جدیدترین اخبار

داهوا در سخت ترین شرایط محیطی چگونه عمل می کند؟

داهوا در سخت ترین شرایط محیطی چگونه عمل می کند؟

همانطور که می دانیم، سیستم های دوربین مداربسته به عنوان اصلی ترین ابزار امنیتی در زندگی روزمره ما محسوب می شوند. بنابراین، باید قادر به پاسخگویی به نیاز مشتریان در هرگونه شرایط سخت محیطی چون : کوهستان های برفی، فلات ها، صحرا، باتلاق، جنگل های بارانی و مناطق ساحلی و … باشند. محصولات داهوا، برای به دست آوردن کارایی مناسب در محیطی که مخصوص آن طراحی شده اند، آزمایش های سختی را پشت سر می گذارند تا به استاندارد های بالایی برسند. در بیشتر مواقع این کارایی ها، از حد استاندارد معمول در صنعت سامانه های امنیتی، بالاتر می رود. در واقع می توان گفت که هدف از این آزمایش ها، ارائه محصولات مقاوم در شرایط مختلف محیطی است.

راهکار های نظارت تصویری داهوآ، مانند شهر هوشمند و ساختمان هوشمند، در کشورهای بسیاری به طور گستره مورد استفاده قرار می گیرند. از آن جهت که این محصول ها در نقاط مختلف و متعددی نصب شده اند، ممکن است مورد اصابت ضربه های شدیدی قرار بگیرند. به عنوان نمونه تجهیزاتی که در محیط بیرون نصب می شوند، در معرض خطرهای متعددی قرار دارند. ممکن است یک توپ به آنها برخورد کند، یا در طوفان های شدید، سنگ ریزه با آنها برخورد کند و یا توسط شاخه های درخت خراشیده شوند. دوربین های داخلی نیز ممکن است در خلال کارهای روزمره مورد اصابت قرار بگیرند و یا اشخاصی عمداً، چیزی به سمت آنها پرتاب کنند. با توجه به نتایج به دست آمده در آزمایش ها، محصول های ضد ضربه داهوآ، در تمام این سناریوها در برابر ضربه ها مقاوم بوده و موجب کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری می شوند.

تضمین کیفیت : دوربین های بیرونی آزمایش های IK10 (مقاومت در برابر ضربه، استاندارد IEC62262) را پشت سر گذاشته اند. در این آزمایشها، یک توپ استیل 5 کیلوگرمی، از فاصله 40 سانتی متری روی دوربین رها می شود و با 20 ژول انرژی ، به دوربین ضربه وارد می کند. این توپ  با 5 نقطه متفاوت دوربین که در معرض ضربه قرار دارند(شامل 3 ضربه به لنز) برخورد می کند. سطح آزمایش ها برای دوربین های داخلی، بین IK06 و IK10 می باشد( هر دو طبق استاندارد EC62262) که بیشترین سناریوهای ممکن را پشتیبانی می کند.

کار در ارتعاشات شدید : بدون کاهش طول عمر

گاهی اوقات محصولات داهوآ در اماکنی نصب می گردند که ارتعاش های زیادی در آن محل وجود دارد، مانند اماکن نزدیک به ریل قطار، پل هایی که خودروها با سرعت بالا عبور می کنند و باد شدیدی جریان دارد، یا در سایت های ساختمانی. دوربین های داهوآ در چنین محیط هایی، نه تنها تصویری صاف و بدون لرزش ارائه می دهند، بلکه طول عمر آنها نیز کاهش پیدا نخواهد کرد.حتی در شرایط ویژه ای همچون تصادف ها، زمین لرزه و طوفان نیز، دوربین های داهوآ در امنیت کامل، در محل نصب خود باقی می مانند. محصول های داهوآ به دلیل ساختار قدرتمند خود، به هنگام سقوط از ارتفاع، آسیب نخواهند دید.

تضمین کیفیت : تمام دوربین ها در شرایطی با ارتعاش های تا 200 هرتز و 1G شتاب در محورهای X,Y,Z به مدت 4 ساعت و نیم، تست شده اند، تا این اطمینان حاصل شود که این دوربین ها در شرایط مشابه، به خوبی عمل می کنند. برای حصول اطمینان از استحکام دوربین های دام، آزمایش های دشوارتری روی این دوربین ها انجام می شود، تا این اطمینان حاصل شود که در لرزش های شدید، این دوربین ها از محل نصب خود جدا نمی شوند. شدت لرزش در این آزمایش ها گاها تا 3 برابر نیز افزایش می یاید.

حرارت : پایداری محصول های داهوا، 10 درجه بیشتر از استاندارد جهانی

محصولات داهوآ، گاهی در محیط های با حرارت بسیار بالا یا پایین نصب می شوند. محیط هایی مانند کارخانه هایی که هنگام انجام کار بسیار گرم می باشند یا سرد خانه هایی که دمای بسیار پایینی دارند و یا در کویر و صحرا که در شب بسیار دمای پایین و در طی روز دمای بسیار بالایی دارند. سرما و گرما موجب انقباض و انبساط شده که به طور معمول باعث کاهش طول عمر دوربین می شود. اما دوربین های داهوآ طوری طراحی شده اند، که در چنین شرایطی، طول عمر خود را حفظ کرده و کاربر بتواند با اطمینان از این محصول استفاده کرده و مجبور به پرداخت هزینه های تعمیر، نگهدای و تعویض نشود. تصویر زیر نمونه ای از یک پروژه در کوه اورست می باشد، که دوربین مدل SD6AE230F-HNI داهوآ، در ارتفاع 5000 متری نصب شده و به نحو احسنت کار می کند و تصویری واضح و صاف ارائه می دهد.

داهوا در سخت ترین شرایط محیطی چگونه عمل می کند؟

دوربین اسپید دام داهوا، در ارتفاع 5000 متری، در پارک ملی Qomolangma، در حال نظارت کوهستان اورست

تضمین کیفیت : تمام دوربین های داهوآ در دمای بسیار پایین و بسیار بالا و همگی بیش از 16 ساعت (استاندارد IEC62599-1)، تحت آزمایش قرار گرفته اند تا کارایی آن ها در شرایط مشابه بررسی شده و از عملکرد آن ها اطمینان حاصل شود. همچنین دوربین های داهوا تحت آزمایش های شدید با نام HALT (High Accelerated Life Test) (کاهش سریع طول عمر) و ALT (Accelerated Life Test) (کاهش طول عمر) قرار می گیرند تا این اطمینان حاصل گردد که این دوربین ها قادرند در شرایط -50℃  تا  80℃ کارایی داشته باشند. این بازه کاری، 10 درجه بیش از استاندارد جهانی، در سامانه های امنیتی ( -40℃ تا 70℃ ) می باشد. این آزمایش ها به آن منظور انجام می شود که هم نقاط ضعف محصول ها شناخته شود و هم در محیط هایی که احتمال افزایش و یا کاهش دما بیش از حد انتظار است، دوربین بتواند به خوبی عمل کند. محصولات داهوا به واسطه این آزمایش ها، به محصولات پرقدرت ، توانمند و قابل اعتماد تبدیل شده اند.

رطوبت مانع کار نخواهد شد

رطوبت و دمای بالا، تهدیدی جدی برای کارکرد روزانه دستگاه های پیچیده می باشند. اما خطری متوجه محصول های داهوآ نیست. حتی زمانی که این محصول ها در محیط هایی با شرایط غیر قابل تصور نصب شده اند. در شرایطی مانند کوهستان های برفی مانند کوهستان اورست، یک جنگل بارانی مانند جنگل آمازون، و یا یک کویر، که شرایط آب و هوایی ممکن است به سرعت تغییر کند و یا رطوبت تشدید شود، محصولات داهوآ به خوبی عمل نموده و طول عمر آنها نیز کاهش پیدا نمی کند.

داهوا در سخت ترین شرایط محیطی چگونه عمل می کند؟

نمونه یک دوربین داهوآ که در کویر نصب شده و به خوبی عمل می کند

تضمین کیفیت : برای دوربین هایی که قاب آنها کاملا ضد آب می باشد، مانند دوربین های گردان، Eye Ball و بولت، آزمایش ها به این صورت است که دوربین ها در شرایط رطوبت تا 100% و دمای بین 25 تا 55 درجه سانتیگراد، در دو، چرخه تا 48 ساعت آزمایش می شوند. برای دوربین هایی که قاب آن ها کاملا ضد آب نیست، آزمایش ها در شرایط دمای تا 40 درجه سانتیگراد و رطوبت 93%  طی 96 ساعت انجام می شود.هر دو آزمایش طبق دستور العمل استانداردهای بین المللی IEC انجام می شوند تا این اطمینان حاصل گردد که تمام دوربین ها می توانند در رطوبت بین 0 تا 100% به درستی عمل کنند.

ضد آب : چه در باران های طبیعی، و چه به هنگام پاشیدن آب توسط افراد

اگر در مناطقی، همچون شمال شرقی هند، بِرمِه یا سیرالئون که باران های بی پایان آنها معروف است،می خواهید کار کنید، باید این موضوع را بدانید که دوربین های داهوآ می توانند به مدت طولانی در معرض آب مقاومت کنند، این دوربین ها همچنین در برابر پاشیدن آب توسط انسان، چه عمدا و چه سهوا، مقاوم هستند.

تضمین کیفیت : دوربین های بیرونی تحت آزمایش های IPX6  یا IPX7 قرار می گیرند. استاندارد IEC62262 IPX6، نیازمند این است که به مدت 3 دقیقه و در هر دقیقه 100 لیتر آب روی دوربین ریخته شود. لازم به ذکر است که دوربین های داهوآ، به مدت 10 دقیقه زیر این آزمایش ها قرار می گیرند که 3 برابر سخت تر از استاندارد جهانی است.

داهوآ همچنین، یک استاندارد جدید برای آزمایش ها ارائه کرده است، که در این آزمایش، دوربین ها به مدت بیش از 192 ساعت، در معرض آب با قطره های درشت قرار می گیرند و در هر دقیقه 5 لیتر آب به سمت دوربین ها پاشیده می شود. پس از انجام تمام آزمایش های مقاومت در برابر آب، دوربین ها تحت فشار شدید هوا قرار می گیرند، تا اطمینان حاصل گردد که این محصول ها به اندازه کافی ضد آب هستند.

محافظت در برابر زنگ زدگی : 4 برابر استاندارد های بین المللی IEC

در راه کار های فرودگاه و بنادر داهوآ، دوربین ها در محیط هایی نصب می شوند که مایعات و نمک زیادی در این محیط ها وجود دارد. پاشیدن نمک و تاثیرات الکترو شیمیایی، ممکن است موجب زنگ زدگی شدید سطوح فلزی بشوند که عملکرد دوربین را مختل نموده و آن را از کار می اندازد. اما برای دوربین های داهوآ مشکلی پیش نخواهد آمد.

تضمین کیفیت : در این آزمایش، آب نمک با 5% NaCI  و pH 6.5 تا 7.2 به مدت 2 ساعت به سمت دوربین پاشیده می شود، سپس طی 4 چرخه که هرکدام 166 ساعت می باشد، در طی 28 روز، دمای دوربین بین 40 تا 93 درجه بالا برده می شود، این آزمایش 4 برابر دشوارتر از استاندارد بین المللی است. این آزمایش ها به جهت شبیه سازی شرایط موجود در شهر های ساحلی انجام می شود، که در این محیط ها، پاشیدن نمک موجب زنگ زدگی قاب و از کار افتادن دوربین خواهد شد.

نتیجه

به علاوه آزمایش هایی که در بالا ذکر شد، دوربین های داهوآ تحت آزمایش سقوط نیز قرار می گیرند که به هنگام حمل و نقل آسیبی به دوربین وارد نشود. آزمایش های طول عمر موجب می شوند دوربین در شرایط عادی، حداقل تا 4 سال طول عمر مفید داشته باشد. آزمایش مقاومت در برابر گرد و خاک باعث می شود دوربین در این شرایط بدون مشکل عمل کند. تمام این آزمایش ها باعث می شوند محصول های داهوآ در هر شرایطی و بدون هیچ مشکلی عمل کرده و نیاز مشتری را در سرتاسر جهان برطرف کنند. این آزمایش ها نشان دهنده تعهد داهوآ به ماموریت خود، یعنی “جامعه ایمن تر، زندگی هوشمند تر” می باشد، و داهوآ تمرکز خود را بر روی “خلاقیت، کیفیت و خدمات” حفظ نموده و به تمام مشتری های خود در سرتاسر دنیا خدمت رسانی خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *