مقالات تخصصی, مقالات عمومی

تست دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا 4 مگاپیکسلی

تست دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا 4 مگاپیکسلی

 

برند داهوا، یکی برندهای مطرح و بزرگ دنیا در زمینه تولید دوربین مداربسته است که در زمان بسیار کمی توانست به محبوبیت چشمگیری در صنعت نظارت تصویری برسد اگر علل این همه محبوبیت داهوا را جست و جو کنیم، تنوع و گوناگونی محصولات داهوا و خدمات پس از فروش آن توجه ما را به خود جلب می کند. دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا مدل  N44CL52یکی از دوربین های پرفروشی است که به علت قابلیت هایی که دارند، اغلب افراد ترجیح می دهند آن را به عنوان انتخاب اول خود در پروژه های تحت شبکه قرار دهند. در این مقاله به بررسی آخرین مدل دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا  با رزولوشن 4 مگاپیکسل بر مبنای پارامترهای زیر می پردازیم.

 

 

تست دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا 4 مگاپیکسلی

 

قابلیت های دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا مدل  N44CL52

  • امکان ارائه ی تصاویر مناسب و واضح در نور کم
  • قابلیت WDR
  • امکان ارائه ی تصاویر با کیفیت با رزولوشن 4MP

در ادامه نکات بیشتری را در خصوص ققاببلیت های این دوربین، شرح خواهیم داد.

این دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا، امکان ارائه تصاویر دید در شب در فاصله 30 متری را داراست، یعنی IR LED این محصول، می تواند اجسام موجود در فاصله 30 متری را با استفاده از نور مادون قرمز که با استفاده از چشم انسان قابل رویت نیست، روشن کند تا در این فاصله نیز اجسام با وضوح بالا توسط دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا قابل دید باشند و تصاویر محیط با پوشش بالایی ذخیره گردند.

کیفیت و وضوح تصویر این محصول حتی با وجود نور شدید آفتاب در روشنایی روز بسیار بالاست و از دیگر محصولات 4 مگاپیکسلی موجود در بازار نظارت تصویری بهتر می باشد.
پشتیبانی نرم افزاری داهوا در مقایسه با دیگر برندهایی که محصول مشابه این دوربین 4 مگا پیکسل را ارائه می کنند، بسیار بهتر است. قابلیت فشرده سازیH.265  و تشخیص حرکت توسط این دوربین داهوا در نرم افزار های Exacq ، Genetec ، Milestone و دیگر نرم افزار هایی که از قابلیت Onvif  پشتیبانی می کنند، به خوبی کار می کند و در نرم افزار Avigilon ، از قابلیت فشرده سازی  H.264 و تشخیص حرکت نیز پشتیبانی می شود.

در حین تست  این دوربین مدار سته تحت شبکه اقتصادی داهوا، با موارد زیر مواجهه شدیم :

  • تصویر دید در شب این محصول، در مرکز تصویر کمی روشن و در لبه ها کمی تاریک تر هست.
  • کارایی WDR این محصول در بعضی شرایط در حد متوسط است و جزئیات اجسام را به درستی و در حد انتظار نمایش نمی دهد.

 

قیمت دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا مدل  N44CL52

قیمت این محصول در بازه 130 دلار در بازار مصرف کننده محور بوده که از ارزان ترین محصول بعدی که برای برند واچ داگ با قیمت 150 دلار هست، ارزان تر هست. این محصول با لنز 2.8 میلیمتری دارای زاویه دید 104 درجه و با لنز 3.6 میلیمتری دارای زاویه دید 84 درجه می باشد.

 

بررسی ظاهری دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا مدل  N44CL52

این محصول، از نظر شکل ظاهری شبیه به دوربین دام های قبلی داهوا است اما دید در شب آن کمی متفاوت است.همچنین این دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا ، دارای ورودی و خروجی صدا بوده که پارامتری غیر متداول در محصولات اقتصادی می باشد و هر محصول اقتصادی از این قابلیت پشتیبانی نمی کند.

  • مقایسه اندازه و ظاهری با دیگر محصولات :

این محصول داهوا از نظر ابعاد و شکل ظاهری، شبیه به محصولات دیگر از قبیل هایک ویژن و هانوها که در تصویر نشان داده شده می باشد، با این تفاوت که داهوا و هایک ویژن از کابل اتصال روی دوربین استفاده کرده اند اما دوربین هانوها فاقد این است.

 

پوشش دید در شب دور بین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا مدل  N44CL52

 

دید در شب این دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا  در وسط تصویر کمی روشن بوده و در لبه ها کمی تاریک می باشد. نمونه ای از تصویر را مشاهده می کنید.

 

تست دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا 4 مگاپیکسلی

 

اعوجاج لنز بسیار کم در لبه تصویر دور بین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا مدل  N44CL52

این محصول داهوا اعوجاج تصویر کمی در لبه ها دارد که باعث می شود جزئیات در لبه ها تا حد قابل قبولی دیده شود. این را به وسیله چارت و اجسام در لبه تصویر بررسی کردیم که در شکل زیر مشهود است.

 

تست دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا 4 مگاپیکسلی

 

کیفیت تصویر دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا مدل  N44CL52:

در فاصله 15 فوتی، کیفیت تصویر در دو حالت روز و شب، 65PPF  می باشد که جزئیات تصویر را به خوبی نشان می دهد و به راحتی می توان سوژه را شب شناسایی کرد. همچنین، چارت متنی در شب 5 خط قابل خواندن است در حالیکه در روز حدود 7 خط خوانایی داریم.

 

تست دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا 4 مگاپیکسلی

 

در فاصله دو برابر و PPF نصف مقدار قبل، حدود 30 فوت جزئیات صورت هنوز قابل تشخیص است. از چارت متنی تا 3 خط خوانایی در روز داریم در حالیکه در شب دو خط اول خوانا می باشند.

 

تست دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا 4 مگاپیکسلی

 

در نهایت در فاصله 100 فوتی در حالت روز و شب جزئیات سوژه و چارت متنی خیلی مشهود نیست اما هنوز کلیات سوژه بسیار خوب روشن است که نشان از کارایی خوب دید در شب دوربین است.

تست دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا 4 مگاپیکسلی

 

کارایی WDR دور بین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا مدل N44CL52

کارایی WDR این دور بین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا  در محیط باز پر نور مورد تست و بررسی قرار دادیم  که اختلاف نور داخل و بیرون حدود 100 برابر بود که شدت نور محیط داخلی 90 لوکس نوری  و شدت نور محیط خارج 10000 لوکس نوری بود. در این شرایط عملکرد WDR این دوربین داهوا در حد متوسط بود.

 

کارایی WDRدوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا مدل N44CL52

 

 

فرمت فشرده سازی دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا مدل  :N44CL52

 

فرمت فشرده سازی دور بین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا مدل  :N44CL52

فرمت فشرده سازی های H.264 و H.265 و تشخیص حرکت دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا  تقریبا در تمام نرم افزار های مدیریت از قبیل: Avigilon ، Exacq ، Milestone ، Genetec  و Optex  به درستی کار می کند.

 

فرمت فشرده سازی دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا مدل  :N44CL52

 

حالت هوشمند H.265 این دوربین داهوا در تمام محصولات نرم افزاری حتی Avigilon به درستی کار می کند. پهنای باند این دوربین در حالت H.265، نسبت به حالت H.264، در روز حدود 30 درصد و در شب حدود 15 درصد فشرده تر است. توجه داشته باشید که این تست ها در حالت سوژه های متحرک گرفته شده و با سوژه ثابت فشرده سازی بیشتری نیز امکان پذیر است.

 

کلام آخر در خصوص دوربین مداربسته تحت شبکه اقتصادی داهوا 4 مگاپیکسلی

 

 

کلام آخر در خصوص دوربین مدار بسته تحت شبکه اقتصادی داهوا 4 مگاپیکسلی

همانطور که در این مقاله شرح دادیم، این نوع دوربین مدار بسته تحت شبکه اقتصادی داهوا ، به علت قابلیت فشرده سازی تصاویر، تصاویر دید در شب مناسب، بدنه و ظاهر مناسب و قیمت مقرون به صرفه ای که دارد جزء پر فروش ترین دوربین های دنیا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *