مقالات تخصصی, مقالات عمومی

راهنمای دوربین مداربسته لامپی

راهنمای دوربین مداربسته لامپی

راهنمای دوربین مداربسته لامپی

شاید تا به حال، در یک محیط دیده باشید که نصب دوربین مداربسته غیر اصولی انجام شده یا سبب عدم دیزاین محیط شده است. در برخی از محیط ها که دیزاین محیط بسیار مهم است، نیاز به یک دوربین مداربسته متناسب با محیط یا نصب اصولی و مرتب است. کمک گرفتن از یک نصاب حرفه ای هم در این امر تاثیر گذار است. همچنین، ممکن است که کاربران به دوربینی نیاز داشته باشند که در صورت سرقت یا وقوع جرایم، افراد متوجه نصب دوربین مداربسته نشوند، به همین جهت، دوربین مداربسته لامپی وارد بازار نظارت تصویری شد و تقاضای بالایی هم داشت، البته اخیرا پلیس و مراکز قضایی، نصب دوربین مداربسته لامپی  در محیط های عمومی را ممنوع کرده اند. در این مقاله به شرح مختصری در خصوص دوربین مداربسته لامپی، معایب، کارآیی ها و … می پردازیم.

 

دوربین مداربسته لامپی چیست ؟

دوربین های مداربسته لامپی، در اشکال، اندازه های گوناگون و مدل های متنوع طراحی و تولید شده اند، این دوربین ها از نظر شکل ظاهری شباهت بسیار زیادی به لامپ های روشنایی دارند، کمتر کسیدر  هنگام‌ ارتکاب‌ جرم یا رفتار مجرمانه به سقف و لامپ‌ دقت خواهد کرد، به همین علت خرید و نصب دوربین مداربسته لامپی مانند دوربین مداربسته مخفی مورد تقاضای بسیاری از کاربران قرار گرفته است، این دوربین، به علت قابلیت های زیادی که دارد می تواند به عنوان یک گزینه خوب برای نظارت محیط پیرامون به خصوص منازل و … باشد.

راهنمای دوربین مداربسته لامپی

دوربین مداربسته لامپی ، یک دوربین بی سیم تحت شبکه با شکل متفاوت از دوربین های دیگر که از نظر ظاهری کاملا به لامپ های روشنایی شباهت دارد و ظاهر شیک و مستحکم دارد، معمولا برای دوربین، لنز با قابلیت تصویربرداری  360 یا 90درجه، در نظر گرفته شده است.

برای نصب این نوع دوربین ها،  نگرانی وجود ندارد، چرا که نصب دوربین های مداربسته لامپی بسیار آسان و ساده است و به گونه ای راحت است که نیاز به کابل ; کشی ندارد و تامین تغذیه آن تنها با متصل کردن این دوربین لامپی به سرپیچ انجام می شود، دقیقا مشابه لامپ روشنایی که به سرپیچ متصل می شود، انجام می شود. از آن جا که این دوربین به صورت بی سیم یا وایرلس عمل می کند، می توانید با تنظیم کردن تنظیمات مودم و دوربین مورد نظر، آن را بر روی برنامه انتقال تصویر مناسب، اضافه کنید و مانند Baby camera تنظیمات لازم را اجرا نمایید.

در حال حاضر، برخی از دوربین های لامپی سیم کارت خور وارد باز شده اند که اینترنت آن ها، به جای تامین از طریق مودم به صورت وای فای، از طریق سیم کارت تامین می شود.

 

دوربین مداربسته لامپی در چه محیط های نصب می شود؟

  • امکان نصب در اتاق کودک و سایر قسمت های منزل
  • امکان نصب در محیط هایی که دیزاین محیط حائز اهمیت است و کاربران نمی خواهند با نصب دوربین مداربسته معمولی، سبب عدم تطابق در دیزاین شوند.
  • در محیط هایی که کاربران تمایل ندارند که سایرین از نصب این دوربین ها، اطلاع داشته باشند.
  • و …

 

معایب دوربین های مدار بسته لامپی

  • در صورت آسیب یا سرقت این دوربین، تمام تصاویر ذخیره شده از دست خواهد رفت.
  • این دوربین، قابلیت مقاومت در مقابل ضربات یا شرایط محیطی دوربین های بولت و دام را ندارد.
  • در حال حاضر، نصب آن در محیط های عمومی توسط پلیس ممنوع شده است.

راه اندازی دوربین مداربسته لامپی از طریق گوشی تلفن همراه

با استفاده از برنامه ی انتقال تصویر، می توان تنظیمات لازم از جمله: تنظیم ضبط، تنظیم تصویر و دیگر تنظیمات دوربین مداربسته لامپی را اعمال کرد، همچنین این دوربین امکانات بسیاری برای کاربران فراهم می آورد که نیازهای کاربران را برطرف می کند:

  • قابلیت چرخش 360 یا 90 درجه و کنترل دوربین
  • قابلیت شنیدن صداهای محیط پیرامون نصب دوربین
  • امکان قابلیت مکالمه دو طرفه
  • قابلیت ذخیره سازی عکس و فیلم
  • امکان ذخیره سازی بر مبنای تشخیص حرکت
  • و …

 

قابلیت تشخیص حرکت (Motion Detection) در دوربین های لامپی

می توان، تنظیمات تشخیص حرکت را در دوربین های مداربسته لامپی، اعمال کرد تا در صورتی که  تشخیص حرکت شروع به ذخیره سازی کند، همچنین می توان تنظیم کرد که در صورت وقع حرکت، هشدارهای لازم از طریق برنامه انتقال تصویر گوشی تلفن همراه ارسال شود، لازم به ذکر است که حساسیت تشخیص حرکت آن، قابل تغییر است و می توانید با توجه به نیاز و محیط نصب، آن را کم یا زیاد کنید.

با استفاده از این برنامه، می تواند دید کافی نسبت به محیط داشته باشد چرا که با کنترل و چرخش 360  یا 90درجه، رویدادها ( با توجه به میزان چرخش دوربین ) از دید این دوربین پنهان نخواهند ماند. البته برخی از این دوربین ها، قابلیت هایی چون چرخش بر مبنای حرکت را دارا هستند، به عنوان مثال در هنگام تشخیص حرکت می تواند به سمت سوژه گردش کند.

 

راهنمای دوربین مداربسته لامپی

تفاوت دوربین مداربسته لامپی جدید و قدیمی

دوربین های مداربسته لامپی جدید، علاوه بر دسترسی های کنترل و تنظیم جدید از امنیت بالاتری نسبت به مدل های قدیمی تر برخوردارند و تصاویر با کیفیت بهتری را ارائه می دهند.

 

راهنمای دوربین مداربسته لامپی

 

قابلیت ذخیره سازی

این دوربین، می تواند تصاویر را بر روی رم داخلی(Micro SD Card)  ذخیره کنند که به راحتی در گوشی از طریق برنامه ی مورد نظر پخش می شوند. این دوربین، قابلیت ذخیره سازی صدای محیط پیرامون را دارد.

قابلیت مکالمه دو طرفه

با استفاده از این دوربین و نرم افزار انتقال تصویر، شخصی که در محیط نصب حضور دارد با شخصی که در نزدیک گوشی است، گفت و گوی دو طرفه داشته باشند.

 

امکان دریافت و ضبط صدا از محل نصب

با استفاده از میکروفن تعبیه شده در داخل این دوربین، می توان صدای محیط پیرامون را شنید. همچنین، دوربین می تواند صدا را به همراه تصاویر به صورت آنلاین و در کم ترین زمان ممکن ذخیره کند.

 

امکان کنترل محیط توسط دوربین مداربسته لامپی

این، با استفاده از نرم افزار مرتبط با خود امکان کنترل محیط پیرامون، مراقبت از را دور افراد کم توان به خصوص کودک، سالمند و … را برای ما فراهم می سازد.

انتخاب و خرید دوربین مداربسته لامپی

خرید دوربین مداربسته لامپی، مانند سایر دوربین های نیازمند تحقیق و بررسی مشخصات فنی محصول مورد نظر را داراست که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم :

  • رزولوشن : همانطور که می دانیم، رزولوشن یک مشخصه مهم در انتخاب محصول محسوب می شود.
  • قابلیت های موجود در نرم افزار انتقال تصویر : از آن جا که این دوربین نیاز به هیچ دستگاه ذخیره سازی ندارد، پس تمام تنظیمات و قابلیت های از طریق برنامه گوشی تلفن همراه انجام می شود، پس می بایست قبل از خرید، از فروشنده در خصوص این قابلیت ها سوال کرد.
  • خرید از یک برند معتبر : فروش محصولات نظارت تصویری توسط شرکت معتبر یا خرید از یک برند معتبر می تواند تا حدی کیفیت محصول را تضمین کند لذا توصیه می گردد در هنگام خرید به مدت زمان گارانتی و اعتبار شرکت گارانتی دهنده توجه داشته باشید.
  • سرعت انتقال تصویر بالا : همانطور که ذکر شد به علت عدم نیاز به دستگاه ذخیره ساز، دیدن تصاویر در زمان واقعی و به صورت آنلاین، همچنین ارسال هشدارها در همان لحظه نقش مهمی را در اطلاع به موقع از رویداد ایفا می کند.
  • بررسی میزان حافظه رم داخلی : رم داخلی تعبیه شده در دوربین، نقش هارد را ایفا می کند، قطعا اگر دوربین مداربسته لامپی ما حافظه بیش تری را پشتیبانی کند، مدت زمان ذخیره سازی ما نیز افزایش می یابد.

 

کلام آخر در خصوص راهنمای دوربین مداربسته لامپی 

در این مقاله، توضیحات مختصری در خصوص عملکرد، معایب، محل های مناسب نصب دوربین مداربسته لامپی، قابلیت های آن و … ارائه کردیم. همانطور که اشاره کردیم، نصب این دوربین در هر مکانی توصیه نمی شود چرا که به علت اختلال در حریم شخصی افراد، توسط پلیس ممنوع شده است. در حال حاضر بسیاری از دوربین های بولت و دام توسط شرکت های نظارت تصویری ارائه شده اند که علاوه بر ظاهر مناسب به منظور نصب در محیط های داخلی، قابلیت های بسیاری دارند.

 

1 دیدگاه در “راهنمای دوربین مداربسته لامپی

  1. اکرم گفت:

    چرا روی تصویر میزنه خلع سلاح؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *