آموزش, مقالات عمومی

آموزش نصب ویدیو بالن برای دوربین مدار بسته

نصب ویدیو بالن CAT-5

ویدیو بالن ها به عنوان بالن UTP نیز شناخته می شوند. آنها به شکلی استفاده می شوند که کابل های کواکسیال منظم بتوانند با کابل های پیچ خورده و نامنظم جایگزین شوند. نصاب ها می توانند با به کار بردن، ویدیو بالن ها، فاصله های طولانی را برای کابل های UTP تا سقف 1525، کابل های CAT-5 و کابل های کواکس را پوشش دهند. کابل های CAT-5 دارای 8 سیم جداگانه در درون خود هستند و از آنجایی که ویدیو با همه این سیم ها منتقل می شود، با کمک ویدیو بالن می توان در هر زمانی از چهار کانال پشتیبانی کرد. کابل های CAT-5 قادر به انتقال انرژی برق نیز هستند و می توانند دوربین های مداربسته را از فاصله های طولانی تامین کنند.

Image result for CAT-5

شروع کار

شما باید تمام وسایل خود را آماده کنید. مطمئن شوید که کابل برای سیم کشی، دو ویدیو بالن، یک پریز برق و دوربین مدار بسته شما مهیا است. افزون بر این می توانید از سیم لخت کن های مخصوص برای نصب ویدیو بالن استفاده کنید. شما باید سیم های کابل CAT-5 را لخت کنید. سپس، هر جفت را مرتب از هم جدا کنید. هر کدام از این جفت ها دارای یک سیم مثبت و یک سیم منفی هستند که با کدهای رنگی مشخص شده اند.

Image result for CAT-5

اتصال ترمینال پیچی

شما باید بدنه ی ویدیو بالن را به طرف ترمینال پیچی بچرخانید. با باز کردن ترمینال، کافی است تا کابل CAT-5 یا کابل تلفن را به زیر ترمینال ها وصل کنید. سیم های جدا شده را زیر پیچ قرار دهید و پیچ را بچرخانید تا اتصال برقرار شود. یک جفت را برای مثبت و جفت دیگر را برای منفی متصل کنید. وقتی این کار را انجام دهید، انرژی هدایت می شود.

Image result for ‫اتصال ترمینال پیچی‬‎

اتصال ویدیو بالن به دوربین مدار بسته

ویدیو بالن دو شاخه اتصال به دوربین مدار بسته دارد. شما می توانید برق ورودی به دوربین را تنظیم کنید. به همین ترتیب، فیش BNC خروجی ویدیو دوربین را به فیش BNC ورودی ویدیو بالن متصل کنید.

Image result for ‫اتصال ویدیو بالن به دوربین مدار بسته‬‎

اتصال برق دستگاه رکوردر DVR به ویدیو بالن

اگر شما پیش از این نتوانستید، کابل ها را به ترمینال ویدیو بالن وصل کنید، هنوز نباید وارد مرحله بعد شوید. می توانید به سادگی جفت کابل ها را بچرخانید، ترمینال را باز کنید و به ترتیب آنها را وصل کنید. سپس ورودی برق ویدیو بالن را به یک منبع تغذیه DC وصل کنید. منبع تغذیه را به یک پریز برق معمولی یا دارای محافظ بزنید. در انتها، خروجی BNC ویدیو را به دستگاه DVR متصل کنید.

Image result for ‫اتصال برق دستگاه رکوردر DVR به ویدئو بالن‬‎

خلاصه

اگر، ویدیو بالن را برای سیستم نظارتی تنظیم می کنید، باید کابل های CAT-5 یا تلفن را که دارای جفت های مثبت و منفی هستند جدا کنید. این جفت ها به ویدیو بالن متصل می شوند و دو سر دیگر آنها، یکی به دوربین فیلمبرداری و دیگری به مانیتور DVR وصل می شود. این نوع سیم کشی امنیت کافی را برای سیستم های نظارتی خواهد داشت.

Image result for ‫اتصال برق دستگاه رکوردر DVR به ویدئو بالن‬‎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *