مقالات تخصصی, مقالات عمومی

خرید دوربین مداربسته AHD

خرید دوربین مداربسته AHD

دوربین های مداربسته، دارای تکنولوژی های متعددی هستند، که هر یک کاربرد خاص خود و قیمت انحصاری را دارا هستند که به دو دسته ی بستر شبکه و کواکسیال تقسیم می شوند. انواع تکنولوژی ها در بستر کواکسیال شامل: AHD، CVBS، HDCVI و HDTVI می شوند. در ابتدا تکنولوژی آنالوگ یا CVBS وارد دنیای نظارت تصویری شد که قیمت ارزان و کیفیت تصویری پایینی را دارا بود و پس از آن سایر تکنولوژی ها وارد بازار شد. همانطور که در مقالات پیشیین اشاره شد، محصولات آنالوگ به علت امکان محدود دوربین مداربسته و دستگاه ذخیره ساز آنالوگ از چرخه تولید و خرید کاربران خارج شدند و هنوز در برخی از اماکن که از نظر کنترل و نظارت تصویر حساس نیستند مورد استفاده قرار می گیرند. اما ما در این مقاله به موضوع خرید دوربین مداربسته AHD می پردازیم.

تکنولوژی AHD چیست؟

تکنولوژی AHD، مخفف Analog High Definition است و کیفیت خوبی به نسبت قیمت پایین خود دارد، اقتصادی بودن و جدید بودن آن، سبب افزایش محبوبیت خرید دوربین مداربسته AHD شده است. این تکنولوژی، به نوعی در جهت جایگزین خود با سایر تکنولوژی های پیشرفته و قوی دنیا، تلاش می کند. همانطور که پیش از این اشاره کردیم، مسلما قیمت یک عامل تاثیر گذار در خرید یک محصول نظارتی به حساب می آید اما نمی شود خرید خود را تنها بر مبنای قیمت انجام داد چرا وضوح تصاویر بسیار حائز اهمیت تر قیمت است. تکنولوژی AHD در ابتدا با رزولوشن 720P ارائه شد و پس از آن نیز، با رزولوشن های 1MP، 2MP و سایر رزولوشن ها ارائه شده است.

دوربین مداربسته و دستگاه ذخیره ساز اولیه تکنولوژی AHD، امکانات محدودی داشتند که با کسب محبوبیت خرید دوربین مداربسته AHD، شرکت های سازنده این تکنولوژی، قابلیت های بسیاری را به این محصولات اضافه کردند، در حال حاضر دستگاه های نظارتی جدید AHD برند های آلباترون و آپتینا، از قابلیت تشخیص چهره و ارائه لیست چهره ها برخوردارند.

برندهای آلباترون و آپتینا، از برندهای معتبر تکنولوژی AHD ، محسوب می شوند که شرکت فراگستر با تولید و ارائه ی آن ها، در ارائه محصولات با کیفیت و در حین حال مقرون به صرفه، گام بزرگی در این صنعت برداشته است.

مزایای خرید دوربین مداربسته AHD

  • قیمت مقرون به صرفه و نصب آسان : شما با خرید محصولات تکنولوژی AHD، می توانید علاوه بر خرید یک محصول با کیفیت در هزینه های خود صرفه جویی کنید، توجه داشته باشید که از پیش، نیازهای خود و یا مشتریان خود را دسته بندی کنید و قبل از خرید محصول از دارا بودن محصول مورد نظر خود از ویژگی های مورد نیاز، اطمینان حاصل نمایید. همچنین، تنظیمات و نصب آسان و سریع آن از دیگر عوامل محبوبیت آن محصول می شود. با وجود این آسانی، توصیه می گردد در هنگام نصب از کارشناسان خبره و نصابان معتبر برای راه اندازی محصول استفاده کنید تا به علت شرایط نصب غیر استاندارد، به دوربین مداربسته و دستگاه ذخیره ساز شما آسیب نرسد.
  • ارائه تصویر با رزولوشن و کیفیت بالا : در حال حاضر، شرکت های بزرگ دنیای نظارت تصویری، سری های 4MP، 5MP و 8MP خود را ارائه کردند در حال رقابت با سایر تکنولوژی های روز دنیا هستند.
  • سرعت انتقال تصویر بالا: دستگاه های ذخیره ساز آلباترون و آپتینا، در میان محصولات AHD موجود در بازار جهانی، دارای سرعت انتقال تصویر بی نظیری هستند. با استفاده از این ویژگی می توان، بدون حضور در محل مورد نظر و از راه دور و در کیلومترها دورتر، از طریق گوشی تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و یا کامپیوتر شخصی خود، به نظارت دقیق محل کار یا منزل خود پرداخت.
  • ارائه قابلیت تشخیص چهره و ارائه لیست چهره ها: این قابلیت در دستگاه های ذخیره ساز جدید آلباترون و آپتینا وجود دارد.
  • قابلیت Pentabrid (پنتابرید) : این ویژگی اخیرا در دستگاه های ذخیره ساز ارائه شده است که XVR ها تمام تکنولوژی های دوربین مداربسته شامل: IP،AHD، CVBS، HDCVI و HDTVI می را با توجه به مشخصات فنی خود پشتیبانی می کنند.
  • دسترسی به منو دوربین های AHD به منظور اعمال تنظیمات تصویر دوربین ها
  • پشتیبانی از قابلیت اضافه کردن دوربین مداربسته IP توسط دستگاه های ذخیره ساز AHD : با توجه به مشخصات فنی محصول، می توانید تعدادی دوربین IP در آن تعریف کنید و تصاویر ذخیره شده آن ها را داشته باشید.
  • دارا بودن قابلیت 4 in 1 در بسیاری از دوربین های AHD : این قابلیت، بدین معناست که دوربین مورد نظر علاوه بر پشتیبانی از تکنولوژی AHD، می تواند از سایر تکنولوژی های CVBS، HDCVI و HDTVI پشتیبانی کند.
  • توانایی ذخیره سازی صدا : می توانید با اتصال تعداد میکروفن مشخص ( وابسته به مشخصات فنی آن ) به دستگاه ذخیره ساز، ذخیره سازی صدا داشته باشید.

خرید دوربین مداربسته AHD برای چه اماکنی مناسب است ؟

  • منازل و مجتمع های مسکونی
  • فروشگاه های کوچک و مغازه ها
  • اتاق های ادارات و محیط های کوچک
  • و سایر محیط ها
خرید دوربین مداربسته AHD

خرید دوربین مداربسته AHD

اهمیت دوربین مداربسته AHD برای منازل

استفاده از این تکنولوژی، یک انتخاب خوب برای منازل محسوب می شود، چرا که تنها نظارت محیط پیرامون یا پیشگیری و ذخیره ی وقایع برای ساکنان کفایت می کند و نیازی به تهیه محصول گران تر و با ویژگی های بیشتر نیست

همانطور که می دانیم تمام قابلیت ها و ویژگی ها در AHD موجود نیست، به منظور نیاز به ویژگی ها و قابلیت بیشتر می توان با توجه به نیازهای کاربران، از سایر تکنولوژی ها استفاده کرد.

نحوه خرید دوربین مداربسته AHD

از نکاتی که پیش از خرید و نصب دوربین، می بایست به آن توجه داشت، بازدید از پروژه، بررسی نیازها و بودجه ی مشتریان است. بهتر است از لیست از نیازهای آن ها تهیه کنید تا بتوانید بهترین محصول را به آن ها پیشنهاد کنید، خرید و مشاوره از نمایندگان معتبر شرکت فراگستر الکترونیک، شما را در انتخاب بهترین محصول با توجه به نیازها و بودجه ی مشتریان یاری می سازد.

خرید دوربین مداربسته AHD

خرید دوربین مداربسته AHD

مواردی که سبب تمایز مدل ها و برندهای مختلف تکنولوژی AHD می شود:

  • رزولوشن و کیفیت تصاویر
  • سرعت انتقال تصویر
  • سخت افزار قوی

و …

نکات مهم نصب دوربین AHD

  • متناسب با رزولوشن دوربین خود و استاندارد شرکت سازنده آن، متراژ کابل شما طولانی نباشد چرا سبب افت کیفیت و نویز در تصاویر شما می شود.
  • استفاده از منبع تغذیه جداگانه برای هر دوربین و دستگاه ذخیره ساز

تنظیم دوربین مداربسته AHD

تنظیم دستگاه های ذخیره ساز از سه طریق انجام می شود : منو اصلی، مرورگر وب و برنامه CMS

در این میان بهترین روش، استفاده از منو اصلی دستگاه ذخیره ساز است. از طریق یک مانیتور با استفاده از کابل VGA ،HDMI و یا AVI می توان به منو دستگاه دسترسی پیدا کرد.

اولین مرحله راه اندازی

تغییر رمز دستگاه ذخیره ساز است چرا بسیاری از دستگاه های AHD به صورت پیش فرض بدون رمز هستند و به منظور امنیت خود و پیشگیری از دستبرد سارقین و افراد متفرقه به دستگاه خود، می بایست رمزی غیر ساده و با تعداد کاراکتر های مشخص تعیین کنید، همچنین اگر می خواهید به چندین کاربر، دسترسی بدهید، نیاز است که برای هر یک، نام کاربری مجزا بسازید و دسترسی های لازم را به آن ها بدهید.

دومین مرحله راه اندازی: اعمال تنظیمات تاریخ و ساعت، ضبط و… است که در صورت وقوع اتفاق، با بازبینی فیلم های ذخیره شده، به تصاویر مورد نظر دسترسی پیدا کنید. با اعمال تنظیمات تشخیص حرکت (Motion Detection)، می توانید تعیین کنید که عملیات ذخیره سازی در ساعات خاصی از شبانه روز انجام شود، با این اقدام می توانید گام بزرگی در جهت کاهش فضای ذخیره سازی هارد دیسک خود بردارید.

سومین مرحله راه اندازی: اعمال تنظیمات شبکه و انتقال تصویر است. می بایست رنج آی پی دستگاه ذخیره ساز با مودم یکسان باشد اما تداخل آی پی وجود نداشته باشد. همچنین آی پی مودم در قسمت Default Gateway قرار گیرد. سپس با دانلود برنامه ی مناسب و اضافه کردن ID و یا IP ( محلی یا استاتیک ) می توانید تصاویر را بر روی گوشی، تبلت، لپ تاپ و یا کامپیوتر شخصی خود انتقال دهید. در بسیاری از برندهای معتبر از جمله آلباترون و آپتینا، می توانید به برخی تنظیمات از طریق برنامه گوشی و یا CMS دسترسی داشت، هم چنین قابلیت بازپخش در نرم افزارهای انتقال تصویر تمام برندها وجود دارد.

به منظور آموزش بیشتر در خصوص دوربین های مداربسته و دستگاه های ذخیره ساز آلباترون و آپتینا می توانید، فیلم های آموزشی موجود در سایت فراگستر را مشاهده کنید.

خرید دوربین مداربسته AHD

کلام آخر در خصوص خرید دوربین مداربسته AHD

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم، علاوه بر قیمت، سایر فاکتورها در انتخاب یک محصول با کیفیت تاثیر گذار هستند. لذا در هنگام خرید دوربین مداربسته AHD، حتما به آن ها توجه داشته باشید. این فاکتورها شامل : سخت افزار مناسب، کیفیت مرغوب، برند معتبر، قابلیت های لازم و گارانتی و خدمات خوب می شود. با توجه به این محصولات متعدد از کیفیت بسیار پایین تا کیفیت بسیار بالا در گروه محصولات AHD وجود دارد، فاکتورهای مذکور نقش پر رنگی را در یک خرید خوب دارند. شرکت فراگستر، با ارائه تکنولوژی های متعدد و همینطور AHD از برند های مطرح دنیا و تولیدات ملی خود، محصولات با کیفیت خود را با بهترین قابلیت ها و خدمات ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *