مجله تخصصی

بازار حفاظت در برابر حریق در امارات تا سال 2030 به 3.17 میلیارد دلار خواهد رسید.

بازار حفاظت در برابر حریق در امارات تا سال 2030 به 3.17 میلیارد دلار خواهد رسید.

 

انتظار می‌رود اندازه بازار سامانه‌های حفاظت در برابر حریق در امارات متحده عربی تا سال 2030 به 3.17 میلیارد دلار برسد و با نرخ رشد سالانه 8.5 درصدی از سال 2023 تا 2030 گسترش یابد. این اطلاعات بر اساس تحقیقات گرند ریویو بوده که تحلیلگران آن می‌گویند که در سال‌های اخیر، بخش مسکونی شاهد افزایش قابل توجهی در RFP برای آژیرها و دتکتورهای حریق بوده است، علاوه بر این، این منطقه شاهد شهرنشینی سریع و رشد جمعیتی است که منجر به افزایش تعداد ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی شده است.

 

علاوه بر این، افزایش آگاهی مالکان و مستاجران درباره اهمیت ایمنی در برابر حریق و پیامدهای احتمالی وقوع آتش‌سوزی، تقاضای بیشتری برای این سامانه‌ها ایجاد کرده است.

 

 

صنایع با خطر بالا

استفاده از تجهیزات اطفاء حریق مانند اسپرینکلرهای حریق در صنایعی نظیر انرژی و قدرت، تولید و صنعت، و نفت و گاز در آینده قابل افزایش است، زیرا این صنایع با خطر بالای حریق روبه‌رو هستند. دلیل این امر، استفاده گسترده از مواد قابل اشتعال و سوخت‌وساز نظیر نفت خام، ذغال سنگ، پترول، و گازهای قابل اشتعال در این صنایع است. به دلیل آسیب‌پذیری این مواد در برابر حریق، تجهیزات تشخیص و اطفاء حریق پیشرفته در این صنایع استفاده می‌شود تا از وقوع حریق جلوگیری کرده و آن را کنترل کند. هم‌چنین، به دلیل تدوین استانداردهای سختگیرانه توسط دولت امارات در جهت جلوگیری و کنترل حریق، تقاضای تجهیزات ایمنی در برنامه‌های تجاری نظیر بیمارستان‌ها، مؤسسات آموزشی و دفاتر دولتی در حال افزایش است. سرمایه‌گذاری بیشتر شرکت‌ها برای حفاظت از زیرساخت‌ها و کاهش خسارت احتمالی به دارایی‌ها و جان افراد در برنامه‌های مختلف نیز تقاضای تجهیزات ایمنی در بخش تجاری را افزایش می‌دهد.

 

تدابیر ایمنی تقویت شده

سازمان‌های دولتی و نهادهای نظارتی صنعتی به تقویت تدابیر ایمنی و بهبود پروتکل‌های واکنش اضطراری تمرکز می‌کنند. به همین دلیل، دستورالعمل‌ها و استانداردهای سختگیرانه‌ای برای سیستم‌های محافظت و تشخیص حریق اجرا شده است که اهمیت فن‌آوری قابل اعتماد و پیشرفته را برجسته می‌کنند. هم‌چنین، با توجه به اهمیت فن‌آوری کپسول F500، نهادهای نظارتی تلاش می‌کنند تا استفاده ایمن و موثر از آن را تضمین کنند. تامین کنندگان به طور فعال با استانداردها و مقررات مرتبط با سیستم‌های محافظت در برابر حریق سازگاری داشته و آن‌ها را رعایت می‌کنند. پیشرفت‌های نظارتی در سیستم‌های محافظت در برابر حریق در امارات متحده عربی در بهبود استانداردهای ایمنی و تضمین اجرای موثر تدابیر پیشگیری و واکنش به حریق مؤثر بوده است.

 

 

بعضی از نتایج کلیدی که در این گزارش جدید درباره بازار سامانه‌های محافظت در برابر حریق امارات متحده عربی از Grand View Research بیان شده است عبارتند از:

 

  • محصولات – بخش واکنش به حریق با توجه به زیرساخت‌های مدرن، ادارات آتش‌نشانی تجهیزشده و پذیرش فن‌آوری پیشرفته، در طول دوره پیش‌بینی به طور قابل توجهی رشد خواهد کرد.

 

  • کاربردها – بخش صنعتی پیش‌بینی می‌شود در طول دوره پیش‌بینی بالاترین نرخ رشد سالانه ترکیبی (CAGR) را ثبت کند. رشد بخش صنعتی در امارات متحده عربی به دلیل تلاش‌های دولت در ترویج تنوع اقتصادی و دسترسی به موقعیت‌های جغرافیایی استراتژیک برای تجارت جهانی می‌باشد.

 

  • شرکت‌ها از راهبردهای رشد مختلف از جمله همکاری‌ها، ادغام و ترکیب، و گسترش جغرافیایی استفاده می‌کنند تا در صحنه رقابتی باقی بمانند. به عنوان مثال، در ژوئن ۲۰۲۳، شرکت Honeywell International, Inc. با یک گروه از شرکای صنعتی همکاری کرد تا به ذی‌نفعان اولیه اطلاعات دقیق درباره بحران‌های آتش‌سوزی تجاری را ارائه دهد. پلتفرم آتش‌نشانی باز و امن از سوی Honeywell به هر شریک مجاز امکان ارائه اطلاعات اضطراری، مانند نوع و مکان حادثه، و هم‌چنین اطلاعات مربوط به ساختمان، مانند خطرات و پرسنل تماس در محل را فراهم می‌کند و این اطلاعات را با اولین واکنش‌گرانی که به حادثه اعزام می‌شوند، از طریق برنامه‌های تلفن همراه به اشتراک می‌گذارد.

 

 

پلتفرم آتش‌نشانی باز و امن یک راه‌حل ایمنی در برابر حریق است که توسط شرکت هانیول اینترنشنال توسعه یافته است. این پلتفرم برای ارائه اطلاعات دقیق و جزئی به اولین واکنش‌گران و کارکنان اضطراری در هنگام وقوع حریق در محیط‌های تجاری طراحی شده است. این پلتفرم از فن‌آوری پیشرفته استفاده می‌کند و با زیرساخت‌های مدرن ادغام می‌شود تا قابلیت‌های ادارات آتش‌نشانی را بهبود بخشد.

 

این پلتفرم به ادارات آتش‌نشانی و تیم‌های اضطراری اجازه می‌دهد تا به طور زمان‌بندی شده به اطلاعات بحرانی دسترسی پیدا کنند. این اطلاعات شامل نوع و مکان حادثه آتش‌سوزی است، هم‌چنین جزئیات مربوط به ساختمان مانند خطرات احتمالی یا اطلاعات تماس با پرسنل حضوری را شامل می‌شود. ارسال اطلاعات به صورت امن از طریق برنامه‌های تلفن همراه صورت می‌گیرد تا تیم عملیات از اطلاعات لازم برای مدیریت مؤثر وضعیت دسترسی بهره‌مند شوند.

 

با بهره‌گیری از پلتفرم آتش‌نشانی باز و امن، ادارات آتش‌نشانی قادر خواهند بود زمان عملیات خود را بهبود بخشند، تصمیمات بهتری با استفاده از اطلاعات کامل‌تر بگیرند و در هاب‌های حریق، سطح آگاهی خود را افزایش دهند. این پلتفرم به عنوان یک مرکز مرکزی برای جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و انتشار داده‌های مربوط به حوادث حریق عمل می‌کند و به پاسخ هماهنگ و کارآمدی کمک می‌کند.

 

همکاری شرکت هانیول اینترنشنال با شرکای صنعتی در توسعه این پلتفرم، تعهد این شرکت را در استفاده از فناوری و نوآوری برای بهبود تدابیر ایمنی در برابر حریق نشان می‌دهد. با ارائه اطلاعات دقیق و جامع به واکنش‌گران اولیه، هدف پلتفرم آتش‌نشانی باز و امن ارتقای کارآیی و کارایی عملیات آتش‌نشانی است و در نهایت بهبود ایمنی عمومی را به همراه دارد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *