آموزش, مقالات تخصصی, مقالات عمومی

راهنمای کابل کشی دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)

راهنمای کابل کشی دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)

 

پیش از این، در خصوص اهمیت اصول استاندارد و دقیق نصب دوربین مداربسته، مقالات بسیاری را ارائه کردیم و شرح دادیم که اگر این اصول، به درستی انجام نشود، ممکن است سبب آسیب های جدی در تجهیزات و عدم عملکرد صحیح آن ها در فرآیند ارائه تصاویر شود. در ادامه فرآیند کابل کشی دوربین مدارببسته تحت شبکه یا آی پی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

مراحل کابل کشی دوربین مداربسته تحت شبکه

  • برآورد کابل شبکه مورد نیاز

برآورد متراژ کابل، از نکات حائز اهمیت در کابل کشی دوربین مداربسته است چرا که بر مبنای آن می توان شرایط مناسب برای محدودیت متراژ کابل شبکه، را فراهم ساخت و  متناسب با آن سوئیچ های مناسب را تهیه کرد. قبل از هر گونه کابل ‌کشی یا حتی برنامه ریزی در مورد آن، ابتدا باید طول واقعی مسیر نصب را مشخص نمایید.

علاوه بر طول مسیر کابل ‌کشی افقی، نصابان باید طول مسیر کابل‌کشی برای قسمت ‌های عمودی مانند پایین کشیدن کابل از دوربین نصب شده یا از داخل رک را نیز محاسبه کنند.

 

راهنمای کابل کشی دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)

 

  • علامت گذاری طول کابل در جعبه یا قرقره

نکته دیگر برای اجتناب از کوتاه آمدن کابل این است که باکس ‌ها یا قرقره‌ های کابل را بعد از هر استفاده علامت‌گذاری کرد تا مشخص شود چه میزان کابل باقی مانده است. این امر باعث می‌شود که منابع شما نیز کارآمد تر شود و فرآیند تهیه کابل و کابل کشی دوربین مداربسته تحت شبکه در پروژه بعد با دقت بیشتری انجام می شود.

 

  • انتخاب مسیر مناسب کابل کشی دوربین مداربسته تحت شبکه

یکی از بزرگترین اشتباهات قبل از هر کابل‌کشی، این است که نتوان مسیرهای کابل نصب را به درستی مشخص نمود، این امر خود باعث سخت ‌تر شدن اجرا می شود و با افزایش هزینه کار و آسیب جدی تجهیزات می شود.

 

هنگام کابل کشی دوربین مداربسته تحت شبکه، چند دستورالعمل برای پیگیری وجود دارد:

  • انجام داکت کشی مناسب و استاندارد : به منظور جلوگیری از قرار گیری کابل های شبکه در معرض امواج الکترومغناطیسی و کابل های برق فشار قوی و هم چنین نویزهای موجود در محیط، بهتر است کابل ها را درون داکت قرار داده تا در فرآیند ارائه ی تصاویر اختلال ایجاد نشود و هم نظم کابل کشی دوربین مداربسته تحت شبکه، برهم نخورد.
  • از دیگر نکات کابل کشی دوربین مداربسته تحت شبکه، رعایت فواصل استاندارد کابل هاست چرا که متراژ زیاد ممکن است موجب قطع و وصلی تصاویر، تاخیر در ارسال و دریافت تصاویر شود
  • برچسب زدن تمام کابل‌ ها

کابل‌ها و باکس ‌ها یا قرقره‌ های آن باید قبل از کشیدن با علایم خاصی برچسب گذاری شوند. علامت‌گذاری در سیستم‌ های کوچک می‌تواند به سادگی به شکل 1، 2، 3، 4 و غیره باشد، اما در جاهایی که کابل‌ ها و سوئیچ های بیشتر استفاده می شود نیاز است که علایم متناسب با محیط و شرایط نصب و قرار گیری دوربین در محل در نظر گرفته شود و علامت گذاری شوند. فرآیند علامت گذاری ممکن است سبب افزایش زمان کابل کشی دوربین مداربسته تحت شبکه شود اما ما را در زمان بروز مشکل کمک خواهد کرد تا در سریع ترین زمان ممکن کابل معیوب یا سوئیچ معیوب را شناسایی کرد.

 

برخی از نصابان از انجام این کار صف نظر می کنند و آن را موجب اتلاف وقت می دانند یا آن را به زمان بعد موکول می کنند که این شرایط موجب خسارات به مشتری خواهد شد و در صورت هر گونه اشکال، نصاب جدید ناچار است زمان زیادی را برای یافتن اشکال صرف کنند که این خود هزینه های زیادی را برای مشتری در بر خواهد داشت.

 

استفاده از فنر سیم کشی برای نصب کابل‌ها

یکی از رایج ‌ترین ابزارها برای اجرای کابل‌کشی، استفاده از فنر سیم‌کشی است که فرآیند کابل کشی دوربین مداربسته تحت شبکه را برای نصابان آسان خواهد کرد. چرا به علت  انعطاف پذیر بالا، عبور کابل ها از لوله ها و داکت ها سرعت می بخشند.

پس از انداختن فنر در فواصل طولانی، یافتن آن در محل جدید (نقطه دیگر) ممکن است دشوار باشد. فنر ممکن است از مسیر مورد نظر منحرف شود یا به جایی برخورد و گیر کند. فنرهای درخشان که در تاریکی به راحتی دیده می شوند می‌توانند در سیم‌کشی در جاهای تاریک مانند سقف به این مسئله کمک کند.

همچنین در هنگام استفاده از این فنرهای فشاری، چراغ ‌هایی نیز برای کمک وجود دارد. این چراغ ‌های LED با باتری کوچک به سر جلویی فنر فشاری متصل می‌شود و یافتن فنر در سمت دیگر را برای نصاب آسان‌ تر می‌کند.

 

کلام آخر در خصوص کابل کشی دوربین مداربسته تحت شبکه

فرآیند کابل کشی دوربین مداربسته تحت شبکه،  نیازمند استفاده از نردبان و فشار دادن یا کشیدن کابل یا فنر با دست می‌باشد. همچنین در فرآیند نصب باید از ابزار دستی مانند پیچ و مهره، پیچ گوشتی، ابزار پانچ، چاقو، چسب و غیره استفاده کرد. اگر از کمربند ابزار یا کیف همراه مخصوص حمل ابزار استفاده کنید، زمان کمتری صرف خواهید کرد تا از نردبان پایین بیایید و به ابزارها دسترسی پیدا کنید.

کلام آخر در خصوص کابل کشی دوربین مداربسته تحت شبکه

 

 

فراگستر الکترونیک ارائه دهنده، تجهیزات نظارت تصویری و تجهیزات نصب چون کابل، سوکت و … فرآیند خرید و نصب سیستم مداربسته را برای کاربران آسان ساخته و به راحتی می توانند از نمایندگان معتبر  فراگستر، تمام تجهیزات نظارت تصویری خود را همراه با ضمانت فراگستر تهیه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *