مقالات عمومی

اهمیت نصب دوربین مداربسته در ادارات

HILدر مقالات پیشین، به اهمیت و ضرورت خرید و نصب دوربین مداربسته پرداختیم. دوربین های مداربسته، به عنوان یک وسیله ضروری در زندگی ما نقش دارند و در کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم های نظارتی در منازل، بیمارستان ها، مراکز درمانی، نیروگاه ها، پالایشگاه ها، مراکز نظامی، پاساژها، مراکز تجاری، ادارات و … مورد استفاده قرار می گیرند. در چند سال اخیر، به علت چالش هایی که در محیط های اداری وجود دارد، ضرورت نصب دوربین مداربسته در ادارات را پر رنگ تر می کند. در ادامه ضرورت و انتخاب دوربین مناسب برای محیط های اداری را شرح خواهیم داد.

مزایای نصب دوربین مداربسته در ادارات

نصب دوربین مداربسته در ادارات، علاوه بر نظارت دقیق و کنترل محیط و رفتار کارکنان، آرامش خاطری را برای کارفرما و کارکنان فراهم می آورد. بیش تر مدیران و کارفرمایان، تمایل دارند که با نصب دوربین در ادارات، عملکرد کارمندان، نحوه رفتار مشتریان و ارباب رجوع را مورد بررسی قرار دهند.  نصب دوربین در این گونه اماکن، مدیران در حفظ  و نگهداری اموال ادارات دولتی و خصوصی یاری می کنند و حتی آن ها می توانند از را دور ( انتقال تصویر )، بر محیط نظارت داشته باشند. امر نظارت و افزایش امنیت ادارات، با نصب دوربین و تجهیزات دزدگیر بیش تر خواهد شد.

محل نصب دوربین مداربسته در ادارات

نصب دوربین مداربسته در ادارات و سازمان ها، به نیاز کارفرما وابسته است از این رو نمی توان جزئیاتی از محل دوربین ها را ارائه کرد و برای تعیین تعداد محل دوربین ها، توصیه می گردد که محیط توسط یک نصاب حرفه ای مورد بازدید قرار گیرد.

خرید و نصب دوربین مداربسته در ادارت

انتخاب و خرید دوربین مداربسته در هر مکانی، نیازمند جست و جو و بررسی های لازم، تهیه لیست از نیازها و مشورت با یک نصاب حرفه ای یا کارشناسان فنی شرکت دوربین مداربسته است. انتخاب دوربین مداربسته برای ادارات نیز از این روال پیروی می کند. پیش از خرید دوربین برای محیط دفتر یا اداره، می بایست اطلاعات دقیقی چون : تعداد اتاق های اداره، تعداد دوربین های مورد نیاز، نحوه ی مانیتور کردن ( از طریق مانیتور، گوشی تلفن همراه، لپ تاپ یا کامپیوتر و … )، فواصل اتاق ها و … را در اختیار نصاب یا فروشنده قرار داد و یا از یک شخص خبره در این زمینه در خواست کمک و باز دید کرد.

نصب دوربین مداربسته در ادارات، پیرو قوانین خاصی است که می بایست در راستای تکریم حریم خصوصی کارکنان و ارباب رجوع صورت گیرد و نصب و نظارت به گونه ای نباشد که سبب تعرض به حقوق افراد نشود. نصب دوربین در اتاق های رختکن و سرویس های بهداشتی غیر مجاز محسوب می شود. هم چنین نصب دوربین های مداربسته Pinhole در ادارات، مجاز نیست. در این اماکن، می بایست داکت کشی ها و کابل کشی ها با دقت بیش تری انجام شود و کابل های مرتبط با سیستم نظارت تصویری در تداخل با سایر تجهیزات محیط نباشند.

برندهای دوربین های مداربسته مناسب ادارات

معمولا کارفرمایان در محیط های اداری به دنبال دوربین های با برندهای مطرح تر و معتبر هستند. در صورتی که مصرف کننده ی معمولی حساسیتی زیادی بر روی برند یا کشور سازنده ندارد. برندهای معتبر بسیاری می توانند در این محیط ها مورد استفاده قرار گیرند که می توان به هایک ویژن، داهوا، ناظر و … اشاره کرد. هر کدام از این برندها، با ارائه ی سبد کالای کامل و گسترده، می توانند به عنوان یک انتخاب خوب برای محیط های اداری باشند.

انتخاب دوربین مداربسته در ادارت

دوربین های مداربسته اسپید دام (PTZ)، معمولا در محوطه اداری سازمان ها و شرکت ها نصب نمی شوند چرا که نصب این نوع دوربین ها در اداراتی با مساحت محیطی و ارتفاع بیش تری انجام می شود.نصب دوربین مداربسته در ادارات، با محدودیت خاصی همراه نیست و دوربین های بولت و دام، می توانند دوربین های خوبی برای این محیط ها باشند چرا که با توجه به ابعاد کوچک و مناسبی که دارند، خللی در طراحی و دیزاین این محیط ها، ایجاد نمی کنند.

یکی از گزینه های خوب برای نصب دوربین مداربسته در ادارات، انتخاب دوربین با قابلیت تشخیص چهره است که می توان گزارش دقیقی از تردد ها و تعداد تردد های آن ر محیط کار به دست آورد یعنی می توان چهره های کارکنان را در دیتا بیس دوربین مداربسته و یا دستگاه ذخیره ساز، تعیین کرد و در صورت رویت آن چهره ها توسط دوربین، گزارش دقیقی از دفعات و ساعات تردد ثبت گردد.

در چند ماه اخیر، با توجه با شیوع گسترده بیماری کرونا، می توان یک دوربین حرارتی داهوا و یا هایک ویژن را در ورودی ادارات یا سالن های جلسه ادارات نصب کرد تا با بررسی دمای بدن افراد، گامی در جهت پیشگیری این بیماری در ادارات برداشت.Related image
انتخاب نوع سیستم مداربسته

انتخاب نوع سیستم مداربسته، به نوع کاربری دوربین ها وابسته است. نصب دوربین مداربسته در ادارات، معمولا برای نظارت عمومی نیروی کار، مور استفاده قرار می گیرد. تامین چنین نیازی با نصب دوربین های مداربسته بستر کواکسیال ( آنالوگ ) ممکن خواهد اما در صورتی که کیفیت تصویر تخصصی تر یا قابلیت های خاصیدر محیط الزامی باشد استفاده از دوربین های تحت شبکه ضروری خواهد بود.

در ادارات بزرگ، همواره تصاویر علاوه در داخل اداره در مراکز اصلی نیز مورد کنترل و نظارت قرار می گیرند، در این شرایط می بایست با استفاده از CMS و بستر انتقال تصاویر، دیدن فیلم ها و تصاویر در سایر محیط ها را امکان پذیر ساخت. در این گونه ادارات، معمولا علاوه بر ذخیره تصاویر  در محل، تصاویر در مراکز اصلی و اتاق های کنترل نیز ذخیره می شوند تا در صورت رخ دادن حوادث، سرقت و … اطلاعات ذخیره شده از  بین نروند.

Related image

کلام آخر در خصوص نصب دوربین مداربسته در ادارات

همانطور که شرح دادیم، نصب دوربین مداربسته در ادارات، بر مبنای نیاز کارفرما و نوع اداره و سازمان، مساحت محیط، تردد ارباب رجوع و … متفاوت خواهد بود و می بایست تمام مراحل انتخاب، خرید و نصب دوربین مداربسته در ادارات با کمک یک کارشناس یا نصاب دوربین مداربسته انجام شود تا حداکثر کارآیی برای کارفرما ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *