مقالات تخصصی, مقالات عمومی

قابلیت های دوربین مداربسته چرخشی تحت شبکه ( اسپید دام )

دوربین مداربسته چرخشی تحت شبکه

قابلیت های دوربین مداربسته چرخشی تحت شبکه ( اسپید دام )

 

 همانطور که می دانیم، رقابت بسیاری در ارائه تکنولوژی های جدید در بین شرکت های تولید کننده دوربین مداربسته روز به روز در حال افزایش است واز طرفی با افزایش نیاز مشتریان و افزایش تنوع محصولات، فرآیند انتخاب و خرید دوربین مداربسته اندکی سخت خواهد شد. در این مقاله، به بررسی چند برند معتبر چین پرداخته ایم که در رده محصولات دوربین مدار بسته تحت شبکه PTZ Dome یا دوربین مداربسته چرخشی تحت شبکه قرار دارند. این دوربین ها به شکلی طراحی می شوند که قابلیت فوکوس هدف مند، چرخش و گردش به صورت افقی و عمودی، را با استفاده از لنز هایی قدرتمند با قابلیت زوم اپتیکال را دارند.

 

ویژگی اصلی دوربین مداربسته چرخشی تحت شبکه

دوربین مداربسته چرخشی تحت شبکه یا اسپپد دام (PTZ)، دارای قدرت زوم و بزرگنمایی فوق العاده، تصویر با کیفیت بالا و رزولوشن بالا،  قابلیت تحلیل ویدئویی هوشمند، ردیابی سوژه، IR با قدرت بالاتر و یا توان ارائه ی تصاویر تمام رنگی با کیفیت، مقاومت بیشتر برای عملکرد بی وقفه در محیط های بیرونی به منظور مقاومت شرایط آب و هوایی نامساعد و ضربات خارجی و … هستند.

دقت و گردش دوربین مداربسته چرخشی تحت شبکه

میدان دید و چرخش به صورت عمودی و افقی، ویژگی اصلی یک دوربین مداربسته چرخشی تحت شبکه محسوب می شود که عملا یک فاکتور مهم در میزان محبوبیت و سهم فروش در بین رقبای بازار صنعت نظارت تصویری می باشد. در حال حاضر دو نوع از موتورهای الکتریکی برای این منظور استفاده می شوند: موتور های DCو موتورهای پله ای(Steper). می توان در دوربین مداربسته چرخشی تحت شبکه، از قابلیت پریست و تور به منظور چرخش دوربین در نقاط مورد نظر استفاده کرد یا می توان تعیین کرد که در صورت یک رخداد خاص، عملیات پریست و تور اجرا شود.

کارایی مناسب دوربین مدار بسته چرخشی تحت شبکه در نور کم

نور کم یکی از مهمترین فاکتور ها برای قضاوت بر روی کارایی دوربین های امنیتی می باشد. در برخی از تست های اولیه، دوربین را در داخل جعبه تاریک (Dark Box) قرار داده و بصورت دستی میزان نور را کاهش می دهندو سپس میزان آستانه تحمل نوری دوربین را با قرار دادن دوربین در حالت عکس برداری از شکل رنگی تا سیاه و سفید بررسی می شود. طبق گزارشات اعلام شده و تست های مجموعه فراگستر، دوربین مداربسته چرخشی تحت شبکه ( اسپید دام ) داهوا، هایک ویژن و دارای عملکرد خوبی در این شرایط نوری هستند و در این شرایط تصویری واضح و البته بدون نویز ارائه می کنند که این نشان از کارایی بالای این دوربین ها در نور کم می باشد.

 

 

قابلیت های دوربین مداربسته چرخشی ( اسپید دام )

در ادامه به معرفی چند مدل دوربین مداربسته چرخشی تحت شبکه در برندهای هایک ویژن و داهوا می پردازیم :

  • DS-2DE5232IW-AE و DS-2DE5432IW-AE

دو مدل دوربین مدار بسته چرخشی تحت شبکه سری DarkFighter شرکت هایک ویژن هستند. این دو دوربین با سنسور تصویر  CMOS به اسکن پیشرفته تصاویر بسیار واضح، دقت بالایی را ارئه می کنند. هنگام ارائه تصاویر تمام رنگی، هیچگونه نویزی در تصویر بوجود نمی آید. بعلاوه این دوربین با استاندارد حفاظتی IP66 می تواند در شرایط و کاربردهای متفاوت نظارت تصویری تحت شبکه مورد استفاده قرار گیرد.

 

قابلیت های دوربین مداربسته چرخشی ( اسپید دام ) ویژگی های مهم به اختصار آورده شده است:

DS-2DE5232IW-AE

2MP CMOS Sensor (1920*1080) @ 30fps H265+, Ultra Low Light 32X Optical Zoom – 16X Digital Zoom Smart IR Up to 150M 120dB WDR 4.8~153mm PTZ Lens IP66, ADC Audio & Alarm Input/Output, SD Car, Defog, EIS

DS-2DE5432IW-AE

4MP CMOS Sensor (2560*1440) @ 30fps H265+, Ultra Low Light 25X Optical Zoom – 16X Digital Zoom Smart IR Up to 150M 120dB WDR 4.8~120mm PTZ Lens, IP66, ADC, 24V AC, Hi PoE Audio & Alarm Input/Output, SD Car, Defog, EIS

در سال 2001، شرکت تکنولوژی هایک ویژن، شروع به ارائه ی محصولات نظارت تصویری به در صنعت نظارت تصویری جهانی کرد که می توان  گفت بسیار موفق بوده است. این شرکت بالغ بر 13000 کارمند استخدام نمود. و طبق آخرین گزارشی که اعلام شده 4000 نفر در تیم تحقیق و توسعه هایک ویژن بودند. عمده محصولات ارائه شده هایک ویژن در زمینه صنعت سیستم نظارت تصویری است که با استفاده از آن ها می توان، امنیت خوبی در محیط پیرامون را فراهم ساخت.

در ادامه به معرفی چند مدل از دوربین مداربسته چرخشی تحت شبکه داهوا، می پردازیم :

  • DH-SD59432XA-HNR و SD65F230F-HNI

هر دو دوربین مداربسته چرخشی تحت شبکه مذکور، می توانند تصاویر تمام رنگی مناسبی را ارائه کند و در مقابل شرایط سخت آب و هوایی مقاومت بالایی دارند و با بهره گیری از قدرت زوم بالا و سنسور CMOS، می تواند تصاویر با وضوح بالا را ارائه کند.

DH-SD59432XA-HNR

4MP 32x Starlight IR WizSense Network PTZ Camera 1/2.8″ STARVIS™ CMOS,H.265+/H.265/H.264+/H.264 Encoding , Min. Illumination:Color(0.005Lux@F1.3)B/W(0.0005Lux@F1.3) Max. 25/30fps@4M 4.9 mm–156 mm Focal Length, 32x optical zoom , Deep-learning-based auto tracking and perimeter protection(Recognition of human and vehicle) IVS(Tripwire, intrusion, Object abandoned/missing, Face Detection) WDR(120dB), Defog and EIS , RoI , 2/1 Alarm in/out, Audio 1/1 in/out Support PoE+, IR Distance up to 150m, IP66

قابلیت های دوربین مداربسته چرخشی

SD65F230F-HNI

1/1.9” 2MP CMOS Sensor(Super Starlight) H.264 / MJPEG Encoding Max. 25/30fps@1080P, 25/30/50/60fps@720P 6mm~180mm Powerful 30x optical zoom Max 300°/s pan speed, 360° endless pan rotation WDR(120db), Auto-tracking and IVS(Tripwire, Intrusion,Abandoned/Missing, Face Detection), Defog, ROI, EIS,Alarm 7/2 in/out, Audio 1/1 in/out, IR Distance up to 100m, Support PoE+, IP66,IK10

 

دوربین مداربسته اسپید دام

 

شرکت تکنولوژی داهوا، به عنوان یکی از شرکت های بزرگ نظارت تصویری به منظور امنیت بیشتر انسان ها در سراسر دنیا، محصولات متنوع و حرفه ای متناسب با هر نیاز را ارائه کرده است.

کلام آخر در خصوص قابلیت های دوربین مداربسته چرخشی تحت شبکه

همانطور که شرح دادیم، دوربین مدار بسته چرخشی تحت شبکه می تواند قابلیت های گوناگونی چون : وضوح بالای تصاویر، قدرت زوم بالا، امکان چرخش به صورت افقی و عمودی و… را فراهم آورد و در محیط هایی همراه با مه، نور شدید، باران، برف، گرد و غبار، طوفان و … عملکرد مناسبی داشته باشند و اختلالی در امر ارائه ی تصاویر ایجاد نشود. در میان دوربین های اسپید دام یا چرخشی موجود در بازار، برندهای داهواف هایک ویژن و ، از کیفیت و کارآیی بالایی در امر نظارت تصویر برخورد دارند و به محبوبیت چشم گیری در بین کاربران رسیده اند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *