GUI - xvr - version4 - داهوا, NVR-داهوا, Version 4 (new) - xvr - داهوا, XVR-داهوا, آموزش, داهوا, سرویس ساتا, فیلم های آموزشی, فیلم های آموزشی - داهوا, فیلم های آموزشی - ساتا

آموزش تصویری نحوه فعال سازی ساتا دستگاه داهوا

آموزش نحوه اتصال ذخیره ساز دوربین مداربسته داهوا به سرویس ساتا

آموزش تصویری نحوه فعال سازی ساتا دستگاه داهوا

در این آموزش تصویری نحوه ثبت نام در سرویس ساتا و فعال سازی ساتا دستگاه داهوا را ارائه می کنیم.

ثبت نام در سرویس ساتا فراگستر

برای این کار ابتدا مرورگر خود را باز می کنیم و وارد وب سایت فراگستر به آدرس https://faragostar-co.com  می شویم حال گزینه ساتا را انتخاب می کنیم و متنی باز می شود که نیاز است که حتما این متن را مطالعه نماییم و در انتهای متن بر روی گزینه ” اینجا کلیک کنید ” کلیک می کنیم. حال فرم درخواست عضویت سرویس ساتا باز می شود که در این جا شما می توانید اطلاعات خود را ثبت نمایید و پنلی برای شما ایجاد می شود که از طریق این پنل می توانید، دستگاه های مشتریان خود را در این پنل ثبت نمایید و امکان انتقال تصویر آن ها از طریق ساتا با استفاده از گوشی، لپ تاپ و کامپیوتر را فراهم می سازد. بعد از وارد کردن اطلاعات، گزینه “من ربات نیستم ” را اعمال نمایید.

پس از آن بر روی گزینه ” تایید شماره موبایل ” کلیک می کنیم و صبر می کنیم تا یک پیامک برای شماره موبایل مورد نظر ارسال شود، حال کد تایید را در قسمت ” کد تایید شماره موبایل ” وارد می کنیم و مجدد گزینه “من ربات نیستم ” را اعمال می کنیم و پس از آن به سوال تصویری راستی آزمایی پاسخ می دهیم و پس از راستی آزمایی، بر روی ” تایید شماره موبایل ” کلیک می کنیم. حال درخواست ما ثبت شد و پنل و یا اکانت ساتای ما ساخته شد. پس از آن نیز، نام کاربری و رمز عبور ما از طریق پیامک برای ما ارسال می شود.

اضافه کردن دستگاه برای فعال سازی ساتا دستگاه داهوا

پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور، ما به آدرس

http://sata.faragostar-co.com/login.php

مراجعه می کنیم و در صفحه ورود، شماره موبایل خود را به عنوان نام کاربری و شماره ملی خود را به عنوان رمز وارد می کنیم و بر روی گزینه “I’m not a robot” کلیک می کنیم. و به سوالات راستی آزمایی پاسخ می دهیم، حال پس از تایید هویت ما بر روی ” ورود ” کلیک می کنیم و وارد داشبورد ساتا فراگستر می شویم و بر روی گزینه ” جدید ” کلیک کنیم.

فعال سازی ساتا دستگاه داهوا، برای دستگاه های امکان پذیر است که سریال آن ها جز گارانتی فراگستر باشد. در این قسمت، شماره سریال دستگاه را وارد می کنیم، در قسمت ” نام انتخابی سرویس ” یک نام دلخواه با مفهوم انتخاب می کنیم که این نام نباید تکراری باشد. ( اگر این نام تکراری باشد پس از کلیک بر روی گزینه ی ” ثبت ” خطا داده می شود، ما برای تست “Dahua1” را انتخاب کردیم ). حال در قسمت نام کاربری و کلمه عبور نیز یک نام کاربری و رمز عبور را انتخاب می کنیم و نیاز است که نام کاربری و رمز عبور در دستگاه مورد نظر نیز وارد شود. در قسمت شماره موبایل، مجدد شماره موبایل خود را وارد نماییم و بر روی ثبت کلیک می کنیم.

تنظیمات دستگاه داهوا

در این مرحله از فعال سازی ساتا دستگاه داهوا به تنظیمات دستگاه می پردازیم، برای انجام این کار بر روی صفحه کلیک راست می کنیم، وارد “Main menu” می شویم بر روی “Network” کلیک می کنیم. در قسمت TCP/IP، Address IP را بررسی می کنیم چرا که می بایست این آدرس را در مودم فوروارد کنیم. در قسمت Default Gateway هم آدرس آی پی مودم را وارد می کنیم. در هر دو قسمت Preferred DNS و Alternate DNS نیز تنها آدرس 45.149.76.162 را وارد می کنیم.

سپس بر روی Apply کلیک می کنیم. پس از آن نیز به قسمت Connection می رویم و پورت TCP دستگاه را بررسی می کنیم که 37777 است، همانطور که می دانیم اگر در یک شبکه، دو دستگاه داشته باشیم که پورت های آن یکسان باشد، برای عملیات فوروارد کردن آی پی نیاز است که پورت یکی از آن ها را عوض کنیم. بعد از این مرحله به قسمت DDNS می رویم، تیک Enable را می زنیم تا سرویس فعال شود. “DDNS Type” را بر روی “Dyndns DDNS” می گذاریم. “Host IP”  را “farap2p.ir” قرار می دهیم. “Domain Name” شامل نام سرویس به همراه “farap2p.ir” می شود که نام انتخابی ما dahua1 بود  بنابراین “Domain Name” را “dahua1.farap2p.ir “ انتخاب می کنیم.

در قسمت “User Name” و “Password” نام کاربری و رمزی را که برای سرویس خود انتخاب کردید را وارد می کنیم، سپس apply می کنیم.

فوروارد کردن پورت در مودم

برای انجام این کار، آی پی مودم را در قسمت آدرس بار مرورگر وارد می کنیم و  Enter را می زنیم و نام کاربری و رمز مودم را وارد می کنیم وEnter را می زنیم. در قسمت Advanced ، Port Forwarding وارد می شویم. در قسمت Port Forwarding Setup، بر روی Add  کلیک می کنیم. Server Name را انتخاب می کنیم و یک نام دلخواه را انتخاب می کنیم. در قسمت Server IP Address (Host Name)، آدرس آی پی دستگاه را وارد می نماییم. در قسمت External Port Start و External Port End نیز پورت های انتقال تصویر دستگاه (37777) را وارد می کنیم سپس apply می کنیم.

تنظیمات گوشی فعال سازی ساتا دستگاه داهوا

در این مرحله از فعال سازی ساتا دستگاه داهوا، برنامه انتقال تصویر را باز می کنیم ( برنامه انتقال تصویر برای گوشی های اندروید برنامه gDMSS Plus و برای گوشی های IOS برنامه iDMSS Plus است. ) بر روی علامت Home بالا سمت چپ و سپس بر روی نوار ابزار پایین بر روی Device کلیک می کنیم. بر روی علامت + بالا سمت راست کلیک و IP Domain را انتخاب می کنیم. پس از آن می بایست نوع دستگاه را انتخاب کنیم که در تست ما دستگاه مورد نظر DVR/XVR است.

در قسمت Address نیز،  “Domain Name” که شامل نام سرویس به همراه “farap2p.ir” می شود را وارد کنیم که ما “dahua1.farap2p.ir “ را وارد کردیم. در قسمت Port هم پورتی که در تنظیمات دستگاه قرار و در مودم فوروارد کردیم را وارد می کنیم. در قسمت Device Name نیز یک نام دلخواه را وارد می کنیم. در قسمت Username و Password نیز، نام کاربری و رمز دستگاه را وارد می کنیم ( دقت داشته باشید که نام کاربری و رمز ساتا را در این قسمت وارد نکنید. ) بعد از انجام این مراحل، بر روی علامت ذخیره سمت راست کلیک می کنیم. پس از آن تصاویر دستگاه بر روی گوشی نمایش داده می شود.

در ادامه ویدئو فعال سازی ساتا دستگاه داهوا ارائه شده است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *