری در بسیاری از مشاغل و خانه ها به علت حفظ و برقراری امنیت و همچنین داشتن آسودگی خاطر بیشتر، بین افراد مرسوم شده است، این سیستم ها هر روز دارای پیشرفت های شگرفی هستند که استفاده از آن ها را راحت تر و مرسوم تر می کند. هر روز تکنولوژی های جدید به این تجهیزات اضافه می شوند که با دارا بودن ویژگی های خاص و هوشمند می توانند اتفاقات و رویدادها را با اعلام هشدار بر روی گوشی تلفن همراه و یا لپ تاپ و کامپیوتر نیز اعلان کنند و شما را از وقوع هر گونه رخداد و اتفاقی آگاه سازند و یا می توانند اعلام هشدار وقایع را از طریق آژیر و ایمیل اعلان کنند.

 

تکنولوژی Acusense هایک ویژن

  • به دست آوردن داده های مهم در مورد رویدادها و اتفاقات مهم

سیستم های نظارت تصویری قدیمی تر، که تقریبا تمامی آنها دارای ویژگی تشخیص حرکت بودند، چالش های خاص خودشان را داشتند، حتی عواملی مانند حرکت برگ ها، بارش باران، حرکت حیوانات و تغییرات نور زمینه باعث بروز هشدارهای کاذب به عنوان هشدار تشخیص حرکت اعلام می شد. این  خود به معنی ضعف در تشخیص درست تلقی می شد و باعث ارسال هشدارهای کاذب برای کاربران می شد. این حجم انبوه از هشدارهای نادرست، کاربر را نسبت به سیستم بی اعتنا و بی تفاوت می کرد و حتی در صورت تشخیص و اعلام هشدار صحیح، به دلیل نادیده گرفتن شدن توسط کاربر، موجب خسارات جبران ناپذیری می شود.

امروزه با استفاده از فناوری های جدید و استفاده از هوش مصنوعی، کاربران می توانند در محدوده ی دید دوربین مداربسته، محیط یا خط فرضی را تعیین نمایند که بر اساس ورود انسان و یا حتی ورود خودرو در یک محوطه خاص، این رخداد تشخیص داده شود و اعلان های لازم ارسال شود تا پیش از رخ دادن اتفاقات بزرگ، اقدامات لازم صورت گیرد.

 

تکنولوژی Acusense هایک ویژن

سیستم های نظارت تصویری دارای تکنولوژی Acusense هایک ویژن چه قابلیت هایی دارند ؟

کمپانی بزرگ هایک ویژن تولید کننده سیستم های نظارت تصویری، فناوری جدید با تلفیق هوش مصنوعی با نام تکنولوژی Acusense  را ارائه کرده است.

 

تکنولوژی Acusense هایک ویژن

عبارت Acusense، مخفف کلمات Accurate sensor به معنای سنسور با دقت بالا می باشد. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که می تواند با استفاده از الگوریتم های یادگیری عمیق (Deep learning) حرکت افراد و وسایل نقیله را از دیگر اجسام متحرک، متمایز نماید و با استفاده از این قابلیت، هشدارهای نادرست را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و کاربر با اطمینان از هشدار دریافتی می تواند نبست به مورد گزارش شده توسط دستگاه، اقدامات لازم امنیتی را انجام دهد .

کاربرد سیستم های نظارت تصویری دارای تکنولوژی Acusense هایک ویژن

  • استفاده در انبار

از دیگر کاربردهای که این فناوری، استفاده در انبار است. به عنوان مثال کارخانه ای را در نظر بگیرید که اموال زیادی در انبار آن موجود است، برای حفظ اموال و امنیت این انبار، نیاز به استفاده از نیروی انسانی و سیستم های نظارتی و امنیتی می باشد. همچنین می توان از تکنولوژی Acusense هایک ویژن، برای حفاظت از ویلاها، امکان نظامی، منازل و … استفاده کرد تا امنیت کافی در این اماکن برقرار شود.

  • کمک به نیروهای امنیتی

اگر قرار باشد که سیستم نظارت تصویری، هشدارهای نادرست صادر نمایند و نیروهای انسانی جهت گشت زنی در محدوده اعزام شوند، این امر، سبب اتلاف وقت و انرژی می شود و معمولا نیروهای انسانی محدود هستند و اعلان و هشدا کاذب و نادرست، فقط مجموعه را دچار بحران می کند. بنابراین سیستمی که وظیفه برقراری امنیت را دارد خود محیط را نا امن کرده و کم کم اعتماد از آن سلب شده و غیر قابل اعتماد و استفاده می شود.

در این شرایط، می توان گشت های امنیتی را با سیستم های نظارت تصویری دارای تکنولوژی Acusense هایک ویژن جایگزین نمود و تا حد زیادی سیستم را پیشرفته کرد و از منابع انسانی محدود در زمان های مورد نیاز، بهره وری مناسب را برد.

مزیت دیگر استفاده از سیستم های نظارت تصویری دارای تکنولوژی Acusense هایک ویژن، اعلام هشدار به صورت صوتی و روشن شدن LED نور سفید است. هشدار صوتی و همچنین داشتن LED نور سفید، خود نیز می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده برای ورود افراد غیر مجاز باشد و دیگران از وجود این افراد مطلع سازد. این نور سفید رنگ،  به صورت چشمک زن سریع می باشد که می تواند موجب ترس فرد خاطی شده و محیط را ترک می نماید.

یا به عنوان مثال بر روی دیوار یا فنس، می توان از این دوربین های مداربسته استفاده و نصب نمود تا در صورت مشاهده فرد خاطی با استفاده از نور سفید و هشدار صوتی، مانع ورود غیر مجاز آن ها شد .

پس با استفاده از سیستم های نظارت تصویری دارای تکنولوژی Acusense، می توان تا حد زیادی از هشدار های نادرست جلوگیری کرد.

مزایای استفاده از سیستم های نظارت تصویری دارای تکنولوژی Acusense هایک ویژن

  • کاهش هشدارهای کاذب ناشی از تردد وسایل نقلیه، حیوانات خانگی و یا حرکت برگ ها و وزش باد
  • امکان دسته بندی تصاویر بر مبنای حضور انسان ها و وسایل نقلیه و امکان جست و جو در بازپخش در این تکنولوژی وجود دارد و می تواند گزارش دقیقی از ساعت و تاریخ با رخداد وقایع را ارائه دهد.

 

تکنولوژی Acusense هایک ویژن

  • تکنولوژی Acusense هایک ویژن، به عنوان یک عامل بازدارنده می تواند رخداد وقایع را در قالب آژیر و یا نور سفید رنگ اعلان نمایند.

محصولات تکنولوژی Acusense هایک ویژن

این تکنولوژی، شامل NVR، DVR و دوربین مداربسته IP می شود که هر کدام ازین دسته ها دارای مدل های مختلفی هستند و می توانند قابلیت های تکنولوژی Acusense را برای کاربران فراهم آورند.

 

تکنولوژی Acusense هایک ویژن

کلام آخر در خصوص تکنولوژی Acusense هایک ویژن

همانطور که در این مقاله شرح دادیم، شرکت های بزرگ چون هایک ویژن، داهوا و … در تلاش هستند که با ارائه ی محصولات جدید خود همراه با تکنولوژی های جدید، نیازهای و قابلیت های مورد نظر کاربران را تامین نمایند. تکنولوژی Acusense هایک ویژن، این امکان را فراهم آورده است تا کاربران به سرعت از وقوع رخدادها مطلع شوند و اقدامات لازم را در کم ترین زمان ممکن انجام دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *