مقالات عمومی

 جایگاه رابط بی ان سی ‌BNC در صنعت نظارت تصویری

رابط بی ان سی

تا به حال به نقش رابط بی ان سی در پیشبرد، نصب و راه اندازی یک پروژه دوربین مداربسته فکر کرده‌اید. برای نصب و راه اندازی یک پروژه دوربین مداربسته، تجهیزات مختلف و متعددی مورد نیاز است. بسته به اینکه این پروژه در بستر آنالوگ و یا در بستر تحت شبکه طراحی شده باشد نوع این تجهیزات نیز متفاوت خواهد بود.

تجهیزاتی از قبیل دوربین مداربسته، دستگاه ضبط تصاویر آنالوگ و یا شبکه، ذخیره ساز اطلاعات یا هارد، منبع تغذیه، سوئیچ شبکه، کابل کواکسیال یا شبکه و در نهایت رابط بی ان سی، از مهمترین و کاربردی ترین این تجهیزات است. در میان همه این تجهیزات، رابط بی ان سی ارزان‌ترین بخش راه اندازی و اجرای یک پروژه دوربین مدار بسته است.

رابط بی ان سی

رابط بی ان سی

قیمت پایین رابط بی ان سی باعث گردیده بسیاری از همکاران در حوزه نصب و اجرا دوربین مداربسته، اهمیت و حساسیت چندانی در انتخاب این محصول به خرج ندهند. غافل از اینکه انتخاب یک فیش بی ان سی مرغوب می‌تواند تاثیرات قابل توجهی بر روی کیفیت نهایی تصویر داشته باشد.

بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط مشاورین فنی شرکت فراگستر، بسیاری از مشکلات، نارضایتی ها، شکایات مکرر و همیشگی مصرف کنندگان نهایی دوربین‌های مداربسته به انتخاب فیش بی ان سی و نحوه اتصال آن باز می‌گردد.

 بی ان سی بی‌کیفیت چه کار می‌کند

تعداد کثیری از مصرف کنندگان پس از یک دوره کوتاه، نسبت به کیفیت دریافتی از سامانه دوربین مداربسته اعلام نارضایتی می‌کنند و بدیهیست به دلیل نداشتن دانش فنی، تمام این مشکلات و تقصیرات را بر گردن دوربین مداربسته یا دستگاه می‌اندازند. حال آنکه مشکل از جای دیگر آب می‌خورد یعنی همان فیش بی ان سی که ارزان‌ترین بخش کار است.

رابط بی ان سی

انواع رابط بی ان سی

چه بسیار دیده و شنیده شده است که مشتریان حتی با خریداری دوربین‌های مداربسته از برند‌های مطرح و شناخته شده دنیا، از عملکرد سیستم راه اندازی شده گلایه دارند و حتی در موارد بسیاری دوربین آنها از کار افتاده است. هرچند خرابی در لوازم الکترونیکی اجتناب ناپذیر است، اما یک سیستم زمانی بالاترین و بهترین بهره‌وری را به همراه دارد که هر جزء از اجزای آن سیستم بتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهند. بنابراین اگر در یک چرخه سیستماتیک خللی از جانب کوچکترین جزء آن وارد شود، ممکن است کل آن سیستم مختل گردد و یا در خوشبینانه‌ترین حالت موجب کاهش عملکرد و یا بهره‌وری می‌گردد. فیش بی ان سی به مثابه همان جزء کوچکتر در یک سیستم بزرگ است.

یکی از شایع ترین مشکلاتی که به واسطه استفاده از فیش های بی ان سی نامرغوب ایجاد می‌شود، قطعی و وصلی مداوم تصاویر است. در صورتی که فیش بی ان سی نتواند به درستی به کابل یا دستگاه ضبط تصاویر متصل شود باعث قطع و وصل شدن تصویر می‌گردد.

یکی دیگر از مشکلات رایجی که به سبب استفاده از اتصال بی ان سی نامناسب رخ می‌دهد، نویز در تصاویر دریافتی است. ممکن است این اختلال به دلیل مواد مصرفی بی‌کیفیت و نامرغوب در ساخت این محصول باشد. همچنین کاهش متراژ انتقال تصویر نیز می‌تواند از دیگر معایب یک فیش بی ان سی نامناسب باشد.

البته طبق گزارشات دریافتی از واحد فنی و پشتیبانی شرکت‌های نظارت تصویری، موارد بسیار زیادی از این معضلات مربوط به نحوه نصب این اتصالات توسط همکاران نصاب بوده است که این مشکل با کمی دقت و حوصله بیشتر می‌‌توان حل کرد.

برای اجرای یک پروژه حرفه‌ای می‌بایست همه جوانب کار به نحوه احسن صورت پذیرد. لذا برای یک پروژه کار حرفه‌ای قسمت اصلی و فرعی نباید هیچ تفاوتی داشته باشد، همان‌گونه که کیفیت در انتخاب دوربین مداربسته و دستگاه ضبط تصاویر و سایر تجهیزات اجرای پروژه مهم است، به همان میزان انتخاب یک اتصال و رابط بی ان سی مرغوب و با کیفیت نیز می‌تواند با اهمیت باشد.

یکی از عوامل مهمی که موجب شخصیت بخشیدن به این بخش مهجور مانده از پروژه‌های نظارت تصویری می‌شود، بازنگری در شیوه بسته بندی و ارائه اتصالات بی ان سی است. ارزش واقعی یک محصول زمانی مشخص می‌گردد که تولید کننده‌گان و یا توزیع کننده‌گان آن در کنار بالا بردن کیفیت محصول، نسبت به شکیل بودن ظاهر و بسته بندی صحیح آن محصول نیز سخت‌گیر و حساس باشند.

رابط بی ان سی

با رابط بی ان سی اُکپ خیال خود را راحت کنید

شرکت فراگستر الکترونیک با بررسی همه عوامل و فاکتورهای اساسی و بهره‌گیری از دانش روز جهانی در تولید تجهیزات نظارت تصویری، موفق به ساخت یک محصول با کیفیت دیگر در قالب برند اُکپ شده است. اتصالات اُکپ، با در نظر گرفتن نیاز بازار و تحلیل و فرآیند سازی اصولی در بازار، توانسته است جایگاه قابل قبولی را در حوزه رابط بی ان سی به خود اختصاص دهد. مجموعه فراگستر الکترونیک با تکیه بر دانش فنی مهندسین داخلی و استفاده از متریال با کیفیت، در تولید این محصولات، همواره در صدد بهبود کیفیت تولیدات خود بوده و خواهد بود.

این مقاله نوشته شده توسط جناب آقای مهندس علیرضا غزنوی است و امیدواریم که برای شما مفید واقع شده باشد. با فراگستر می‌توانید به روز‌ باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *