مقالات

مقالات تخصصی, مقالات عمومی

خصوصیات دوربین مداربسته حافظه دار چیست؟

خصوصیات دوربین مداربسته حافظه دار چیست؟

 

با توجه به اهمیت و نصب دوربین های مداربسته در هر مکان و نقطه ای، افراد تمایل دارند امنیت محیط پیرامون خود را افزایش دهند. اغلب افراد، تمایل دارند که در برخی از اماکن تنها یک دوربین یا چند دوربین محدود تهیه و نصب کنند و هیچ دستگاه ذخیره سازی نداشته باشند و تصاویر تنها توسط یک دوربین ارائه و ذخیره شود، همچنین از تجهیزات کمتری استفاده کنند و هزینه ی کمتری را صرف کنند و یا تمایل دارند تصاویر سیستم مداربسته، علاوه بر هارد دستگاه ذخیره ساز، بر روی حافظه مجزای دوربین مداربسته و یا یک کلاینت ذخیره شوند تا در صورت آسیب هارد دستگاه ذخیره ساز، اطلاعات در نقطه یا نقاط دیگری ذخیره شوند. از این رو، شرکت های معتبر نظارت تصویری، دوربین مداربسته حافظه دار را تولید و ارائه کردند تا این نیاز کاربران را برآورده سازند. در این مقاله، شرح مختصری از خصوصیات دوربین مداربسته حافظه دار را ارائه خواهیم کرد.

 

دوربین مداربسته حافظه دار چیست ؟

دوربین مداربسته حافظه دار دسته ای از دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP هستند که امکان اتصال یک حافظه یا رم داخلی (Micro SD Card) بر روی آن ها وجود دارد. این نوع دوربین ها را می توان از روی قابلیت SD Card Slot یا Micro SD Card بر روی کاتالوگ آن ها شناسایی کرد که حافظه ای که هر یک از دوربین ها پشتیبانی می کنند متفاوت می باشد. این دوربین ها به صورت بی سیم و با سیم عرضه می شوند.

 

اهمیت خرید دوربین مداربسته حافظه دار

دوربین مدار بسته حافظه دار، این امکان را دارد که از طریق حافظه نصب شده در دوربین مداربسته تصاویر را بدون نیاز به NVR یا سرور مرکزی در خود ذخیره کند. این قابلیت باعث خواهد شد ضرورت نصب سایر تجهیزات ضبط از جمله : NVR یا DVR، هارد و … وجود نداشته باشد و دوربین به صورت یکپارچه و تنهایی می تواند تصاویر را ارائه دهد. البته این روش، اغلب در پروژه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.
SD کارت نصب شده در بیشتر دوربین ها قابلیت ضبط با حافظه ی محدودی را دارند که نسبت به حجم هاردهای موجود در بازار، حجم کمی است و بیش از چند روز از تصاویر دوربین را در خود جای نمی دهند.

 

اهمیت خرید دوربین مداربسته حافظه دار

مزایای خرید دوربین مداربسته حافظه دار

مزیت اصلی خرید دوربین مداربسته حافظه دار، استفاده یکپارچه و مستقل از سایر تجهیزات است. این نوع دروبین، این قابلیت را به شما می دهد که بدون اتصال به شبکه مرکزی یا دستگاه ذخیره ساز، تصاویر را از طریق یک مرورگر وب و یا CMS مشاهده کنید و یا تصاویر ذخیره شده در زمان گذشته را با دقت و سهولت مشاهده کنید و یا حتی به شرط دارا بودن قابلیت انتقال تصویر دوربین مداربسته حافظه دار، می توان تصاویر را بدون اتصال به دستگاه NVR یا DVR، از طریق گوشی تلفن همراه مشاهده کرد.
در برخی از پروژه های با حساسیت بالاتر به جز ضبط دوربین در سرور مرکزی از حافظه SD در دوربین ها هم استفاده می شود تا در صورت قطع شبکه، اختلال در ارسال دیتا، ضبط تصاویر به صورت مستقل بر روی حافظه وجود داشته باشد.

مزایای خرید دوربین مداربسته حافظه دار

معایب خرید دوربین مداربسته حافظه دار

بزرگترین عیب استفاده از دوربین مداربسته حافظه دار و بدون ذخیره در نقطه ی دیگر، این است که ممکن است دوربین مورد نظر به سرقت برود و یا دچار آسیب های فیزیکی شود در این صورت تمام تصاویر ذخیره شده از دست خواهد رفت و امکان دسترسی به تصاویر از پیش ذخیره شده وجود خواهد داشت.

عیب دیگر استفاده از دوربین مداربسته حافظه دار، امکان نصب حافظه و یا رم با فضای کم است که در پروژه های حساسی که به مدت زمان ذخیره سازی زیادی نیاز است، به تنهایی کارآمد به نظر نمی رسند و حتما علاوه بر ذخیره سازی تصاویر بر روی حافظه داخلی، می بایست بر روی یک سرور، NVR و یا DVR  انجام شود تا هم تصاویر در چند نقطه ذخیره شوند و امکان از دست رفتن تصاویر ذخیره شده گذشته وجود نخواهد داشت و هم مدت زمانی بیشتر تصاویر گذشته را خواهیم داشت.

 

معرفی بهترین دوربین مدار بسته حافظه دار

همانطور که قبلا شرح دادیم، بهترین بودن در هر دسته یا هر کاربردی متفاوت خواهد بود و نمی توان فقط یک دوربین با مدل خاص و از یک برند خاص را به عنوان بهترین دوربین موجود در دنیای نظارت تصویری معرفی کرد اما می توان دوربین مدار بسته حافظه دار برندهای هایک ویژن، داهوا، ناظر، و مکسرون را به عنوان بهترین دوربین های حافظه دار جای داد. چرا که علاوه بر قابلیت پشتیبانی از Micro SD Card یا رم داخلی، از قابلیت هایی چون فشرده سازی تصاویر بر اساس استاندارد H.265، ضبط بر مبنای تشخیص حرکت و یا تشخیص قابلیت های VCA و IVS پشتیبانی می کند تا حجم کمتری در این حافظه داخلی اشغال شود و مدت زمان بیشتری از تصاویر ذخیره شده ی گذشته را داشته باشیم.

 

نحوه نصب رم داخلی بر روی دوربین مدار بسته حافظه دار

برای این منظور، می بایست رم داخلی متناسب با حافظه ای که دوربین مدار بسته حافظه دار پشتیبانی می کند تهیه شود. در این گونه دوربین ها، محفظه ای برای قرار گرفتن این حافظه در نظر گرفته شده است که در برخی از دوربین ها، از طریق درب پوش مخصوص، امکان نصب و یا دسترسی به حافظه وجود دارد، در برخی نیز پس از باز کردن کامل درب کیس، این امکان فراهم خواهد شد. باید توجه داشت که این رم در جهت مشخص و مناسب در محل مخصوص قرار گیرد.

 

نحوه نصب رم داخلی بر روی دوربین مداربسته حافظه دار

کلام آخر در خصوص خرید دوربین مداربسته حافظه دار

همانطور که در این مقاله شرح دادیم استفاده از دوربین مداربسته حافظه دار بدون دستگاه NVR یا DVR، یک انتخاب خوب در پروژه های کوچک و با تعداد دوربین محدود محسوب می شود اما در هنگام خرید و نصب می بایست به مزایا و معایب آن توجه داشت. این دوربین ها، به صورت بی سیم و با سیم عرضه می شوند، در پروژه های حساس، اگر قصد نصب دوربین بی سیم را دارید، بهتر است که تصاویر علاوه بر ذخیره سازی بر رم داخلی دوربین،، بر روی یک فضای ابری ذخیره شود تا در صورت آسیب به دوربین و یا سرقت آن، امکان دسترسی به تصاویر در محل دیگری باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایدبار
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.