مقالات تخصصی, مقالات عمومی

اطلاعات جامع قیمت دوربین مداربسته

اطلاعات جامع قیمت دوربین مداربسته

اطلاعات جامع قیمت دوربین مداربسته

همانطور که می دانیم، به صورت معمول قیمت هر محصول اعم از لوازم خانگی، پوشاک، زیورآلات، خوراک و … تا حتی دوربین مداربسته، تحت تاثیر کیفیت، قابلیت ها، برند و … می باشد و به نوعی قیمت را بر مبنای ویژگی ها و کارایی های آن ها تعیین می شود. در خصوص قیمت دوربین مداربسته نیز همین طور است چرا که نوع دوربین، قابلیت ها، جنس کیس، نرم افزار، سخت افزار قوی، اعتبار برند، خدمات گارانتی، تکنولوژی و…. بر قیمت آن ها تاثیر مستقیم دارند و قیمت دوربین مداربسته بر دارا بودن میزان موارد مذکور و بهره وری آن ها تاثیر دارند. البته هر گرانی و قیمت بالایی نیز، دلیل بر کیفیت بالا نیست و قیمت پایین تر نیز، الزام بر بی کیفیت بودن یک محصول نظارتی نیست چرا که برخی از شرکت های معتبر دنیا از جمله هایک ویژن، داهوا و … با حذف قابلیت ها و ویژگی های اضافی، سری محصولات ارزان تر و اقتصادی خود را در بازار جهانی ارائه کردند و این ارزان دلیل بر کاهش کیفیت آن نیست.

 

استعلام قیمت

حال سوالی که برای هر یک ما پیش می آید این است، چگونه قیمت دوربین مداربسته مورد نظر خود را استعلام بگیرم؟ چگونه از قیمت محصولات برندهای معتبر هایک ویژن، داهوا و … اطلاع پیدا کنیم؟

شرکت فراگستر الکترونیک، بر مبنای رضایت مشتریان همیشه سعی بر ارائه محصولات خود با کیفیت بالا و قیمتی منصفانه داشته است که با توزیع آن ها بین نمایندگان معتبر خود در تمام استان های ایران عزیز ما، سعی داشته محصولات با قیمت منصفانه به دست تمام مشتریان خود برسد. شما می تواند با مراجعه به سایت فراگستر الکترونیک و یا تماس با کارشناسان فروش با توجه به شهر محل سکونت خود، آدرس و شماره تماس نزدیک ترین نمایندگی معتبر را دریافت کنید تا در کم ترین زمان ممکن، مشاوره های لازم در خصوص تهیه یک محصول با کیفیت را دریافت کنید و خرید مناسبی داشته باشید.

 

نظارت بر قیمت دوربین مداربسته

شرکت های بزرگ عرضه کننده محصولات نظارتی از جمله فراگستر الکترونیک، به منظور افزایش رضایتمندی مشتریان بر قیمت فروش محصولات خود در نمایندگی ها نظارت دارند و یک قیمت تمام شده را، به منظور فروش مشتریان به نمایندگان خود اعلام می کند.

 

عوامل تاثیر گذار بر قیمت دوربین مداربسته

همانطور که اشاره کردیم، عوامل بسیاری بر قیمت دوربین مداربسته، تاثیر می گذارند که به شرح آن ها می پردازیم:

  • نوع تکنولوژی : در مقالات پیشین شرح دادیم که دوربین ها از نظر تکنولوژی به دسته های AHD، CVBS، HDCVI، HDTVI و IP تقسیم می شوند که در این میان دوربین های CVBS و AHD، معمول ارزان تر بقیه هستند و محصولات تحت شبکه به علت قابلیت هایی که دارند از قیمت بالاتری برخوردار می باشند.
  • مقاومت در مقابل عوامل محیط: میزان مقاومت دوربین در مقابل عوامل محیطی از جمله دمای بالا و بسیار پایین محیط نصب، رطوبت، باران، ضربه و … ( استانداردهای IP67 و IK10 ) نیز بر قیمت دوربین تاثیر دارد، یعنی اگر دوربینی این قابلیت ها را داشته باشد، به نسبت دوربینی که از این قابلیت ها بهره نمی برد، قیمت بالاتری خواهد داشت.

 

قیمت دوربین مداربسته

  • رزولوشن و کیفیت تصاویر: وضوح تصاویر، از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت دوربین مداربسته، محسوب می شود. دوربین ها با رزولوشن، کیفیت بالا و ویژگی هایی چون فشرده سازی تصاویر AI Coding و 265 قیمت بالاتری خواهند داشت.
  • قابلیت های هوشمند، تشخیص و شناسایی چهره، پلاک خوانی و … : اخیرا بسیاری از دوربین ها و دستگاه ذخیره ساز جدید از قابلیت های هوش مصنوعی( AI) پشتیبانی می کنند که بر اساس آن ها می توانند حتی چهره ها را شناسایی کنند.

 

اطلاعات جامع قیمت دوربین مداربسته

اخیر قابلیت تشخیص و ثبت پلاک، یک نیاز مهم در پارکینگ های طبقاتی، ورود و خروج ادارات، پارک ها، جاده ها، تقاطع و … محسوب می شود، قطعا دوربینی که این ویژگی را دارد، گران تر از سایر دوربین هاست.

  • نوع دوربین مداربسته: دوربین ها بر مبنای کارایی به انواع مختلفی تقسیم می شوند و همین تنوع محصولات نیز بر قیمت دوربین موثر است. دوربین های حرارتی، چند لنزی، ضد انفجار، صنعتی، PTZ و …گران تر از دوربین های معمولی هستند.

استفاده از جنس ضد اکسایش به کار رفته در بدنه ی دوربین ضد انفجار و سایر استانداردهای مقاومتی، برای شرکت تولید کننده هزینه ی زیادی را نسبت به دوربین های دیگر داشته، پس قیمت بالای آن ها بی علت نیست.

قدرت زوم یک دوربین اسپیدام نیز از عوامل مهم تعیین قیمت دوربین محسوب می شود، اگر دوربین، قابلیت زوم بیش تر داشته باشد، قطعا گران تر خواهد بود.

اطلاعات جامع قیمت دوربین مداربسته

  • سخت افزار و فضای ذخیره سازی دستگاه ذخیره ساز و دوربین مداربسته: استفاده از قطعات حرفه ای، طراحی برد، تعداد لایه های برد، توان پردازش و ارسال و دریافت دیتا، پشتیبانی از تعداد هارد بیشتر، دارا بودن 2 پورت HDMI، پورت های ورودی و خروجی صدا، پورت هشدار و جنس بدنه ی کیس در سیستم های نظارت، قطعا هزینه های بیش تر را در بر دارد و بر قیمت نهایی اثر گذار خواهد بود.
  • لنز و سنسور دوربین مداربسته : همانطور در مقالات پیشین اشاره کردیم، لنز ها به دسته های Fixed ( ثابت )، متغیر( Motorized و Varifocal ) تقسیم می شوند که لنزهای متغیر قیمت بالاتری نسبت به لنزهای ثابت دارند و لنزهای Motorized، نیز قیمت بالاتری نسبت به دیگر لنزها دارد.

سنسور مورد استفاده در برد دوربین، یک قطعه ی مهم در ارائه ی تصاویر بی نقص محسوب می شود که شرکت های معروف و معتبر از بهترین نوع سنسور، متناسب با طراحی برد محصول مورد نظر، استفاده می کنند، شاید تا به حال با مقایسه تصاویر برندهای متعدد، متوجه تفاوت کیفیت تصاویر برند های مهتبر نسبت به برندهایی با سطح پایین تر شده اید.

  • برند و گارانتی محصولات نظارتی: قیمت دوربین مداربسته و دستگاه ذخیره ساز، بر مبنای اعتبار برند، مدت زمان گارانتی و نوع خدمات شرکت خدمات دهنده متفاوت خواهد بود. بسیاری از محصولات نظارتی که در بازار به فروش می رسند دارای ضمانت و گارانتی نیستند و در صورت هر گونه آسیب یا از کار افتادگی آن ها، مشتریان و کاربران، هزینه های زیادی را متحمل خواهند شد. لذا شرکت فراگستر الکترونیک، معتبرترین شرکت گارانتی محصولات هایک ویژن، داهوا و … با ارائه ی گارانتی و خدمات مناسب، شما از پرداخت هزینه های اضافی در این امر یاری می سازد.
  • دید در شب رنگی و یا ارائه تصاویر مناسب در شب: دوربین های مختلف دارای برد IR متفاوتی هستند و برخی نیز از تکنولوژی های دید در شب رنگی ( استارلایت و سوپراستارلایت ) بهره می برند که قطعا قیمت بالاتری خواهند داشت.

منظور از برد IR، میزان مسافتی است که IR هر دوربین در محیط نصب، پوشش می دهد.

  • پشتیبانی از قابلیت Onvif در محصولا تحت شبکه

 

قیمت نصب دوربین مداربسته

پس از بررسی قیمت دوربین مداربسته و انتخاب محصول، به تهیه تجهیزات نصب و انتخاب یک نصاب خبره می رسیم. سیستم های نظارتی نیاز به تجهیزات متعددی از جمله: هارد دیسک، کابل کواکسیال یا شبکه، آداپتور، داکت، کابل های HDMI، VGA و AVI، مانیتور، سوئیچ، فیش BNC، مودم و … نیاز دارند که هر یک با توجه به ویژگی هایی که دارند در رنج قیمت های مختلفی فروخته می شوند. لذا توصیه می گردد در هنگام خرید آن ها هم به قیمت و هم مرغوب بودن آن ها توجه کنید و بهتر است، این تجهیزات را از نمایندگی معتبر دوربین مداربسته که دوربین ها و دستگاه های ذخیره ساز خود را خریداری کردید، تهیه نمایید.

توجه داشته باشید که اگر از محصولات با کیفیت نظارتی و تجهیزات مرغوب استفاده نمایید درکاهش هزینه و زمان خود نیز نقش پر رنگی را ایفا کرده اید، چرا که شما یک بار هزینه کنید، دیگر نیاز به تعویض و تغییرات آن ها نیست، جز این که مشکل خاصی در محیط نصب شما پیش آید. همچنین شرایط نصب استاندارد نیز، تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها و عمر مفید تجهیزات نصب، دوربین و دستگاه ذخیره ساز دارد.

انتخاب نصاب حرفه ای نیز بخشی از هزینه های نصب دوربین مداربسته استاندارد، محسوب می شود که همانطور که شرح دادیم، رعایت اصول نصب و استانداردهای لازم، شما را در افزایش عمر مفید تجهیزات و محصولات مورد استفاده، یاری می سازد. لذا توصیه می گردد، به علت صرف هزینه ی کم تر از سپردن کار نصب خود به افراد بی تجربه و متفرقه خودداری نمایید چرا که در آینده، به علت آسیب جدی به محصولات مورد استفاده و یا حتی عدم ثبت مکرر وقایع در هنگام رخ دادن حوادث، هزینه های مالی و شاید جانی جبران ناپذیری را متحمل شوید.

 

اطلاعات جامع قیمت دوربین مداربسته

 

کلام آخر در خصوص قیمت دوربین مداربسته

همانطور که در این مقاله شرح دادیم، قیمت دوربین مداربسته به ویژگی ها، برند، نوع خدمات و حتی شرکت گارانتی دهنده بستگی دارد. لذا، در هنگام خرید آن می بایست به تمام نکات مذکور در این مقاله توجه نمایید. قیمت یک عامل مهم، در انتخاب محصول محسوب می شود اما صرفا تنها گزینه نیست و اگر در جست و جوی یک محصول ارزان قیمت هستید، با دسته بندی نیازهای خود و تعیین اولویت ها می توانید یک محصول با کیفیت خریداری کنید.

توصیه می گردد اگر قابلیت های خاصی مورد نیاز شما نیست، با نادیده گرفتن آن ها از محصولات با کیفیت و اقتصادی برندهای هایک ویژن، داهوا و سایر برندهای معتبر خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *