مقالات تخصصی

انتخاب بهترین سوئیچ برای سیستم CCTV

سوئیچ های لایه دوم برای پروژه هایی که نیاز به اطمینان و عملکرد بالایی دارند، استفاده می شود .عوامل مهم در مشخصات سوئیچ عبارت اند از :

1-      100 مگابیت بر ثانیه :

در یک پروژه CCTV نیاز دوربین ها در حدود 2.5 مگا بیت بر ثانیه برای تصویری full HD با 15 فریم در ثانیه است . اگر شما از سوئیچ 24 پورت با 100 مگا بیت بر ثانیه برای هر پورت استفاده کنید ، به معنی استفاده از 2.5 درصد از ظرفیت هر پورت می باشد .

2-      پورت گیگابیت بر ثانیه :

در بیشتر موارد سوئیچ ها نیاز به پورت هایی با 100 مگ برا اتصال دوربین ها دارند . اگر چه برای اتصال بین دو سوئیچ یا با سرور شما می توانید از پورت گیگ که ترافیک 24 پورت روی آن جمع می شود ، استفاده کنید.

3-      پهنای باند :

سوئیچ با 24 پورت 100 مگ و 4 پورت 1000 مگ با مجموع پهنای باند 12.8 گیگابیت بر ثانیه ، این به معنی این است که ما می توانیم استفاده کنیم از بیشترین ظرفیت همه پورت ها بدون مشکل ، اما ما از قبل می دانستیم که دوربین ها نیازی به این مقدار ندارند .

4-      فیبر نوری :

برخی از سوئیچ ها ورودی ماژول فیبر نوری که برای فواصل طولانی اجازه ارتباط را میدهد ، دارند.

5-      Redundancy

اگر شما نیاز به استفاده از Redundancy در پروژه هایتان داشته باشید ، سوئیچ توانایی کار با استاندارد های STP  و RTSP سرعت بالا را تضمین کند .

6-      VLAN

در پروژه هایی که نیاز به مجزا کردن ترافیک برودکست و پیاده سازی امنیت هستید، وی لن ها خیلی مفید هستند ، بیشتر سوئیچ ها حداقل 256 وی لن  با استاندارد پروتوکل 802.1Q به شما اجازه میدهند تا مدیریت داشته باشید .

7-      مالتی کست :

موقعی که کار با استریم های مالتی کست ضروری هستند سوئیچ باید اجازه استفاده از پروتوکل های خاص مانند IGMP را داشته باشد .

8-      COS and QoS

در یک شبکه با تجهیزات متفاوت ، مواقعی ضروری هست که اولویت بندی انجام شود ، در هر حالت استفاده از COS(ارزش سرویس) و QOS (کیفیت تصویر ) باید روی سیستم قابل استفاده باشد .

9-      امنیت :

اجرای امنیت توصیه می شود در مورد برخی ویژگی ها مانند 802.1X و TACACS ، بنابراین فقط دوربین ها و مانیتورینگ / رکوردینگ می توانند متصل به شبکه شوند از سوئیچ مطمئن شوید که این نوع امنیت ضروری است.

10- مانیتورینگ :

امکان مانیتور با استفاده از سوئیچ یا استاندارد SNMP تا زمانی که سوئیچ این پروتوکل ها را ساپورت می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *