مقالات تخصصی, مقالات عمومی

آشنایی با انواع دوربین مداربسته مخفی

دوربین مداربسته مخفی

آشنایی با انواع دوربین مداربسته مخفی

استفاده از دوربین مداربسته در تمامی مراکز و مجتمع ها جهت بالا بردن سطح ایمنی مرسوم شده است. امروزه استفاده از دوربین های مداربسته عضو جدایی ناپذیر زندگی های ما شده است. استفاده از دوربین مداربسته در منزل، محل کار، مراکز فروش، خیابان ها، مراکز نظامی و … بیشترین میزان استفاده را به خود اختصاص داده است. افراد به دلایل مختلفی از دوربین مداربسته استفاده می کنند. اما برخی از افراد هستند که ترجیح می دهند از دوربین های مداربسته مخفی استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دوربین مداربسته مخفی و نحوه استفاده از دوربین های مدار بسته مخفی برایتان بگوییم. شما را در انتخاب دوربین مداربسته مناسب راهنمایی می کنیم و عوامل موثر در قیمت گذاری دوربین ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

انواع دوربین مداربسته مخفی در برندهای متفاوت و قیمت های متنوع در بازار تولید و عرضه می شود. که در ادامه نحوه قیمت گذاری دوربین های مداربسته مخفی را هم مورد بررسی قرار می دهیم.

 

آشنایی با انواع دوربین مداربسته مخفی

انواع دوربین مدار بسته مخفی

انواع دوربین مداربسته مخفی کدامند؟

دوربین مداربسته مخفی به نام های دیگری از جمله دوربین نظارتی مخفی و دوربین جاسوسی نیز نام برده می شود. دوربین های مداربسته مخفی در شکل ها و اندازه های مختلفی تولید و در بازار عرضه می شود. دوربین های مداربسته به دلیل سایز بسیار کوچکی که دارند این قابلیت را دارند که در هر جایی جاسازی شوند. خوب است بدانید که از دوربین های مینیاتور به عنوان دوربین های مخفی استفاده می شود. در ادامه به معرفی برخی از انواع مدل های دوربین های مداربسته مخفی می پردازیم:

  1. دوربین مدار بسته مخفی سوزنی: این نوع دوربین مداربسته در سایز بسیار ریزی در بازار موجود است و می توان آن را در مناطق غیر شفاف جاسازی کرد. یکی از معایب این نوع از دوربین های مدار بسته مخفی این است که در تاریکی شب نمی توان از آن ها استفاده کرد. این نوع دوربین فاقد دید در شب است.
  2. دوربین مدار بسته مخفی بند انگشتی: این نوع از دوربین های مداربسته به دلیل ابعاد بسیار کوچکی که دارد می تواند در هر جایی نصب شود. کیفیت تصویری این نوع دوربین حدود ۲ مگاپیکسل است.
  3. دوربین مدار بسته مخفی آینه ای: همان طور که از نام این نوع از دوربین مدار بسته مشخص است شکل ظاهری آن شبیه به آینه ی محدب می باشد. اگر می خواهید از دوربین های مخفی آینه ای استفاده کنید بهتر است نور محیط را به گونه ای تنظیم کنید که کیفیت تصاویر خوب باشد.
  4. دوربین مداربسته مخفی هالوژنی: از دوربین مداربسته هالوژنی در انواع لامپ استفاده می شود. این دوربین می تواند تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی ضبط کند.

 

آشنایی با برخی از مزایا و معایب دوربین های مداربسته مخفی

این نوع دوربین ها مانند هر وسیله الکتریکی دیگری دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد. که در این قسمت از مقاله شما را با مزایا و معایب دوربین های مداربسته مخفی آشنا می کنیم و انتخاب را به عهده خودتان می گذاریم. از جمله مزایای دوربین مدار بسته مخفی می توان به کوچک بودن آن ها اشاره داشت. شما می توانید بدون اینکه شناسایی شوید دوربین را نصب و از محیط مورد نظرتان فیلم برداری کنید. لازم به ذکر است که قیمت این نوع دوربین به دلیل سایز کوچکی که دارند بسیار ارزان تر است. اما بسیاری از مدل های دوربین های مدار بسته مخفی کیفیت تصویری خیلی خوب و شفافی از خود ارائه می دهند.

مزایا و معایب دوربین های مدار بسته مخفی

اما همانطور که در بالا گفتیم این وسیله ارزشمند بی عیب هم نیست. برخی از معایب این دوربین های مدار بسته مخفی می توان به غیر واقعی بودن تصاویر در فاصله های نزدیک اشاره داشت. همچنین معمولا اغلب دوربین های مداربسته مخفی دید در شب ندارند. اگر نیاز به دید در شب دارید حتما هنگام خرید ذکر کنید که دوربین مدار بسته مخفی دید در شب نیاز دارید.

برخی از دوربین های مداربسته دید در شب دارای مادون قرمز می باشند. با اینکه این نوع دوربین ها دارای نور قرمز رنگ کم نوری هستند اما در برخی موارد قابل دیدن هستند. بنابراین اگر می خواهید به هیچ عنوان مشخص نباشد که شما در حال ضبط ویدیو از آن مکان هستید دوربین انتخابی شما فاقد مادون قرمز باشد.

قیمت دوربین مداربسته مخفی چقدر است؟

بهتر است بدانید که این دوربین ها قیمت مشخصی ندارد. این نوع از دوربین ها به دلیل تنوع بسیاری بالایی که در عرضه آن ها به چشم می خورد دارای قیمت های متفاوتی نیز می باشند. برخی عوامل هستند که در نحوه قیمت گذاری دوربین های مدار بسته مخفی تاثیرگذاری زیادی از خود نشان می دهند. از جمله عوامل موثر در نحوه قیمت گذاری دوربین مداربسته مخفی می توان به کیفیت تصاویر ارائه شده، دارای وای فای بودن، توانایی و یا عدم توانایی دید در شب، سایز و همچنین اندازه فیزیکی آن ها، قابلیت ضد آب بودن دوربین مدار بسته و همچنین برند انتخابی از مهمترین پارامتر هایی هستند در قیمت دوربین های مداربسته مخفی نقش اساسی دارند.

همچنین نوسانات قیمت دلار و تورم بسیار زیادی که در بازار ایران به چشم می خورد. این موارد نیز در قیمت دوربین های مدار بسته مخفی نقش موثری از خود نشان می دهند.

 

خرید اینترنتی دوربین مداربسته مخفی

خرید اینترنتی یکی از بهترین و راحت ترین روش های خرید می باشد. شما با انجام خرید اینترنتی دیگر نیازی به ماندن در ترافیک های سرسام آور و طولانی شهر نخواهید داشت. همچنین به دلیل تنوع محصولات می توانید محصول مورد نظر را با سایر محصولات مقایسه نمایید و به راحتی خرید خود را انجام دهید.

خرید اینترنتی دوربین مداربسته مخفی در این سایت امکان پذیر است. شما می توانید به راحتی با نشستن بر روی مبل راحتی خود و در خانه کالای مورد نظر خود را بررسی، انتخاب و در نهایت سفارش دهید. حتی می توانید به صورت اینترنتی وجه آن را از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی امن پرداخت نمایید و در سریع ترین زمان ممکن کالای مورد نظر را درب منزل دریافت نمایید. خرید اینترنتی آسان ترین راه خرید است. شما می توانید حتی با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید و جهت خرید، به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید. در نهایت بهترین و مناسب گزینه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید.

 

خرید اینترنتی دوربین مداربسته مخفی

نصب دوربین مدار بسته مخفی

 

نحوه نصب دوربین مداربسته مخفی

دوربین های مدار بسته مخفی به دلیل کوچک بودن آن ها در هر جایی قابلیت نصب شدن و جایگذاری را دارند. به عنوان مثالی ساده می توان گفت اگر بخواهید در اتاق نوزاد خود که پرستار بچه استخدام کرده اید این دوربین ها را نصب کنید می توانید در درون عروسک کودک خود و یا در ساعت، دیوار و …. نصب کنید. اما وظیفه نصب کردن را به فردی متخصص بسپارید. زیرا در صورتی که به درستی و در جای مناسبی نصب نشود نمی توانید از مزایا آن بهره مند شوید. نحوه نصب دوربین مدار بسته در میزان دیدی که به شما می دهد رابطه مستقیمی دارد.

 

چرا نیاز به نصب دوربین مداربسته مخفی داریم؟

دلایل زیادی برای نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته مخفی وجود دارد. از جمله می توان به حضور پرستار جهت مراقبت از نوزاد، بیمار و یا سالمند حاضر در خانه اشاره داشت. همچنین استفاده از دوربین های مدار بسته در کارگاه ها و شرکت ها نیز زیاد به چشم می خورد. اما به طور کلی نصب دوربین این نوع مدار بسته در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به فیلمبرداری دارید اما نمی خواهید اشخاص حاضر در محل از فیلم برداری شما مطلع شوند.

 

نکات مهم خرید دوربین مداربسته مخفی

در ادامه به برخی از نکات مهم که در هنگام خرید دوربین های مدار بسته مخفی لازم که بدانید اشاره شده است. به شما پیشنهاد می کنم قبل از خرید حتما این موارد را در نظر داشته باشید.

قبل از هر چیز محل نصب دوربین مدار بسته مخفی را مشخص کنید. به صورتی که دوربین های نصب شده به هیچ عنوان در معرض دید عموم نباشد.

در هنگام نصب دوربین مداربسته دقت کنید طوری دوربین ها را تنظیم کنید که دید بیشتر و بهتری به شما بدهد. تنظیم کردن صحیح و اصولی دوربین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

خوب است بدانید که برخی از مدل های دوربین های مخفی نیاز به اتصال مستقیم به برق دارند و برخی دیگر قادر به شارژ شدن هستند. با توجه به مکانی که می خواهید نصب کنید گزینه مناسب را برای خود انتخاب و خریداری نمایید.

در پایان باید گفت برای هزینه کردن خساست را کنار بگذارید و خسیس نباشید. به یاد داشته باشید که نصب دوربین مداربسته برای بالا بردن امنیت شما استفاده شده است. بنابراین در صورتی که از دوربین مناسبی استفاده نکنید نتیجه قابل قبولی دریافت نخواهید کرد. بهتر است دوربین ها را به تعداد بخرید و نخواهید با از دست دادن دید بهتر دوربین های کمتری نصب کنید. این کار صرفه جویی نیست بلکه بزرگ ترین اشتباه در نصب دوربین های مداربسته است.

 

کلام آخر درباره نصب دوربین های مداربسته

مهمترین نکته این است که باید بدانید دوربین های مداربسته مخفی از ورود سارق و یا هر عمل دیگری جلوگیری نمی کند. بلکه تنها با نصب دوربین مداربسته شما محافظت منفعل خواهید داشت. اگر می خواهید از ورود افراد جلوگیری کنید به شما پیشنهاد می کنیم از دزدگیر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *