مقالات تخصصی

قابلیت Smart IR (اسمارت آی آر) دوربین مداربسته چیست ؟

ارائه ی تصاویر دوربین مداربسته در شب، از قابلیت های مهمی است که کاربران به آن توجه می کنند و انتظار دارند که دوربین مداربسته آن ها، تمام وقایع و رخدادهای شب را به صورت دقیق ارائه دهند و توسط دستگاه ذخیره ساز ثبت شود چرا که بیشتر نا امنی ها، جرم  و جنایت ها در شب ها رخ می دهند. ارائه ی تصاویر مناسب دوربین های مداربسته در شب ها، علاوه بر ارائه ی تصاویر قابل استناد، سبب آرامش خاطر کاربران و احساس امنیت آن ها می شود. اغلب دوربین های مداربسته موجود در بازار، دارای قابلیت IR هستند و می توانند تصاویر سیاه و سفید را در شب ارائه کنند اما ارائه ی تصاویر با وضوح بالا و کیفیت مناسب به راحتی فراهم نمی شوند. شرکت های نظارت تصویری، برای تامین این نیاز، قابلیت Smart IR (اسمارت آی آر) دوربین مداربسته را ارائه کرده اند تا تصویر مناسبی در شب ارائه شود.

قابلیت Smart IR (اسمارت آی آر) دوربین مداربسته جیست ؟

با استفاده از این قابلیت، می توانید جزئیات اجسام و چهره های موجود در یک صحنه را مشاهده کنید. دوربین های مداربسته که از قابلیت Smart IR (اسمارت آی آر) پشتیبانی نمی کنند، اغلب دارای هاله هایی در تصاویر هستند و برخی از قسمت ها به خصوص چهره ها نا واضح است. در شکل زیر این موضوع مشهود است :

همانطور که مشاهده می کنیم، در حالتی که اسمارت آر خاموش است، چهره شخص، لباس ها و بسیاری از جزئیات تصاویر سفید رنگ است و دارای هاله هایی می باشد در صورتی که اسمارت آر روشن است، علاوه بر جزئیات محیط پیرامون، چهره شخص قابل رویت است.

خرید دوربین مداربسته با قابلیت Smart IR (اسمارت آی آر)

همانطور که می دانیم، قابلیت دید در شب دوربین مداربسته به دو صورت سیاه و سفید و رنگی ( استارلایت و سوپر استارلایت ) در شب می باشد که دوربین های استارلایت و سوپر استارلایت از قیمت بالایی برخوردار هستند بنابراین اغلب کاربران در جست و جو یک دوربین مداربسته با قابلیت ارائه تصاویر به صورت سیاه و سفید هستند، بنابراین بهتر است از قابلیت Smart IR (اسمارت آی آر) دوربین مداربسته بهره ببرند و دوربینی را انتخاب کنند که دارای این قابلیت است تا در صورت رخداد وقایع، بتوانند تصاویر با کیفیتی را به مراجع قضایی ارائه کنند.

در مقالات قبلی به معرفی قابلیت استارلایت و سوپراستارلایت پرداختیم، می توانید با مراجعه به آن ها، عملکرد استارلایت و سوپر استارلایت را مورد بررسی قرار دهید.

قابلیت Smart IR (اسمارت آی آر) دوربین مداربسته را در ویدئوی زیر قابل مشاهده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *