مقالات تخصصی, مقالات عمومی

عوامل تاثیر گذار بر افزایش قیمت دوربین مداربسته

عوامل تاثیر گذار بر افزایش قیمت دوربین مداربسته

دوربین مداربسته، یکی از ملزومات زندگی امروز است که ما را در ایجاد امنیت محیط پیرامون خود یاری می سازد، دوربین های مداربسته انواع مختلفی دارند که هر یک دارای قیمت متفاوتی هستندکه نوع دوربین، از نظر آنالوگ یا IP بودن، باعث افزایش یا کاهش قیمت دوربین مداربسته می‌ شود. قیمت دوربین IP به علت تکنولوژی در ساخت و کیفیت بهتر تصاویر، معمولا 1.5 تا 2 برابر قیمت دوربین آنالوگ است. اخیراً تکنولوژی‌ های جدید مانند AHD، HDCVI و HDTVI وارد این صنعت شده اند که تصاویر آنها همانند دوربین‌های IP با واحد سنجش مگاپیکسل مقایسه می‌ شود و قیمت آنها تقریباً 1 تا 1.5 برابر دوربین‌های آنالوگ است و خود گویای کیفیت تصویر و به روز بودن تکنولوژی در این محصولات است. ویژگی های بسیاری موجب افزایش قیمت دوربین مداربسته و تمایز آن ها می شوند که در ادامه آن را شرح خواهیم داد و همچنین به مقایسه قیمت چند نوع دوربین نیز می پردازیم.

چه قابلیت هایی سبب افزایش قیمت دوربین مداربسته می شوند ؟

  • دوربین های باکس، در شکل مکعب‌ مستطیل هستند و معمولاً برای محیط‌ های صنعتی و داخل (هاوزینگ –housing) استفاده می‌ شوند. این نوع دوربین‌ های مداربسته که به نام دوربین‌های صنعتی نیز مشهور شده‌ اند، فاقد لنز هستند و باید برای آن ها لنز جداگانه تهیه کرد و این قابلیت سبب افزایش قیمت دوربین مداربسته باکس شده است.

چه قابلیت هایی سبب افزایش قیمت دوربین مداربسته می شوند ؟

از چند سال گذشته، تولید دوربین مداربسته بولت در میان تولید کنندگان چینی و تایوانی رواج یافته است که برای فضای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند و دارای قیمت مناسبی هستند. این نوع دوربین، در چند سال اخیر بین افرادی که در پروژه‌ های کوچک مانند ساختمان‌ ها، پارکینگ‌ ها و واحدهای اداری به تعداد زیادی دوربین نیاز دارند، جایگاه خاصی یافته است. در نتیجه، دوربین‌ های بولت، در پروژه‌ هایی که هزینه برای مخاطب اهمیت دارد، استفاده می‌ شود و به راحتی در هر محیطی نصب خواهد شد، در چند سال اخیر قابلیت هایی چون لنز متغیر، سبب افزایش قیمت دوربین مداربسته بولت شده است.

  • قابلیت مقاومت در مقابل گرد و غبار و آب : یکی دیگر از عواملی که سبب افزایش قیمت دوربین مداربسته شده است، قابلیت مقاومت در شرایط سخت محیط است. معمولاً دوربین‌ های مورد استفاده در محیط‌ های خارجی یا محیط‌ های داخلی که در معرض مستقیم گرد و خاک، باران و رطوبت، سرما و گرما هستند، باید دارای محفظه‌ ی  مناسبی باشند که برای این‌ گونه دوربین قابلیت هایی چون : IP66 و IP67 مطرح می شود.
  • قابلیت دید در شب دوربین مداربسته : یکی از قابلیت های مهم یک دوربین، توان ارائه ی تصاویر دید در شب آن است. در محیط هایی که  نور کافی برای ضبط تصاویر وجود ندارد،دوربین با قابلیت دید در شب در نظر گرفته می شود که هر چه از IR LED قدرتمندی استفاده شود و یا امکان ارائه تصاویر در مسافت طولانی تری باشد موجب افزایش قیمت دوربین مداربسته می شود.
  • نوع لنز دوربین مداربسته : دوربین های مداربسته در لنزهای ثابت و متغیر ارائه می شوند، مدل ارزان‌ تر این لنزها ثابت است؛ یعنی هیچ تغییری در فاصله کانونی این لنزها صورت نمی گیرد و به شکل ثابت استفاده می‌ شود.

لنزهای متغیر یا «وری فوکال» لنزهایی هستند که قابلیت تغییر در زوایا و تنظیم مجدد را به‌صورت مکانیکی در خود دارند و به دلیل همین عملکرد، از لنز ثابت گران‌ تر هستند. همچنین لنزهای موتورایز قابلیت های بسیاری را برای دیدن جزئیات محیط برای کاربران فراهم می آورند که سبب افزایش قیمت دوربین مداربسته می شوند.

چه قابلیت هایی سبب افزایش قیمت دوربین مداربسته می شوند ؟

دوربین های اسپید دام،  مجهز به لنزهای موتور دار هستند و از آن ها در اماکن وسیع، پادگان‌ ها و مکان‌ های نظامی استفاده می‌ شود. قیمت این نوع دوربین‌ ها، متناسب با دید و متراژ بزرگ‌‌نمایی (zoom) تغییر می‌ کند. این نوع دوربین ها امکان چرخش به صورت افقی و عمودی را دارند و کاربر می تواند از منو دوربین یا دستگاه ذخیره ساز و یبا کیبورد عملیات کنترل دوربین را انجام دهد.

عوامل تاثیر گذار بر افزایش قیمت دوربین مداربسته

  • نوع برند دوربین مداربسته : قیمت هر نوع دوربین مداربسته، به برند و کشور سازنده‌ ی آن بر می‌ گردد؛ هرچه آن برند معروف‌ تر و قدیمی‌ تر باشد، قیمت دوربین مداربسته نیز افزایش می‌یابد. برای مثال، دوربین بوش یا پاناسونیک جزء گران‌ترین دوربین‌های مداربسته است، ولی هرچه برند یک دوربین کمتر شناخته شده باشد، قیمت آن کاهش پیدا می‌ کند. البته که کیفیت و معروف بودن برند سبب افزایش قیمت دوربین مداربسته می شود.
  • بدنه یا کیس دوربین مداربسته : جنس کیس یا بدنه‌ ی دوربین مداربسته‌ در قیمت آن تأثیر زیادی دارد. برای مثال، دوربین با بدنه‌ی فلزی (برای محیط‌ های صنعتی و outdoor پیشنهاد می‌ شود)، گران‌ تر از دوربین با بدنه‌ی پلاستیکی اس و استحکام و مقاومت کیس می تواند افزایش قیمت دوربین مداربسته شود.
  • گارانتی محصول : یکی از فاکتورهایی که بر قیمت دوربین مداربسته تاثیر گذار است، گارانتی معتبر آن است چرا که محصولات نظارتی بسیاری با قیمت پایین به فروش می رسند و دارای خدمات گارانتی نیستند و در صورت هر گونه اشکال، کاربر ناچار است که هزینه زیادی را صرف رفع عیب آن نماید.  شرکت فراگستر الکترونیک، بزرگ ترین مرجع دوربین مداربسته در ایران در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده و رضایت مندی مشتریان، محصولات با کیفیت خود را با خدمات گارانتی مناسب و قیمت کاملا معقول و منصفانه ارائه کرده است و با قرار دادن نمایندگان معتبر خود در سراسر ایران عزیز ما فرآیند خرید دوربین مداربسته را برای کاربران آسان ساخته است.

 

کلام آخر در خصوص عوامل تاثیر گذار بر افزایش قیمت دوربین مداربسته

همانطور که در این مقاله شرح دادیم، عوامل بسیاری بر افزایش قیمت دوربین مداربسته تاثیر گذار هستند که یکی از آن ها گارانتی محصول است که توصیه می گردد به علت قیمت پایین، موضوع گارانتی و خدمات پس از فروش نادیده گرفته نشود چرا که در صورت بروز هر گونه مشکل کاربر، متحمل هزینه های زیادی می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *