مقالات تخصصی

معرفی تکنولوژی جدید XVR داهوا

داهوا xvr

در این مقاله قصد داریم به معرفی تکنولوژی جدید داهوا بپردازیم. XVR داهوا یک دستگاه ایده آل است که از 4 سیگنال آنالوگ و همچنین سیگنال دیجیتال پشتیبانی می کند. XVR داهوا یک دستگاه ضبط ویدیو که سازگار با چند تکنولوژی است و یک راهکار خوب برای به روزرسانی سیستم های نظارتی موجود می باشد.

در ادامه به معرفی ویژگی های آن می پردازیم:

Penta-brid

تکنولوژی چند دسترسی برای پشتیبانی از هر چه نیاز دارید. 

دستگاه، 4 سیگنالHDCVI، AHD، TVI و CVBS را به صورت همزمان با کابل کواکسیال و یا UTP انتقال می دهد و البته دوربین های IP نیز قابل پشتیبانی توسط این دستگاه هستند. نکته ی قابل توجه این است که از استاندارد ONVIF جهت سازگاری با تجهیزات IP با برندهای دیگر، قابل پشتیبانی است.

 تغییر نوع کانال

 در دستگاه های جدید XVR می توانید در منوی دستگاه نوع هر کانال(AHD/CVI/CVBS/IP) را به راحتی انتخاب نمایید و یا روی گزینه Auto قرار دهید که خود دستگاه به صورت اتوماتیک نوع سیگنال دریافتی را تشخیص دهد. نکته ی مهم دیگر این است که برخلاف دستگاه های CVI که قابلیت تغییر حالت دوربین به سیگنال های دیگر مانند AHD/TVI/CVBS را نداشت و تنها راهکار آن استفاده از UTC Controller بود، دستگاه های XVR بدون نیاز به UTC Controller می توانند با استفاده از منوی OSD دوربین CVI را به حالت های دیگر AHD/TVI/CVBS تغییر دهند.

پشتیبانی از استاندارد H.264+

دستگاه های XVR قابلیت پشتیبانی از استاندارد H.264+ را دارد که خود باعث ذخیره کردن 70%  فضای ذخیره سازی و همچنین پهنای باند می شود.

 پشتیبانی از  IVS

دستگاه های جدید XVR شامل قابلیت های پردازش تصویر اعم از Tripwire , Intrusion, Missing/Abandon و Face Detection می باشد.

کاهش صدای فن

در طراحی جدید کیس های داهوا، طراحی خاص با ساختار کندو، باعث کاهش صدای فن دستگاه شده است.که دستگاه های XVR نیز شامل این طراحی جدید هستند.

حفاظت از پایداری اجزای برد دستگاه

در طراحی برد دستگاه از مقاومت و TVS هایی جهت محافظت از دستگاه استفاده شده است. به گونه ای که اگر دستگاه در معرض شوک و یا نوسان برقی قرار بگیرد، این مقاومت ها باعث جلوگیری از سوختگی برد می شود.

همچنین در طراحی جدید از شیلد جدید استفاده شده است که باعث جلوگیری از انتقال نویز به تصویر می شود.

یکپارچگی آلارم

در دستگاه های جدید XVR امکان پشتیبانی از سیگنال آلارم ورودی با 3 روش زیر امکان پذیر است:

1)      ارتباط POC  (در صورتی که مبدل POC را داشته باشید می توانید از این قابلیت بهره ببرید)

2)      سیگنال وایرلس (بااستفاده از ماژول وایرلس)

3)      اتصال فیزیکی

راهکاری کامل

طراحی چیپ های استفاده شده در دوربین، XVR، Matrix، توزیع کننده ، مبدل و … باعث شده است که سیستم توانایی یکپارچگی و ارتباط با تمامی تجهیزات و لوازم جانبی را داشته باشد و به گونه ای کارایی سیستم را بهینه کند و به تکامل تکنولوژی های بیشتر کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *