مقالات تخصصی

قابلیت فوکوس سریع در دوربین مداربسته داهوا

همانطور که می دانیم، دوربین های مداربسته به عنوان ابزاری قدرتمند به منظور تامین امنیت محیط پیرامون ما محسوب می شوند. در حال حاضر، انواع گوناگونی از دوربین های مداربسته در صنعت نظارت تصویری، تولید و ارائه شده اند که یکی از آن ها، دوربین های اسپید دام یا PTZ هستند. دوربین های اسپید دام، به علت قدرت زوم و چرخش در زوایای مختلف، می توانند افراد را در نظارت بهتر و دقیق محیط، به میزان قابل توجهی یاری سازند. یکی از دلایل مهم در خرید دوربین های اسپید دام، قدرت بزرگ نمایی آن است که می توان در صورت نیاز دوربین را بر روی سوژه های مختلفی زوم کرد. حتما تاکنون در هنگام فوکوس دوربین، به فوکوس تصویر توجه کرده اید. به صورت کلی، در هنگام فوکوس تصویر، تاری تصویر را فرا می گیرد. این تاری هر چقدر هم که کوتاه باشد، ممکن است که تصویر مهم و ضروری نادید گرفته شود و در صورت نیاز، نتوان به تصویر قابل استنادی، مراجعه کرد. از این رو در چند سال اخیر، شرکت داهوا قابلیت فوکوس سریع در دوربین مداربسته، یا همان PFA، را ارائه کرده است تا دغدغه های کاربران در خصوص از دست رفتن ثانیه ای از تصاویر، به صفر برسد.

فوکوس سریع در دوربین مداربسته یا PFA چیست؟

با توچه به نیاز روز افزون کاربران در خصوص نظارت بهتر محیط با استفاده از دوربین های اسپید دام، شرکت های نظارت تصویری الگوریتم هایی را در خصوص حذف مات شدن تصویر، لرزش و فوکوس ایجاد کرده اند.

PFA، مخفف Predictive Focus Algorithm( الگوریتم فوکوس پیش گویانه) را برای برطرف سازی مشکلات فوق ارائه کرد. این الگوریتم، فرایند بزرگ نمایی دوربین مداربسته را بهبود بخشیده، و باعث حفظ تصویر به هنگام بزرگ نمایی و ثبات و وضوح خود در روز و شب می شود و باعث می شود هیچ یک از جزئیات و اطلاعات در تصویر از دست نرود.

 

 

 

 

درباره فن آوری PFA

فناوری PFA، از روش هایی استفاده می کند که قادر خواد بود در تمام فرایند بزرگ نمایی، تصویری دقیق و واضح به ما ارائه دهد.

این فناوری به هنگام بزرگ نمایی، تغییرات ایجاد شده در مقدار AF را با توجه به فاصله سوژه، تجزیه و تحلیل کرده و تصویر را با توجه به فواصل گوناگون با سوژه تنظیم کرده و در انتها تمامی اطلاعات به دست آمده را تجمیع کرده تا در هنگام بزرگ نمایی تصویری واضح به دست آورد. فناوری خلاقانه PFA روش های دقیقی در زمینه پیش بینی فواصل سوژه و تنظیم تصویر ارائه داده است، که دقت و وضوح تصویر و پیش بینی صحیح را تضمین می نماید. نتیجه فرایند های ذکر شده، مجموعه ای از الگوریتم های پیش رفته در زمینه فوکوس تصویر می باشد. از مزایای این فناوری می توان به تصویر واضح در تمام فرایند بزرگ نمایی، حذف لرزش تصویر هنگام بزرگ نمایی و کاهش زمان فوکوس اشاره کرد.

فیلم مقایسه زوم دوربین معمولی با دوربین  PFA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *