مقالات تخصصی, مقالات عمومی

دوربین مداربسته جاسوسي خانگي چگونه است؟

دوربین مداربسته جاسوسي خانگي چگونه است؟

 

حس امنیت، یکی از مهم ترین نیازهای یک انسان محسوب می شود. تمام افراد، خانه ی خود را امن ترین محیط در زندگی خود می دانند و نیازمند حفظ و ثبات امنیت خانه ی خود هستند. امنیت، حس آرامش خاطری را مهیا می سازد که دغدغه های همه ی کاربران در خصوص تهدیدهای جانی و مالی را به حداقل می رساند. ایجاد امنیت محیط منزل و محیط پیرامون از دغدغه های حائز اهمیت بسیاری از کاربران محسوب می شود که با استفاده از روش های نو و پیشرفت تکنولوژی، می توان این نیاز را تامین و بیشترین امنیت را مهیا ساخت. دوربین های مداربسته، سیستم قفل هوشمند خانگی و دزدگیر می توانند در راستای این نیاز، کاربران را یاری سازند. دوربین های مداربسته معمولی می توانند برای نظارت و کنترل محیط مورد استفاده قرار گیرند و به خوبی عمل کنند و از آن جایی که در بسیاری از سرقت ها، سیستم های نظارتی توسط سارقان به سرقت می روند یا دچار آسیب می شوند، شرکت های تولید کننده ی نظارت تصویری، دوربین مداربسته جاسوسی خانگی را تولید کردند تا با توجه به شکل ظاهری که دارد مورد توجه و آسیب سارقان قرار نگیرد و بتوانند تمام تصاویر و وقایع را به صورت کامل زیر نظر بگیرند. در این مقاله، به شرح مختصری از دوربین مداربسته جاسوسی خانگی می پردازیم.

دوربین مداربسته جاسوسي خانگي چگونه است؟

دوربین مداربسته جاسوسی خانگی چیست ؟

همانطور که از نام این دوربین مشخص است، یک دوربین مداربسته ای است که به صورت پنهانی و مخفی در منازل نصب می شود و تصاویر محیط را تهیه و ارائه می کند. اجزای و ساختار آن به گونه ای ظریف و کوچک است که افراد متوجه وجود آن در محیط نمی شوند. در مقالات پیشین، مطالب زیادی در خصوص دوربین مداربسته جاسوسی ارائه شد.

به صورت کلی دوربین مداربسته جاسوسی خانگی، از دسته ی دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole) یا مخفی است و علت نام گذاری آن نیز، طراحی در ابعاد کوچک است. ابعاد کوچک این دوربین سبب شده است که به عنوان انتخاب اول در پروژه ها باشد. توجه داشته باشید که خرید و نصب این دوربین با محدودیت های قانونی نیز همراه است و نصب آن در هر محیطی امکان پذیر نیست. اخیرا دوربین های مداربسته جاسوسی خانگی با اشکال مختلف و اجسام با کاربردهای متنوع ارائه شده اند، به عنوان مثال می توانید یک خودکار، ساعت، لامپ، گلدان دیجیتال، شارژر، اسپیکر و … تهیه کنید که کارآیی خاص خود را داشته باشد و علاوه بر آن، دارای یک دوربین ریز باشد که بتواند جزئیات صحنه را در قالب تصویر ارائه کند تا هیچ وقایعی در محیط از دید کاربران پنهان نماند. این گونه دوربین مداربسته جاسوسی خانگی با اشکال مورد نظر، تنها مجاز به نصب در محیط خانه می باشد و نصب و قرارگیری آن ها در مغازه ها، پاساژها، ادارات، فروشگاه ها، بیمارستان ها و … غیر قانونی است و افراد متخلف مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

دوربین مداربسته جاسوسي خانگي چگونه است؟

انواع دوربین مداربسته جاسوسی خانگی

همانطور که در مقالات پیشین اشاره کردیم، دوربین مداربسته جاسوسی به صورت تحت شبکه و بستر آنالوگ ( کواکسیال ) ارائه می شوند و مدل های تحت شبکه به صورت بی سیم ( وایرلس ) و با سیم عرضه می شوند. دوربین مداربسته جاسوسی خانگی،به دلیل آن که به اشکال مختلف و در قالب اشیای مختلف عرضه می شوند، اغلب به صورت بی سیم ارائه می شود. قابلیت بی سیم با قابلیت رم داخلی (Micro SD Card) نصب این نوع دوربین را آسان می سازد و دیگر نیاز به کابل های اضافی در نصب نیست.

کاربرد دوربین مداربسته جاسوسی خانگی

  • با استفاده از دوربین مداربسته جاسوسی خانگی، این امکان وجود دارد که تصاویر محیط منزل را از راه دور با استفاده از گوشی تلفن همراه، لپ تاپ و یا کامپیوتر نظارت کنید و از امنیت آن محیط اطمینان حاصل نمایید.
  • با توجه به شکل ظاهری که این دوربین ها دارند، اختلالی در نما و دیزاین محیط منزل ایجاد نمی کنند و در کنار سایر لوازم خانگی شکیل به نظر می رسند.
  • برخی از افراد این گونه دوربین ها را به منظور کنترل رفتار کودک خود یا پرستار او استفاده می کنند.
  • این گونه دوربین ها در پروژه های نظامی و عملیات تجسس پلیس و نیروهای انتظامی نیز به منظور کنترل محیط مورد استفاده قرار می گیرند.

نصب دوربین مداربسته جاسوسی خانگی

دوربین مداربسته جاسوسی خانگی، نسبت به دوربین های دیگر نصب آسان تری دارد اما می بایست در قسمتی از محیط جانمایی شوند که بتوانند دید کافی از محیط را در اختیار کاربر، قرار دهند. دوربین مداربسته جاسوسی خانگی بی سیم ( وایرلس )، دارای یک باتری است که با توجه به مشخصات باتری، تا چند ساعت یا چند روز می تواند بدون نیاز به تغذیه مستقیم آداپتور روشن بماند و فرآیند ارائه و ذخیره تصاویر را اجرا نماید، اما توصیه می گردد پیش از خروج از منزل این دوربین به آداپتور متصل باشد تا در صورت قطع طولانی برق، شارژ لازم باتری را به منظور عملکرد مناسب داشته باشد.

دوربین مداربسته جاسوسي خانگي چگونه است؟

خرید دوربین مداربسته جاسوسی خانگی

با توجه به تنوع محصولات دوربین مداربسته جاسوسی یا مینیاتوری، در هنگام خرید دوربین مداربسته جاسوسی خانگی، می بایست به نکاتی چون : رزولوشن مورد نظر، حافظه رم داخلی (Micro SD Card)، شکل ظاهری، شرکت ارائه دهنده ی خدمات گارانتی، پشتیبانی از قابلیت های هوشمند، تشخیص چهره و سایر قابلیت های مورد نظر توجه داشت.

کلام آخر در خصوص دوربین مداربسته جاسوسی خانگی

همانطور که در این مقاله شرح دادیم، دوربین مداربسته جاسوسی خانگی به عنوان یک دوربین مخفی در جهت کنترل و نظارت محیط منزل  و امکان حساس به کار برده می شود و نصب آن به عنوان اشیا یا در ابعاد کوچک در هر محیطی از لحاظ قانونی امکان پذیر نیست چرا که حریم خصوصی افراد را مورد تعرض قرار می دهد. در حال حاضر، سیستم مداربسته ای به عنوان Baby Camera، در بازار نظارت تصویری عرضه شده است که اغلب در اتاق ها مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت مخفی عمل نمی کند اما کارآیی های لازم، شکل مناسب و شکیل برای نصب در محیط منزل را داراست و می تواند قابلیت هایی چون : تعقیب سوژه، قابلیت کنترل و چرخش توسط کاربر و … را دارد که نصب آن از نظر قانونی، ممنوعیت ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *