مقالات تخصصی, مقالات عمومی

نصب دوربین مداربسته اتاق کودک

نصب دوربین مداربسته اتاق کودک

 

همانطور که می دانیم، اتاق کودک از جمله نقاط بسیار حساس در منزل است که  کنترل و نظارت آن برای والدین به خصوص در زمان هایی که در منزل حضور ندارند، بسیار حائز اهمیت است. چرا که برخی از والدین ناچارند از پرستار برای نگهداری کودک خود کمک بگیرند و مراقبت از کودک را در زمان هایی که در منزل نیستند را به آن شخص بسپرند. به صورت کلی، نصب دوربین مدار بسته اتاق کودک از نیازهای مهم خانواده هایی است که تمایل به مشاهده آنلاین اتاق کودک خود به منظور نگهداری و مراقبت از کودک را دارند.

 

نصب دوربین مداربسته در اتاق کودک

ضرورت نصب دوربین مداربسته اتاق کودک

همانطور که می دانیم، نصب دوربین مداربسته در محیط، می توانند موجب افزایش امنیت و آسودگی هخاطر کاربران شوند که این موضوع در خصوص نصب دوربین مداربسته اتاق کودک نیز صادق است و می تواند موجب آرامش خاطر والدین و اطمینان از مراقبت اصولی و درست آن ها توسط پرستار  شود. قطعا تا به حال هر یک از م دوربین های مناسب اتاق کودک را که به Baby camera  یا Baby Cam معروف هستند را دیده ایم، این دوربین ها قابلیت کنترل از راه دور از طریق گوشی تلفن همراه یا  CMS مربوط به خود را دارند و به صورت وایرلس هستند. دلایل نصب دوربین مداربسته Baby Cam در اتاق کودک، عبارتند از :

  • با استفاده از یک دوربین Baby Camera، می توان به راحتی رفتار و عمکرد کودک و هم چنین نحوه برخورد پرستار با کودک را تحت نظر قرار داد، این نوع دوربین می تواند با استفاده از قابلیت های ردیابی سوژه، در صورت حرکت کودک و یا پرستار، آن ها را با استفاده از قابلیت چرخش خود دنبال کند.
  • امکان مشاهده تصاویر با کیفیت بالا
  • امکان ضبط صدای محیط
  • قابلیت دیدن تصاویر از راه دور از طریق تلفن همراه و یا لپ تاپ
  • امکان ثبت تصاویر لحظات بازی کودک
  • امکان تشخیص چهره و حرکت
  • این دوربین ها Baby Cam ، در شکل های زیبایی ارائه می شوند که هماهنگی لازم را با دیزاین اتاق کودک دارند.
  • در برخی از این دوربین ها، امکان تنظیم قابلیت هایی چون Tripwire و Intrusion است.
  • قابلیت حافظه ی داخلی ( Micro SD Card )

ضرورت نصب دوربین مداربسته اتاق کودک

 

 

 

 

 

انواع دوربین مداربسته اتاق کودک

دوربین های مراقبت و کنترل اتاق کودک، می توانند از انواع دوربین مداربسته موجود در بازار باشند و هم می توانند از دوربین های مخصوص اتاق کودک (Baby Cam) باشند. ما در این مقاله شرح خواهیم داد که چه دوربینی مناسب اتاق کودک است ؟ این موضوع، بستگی به نیازهای شما و بودجه شما دارد، به طور کلی  بهترین نوع دوربینی که می توانیم به شما پیشنهاد بدیم دوربین IP است زیرا این دوربین ها به دلیل اینکه اتصالات قوی با سیم دارند بهتر از دوربین های وایرلس هستند، شما به قابلیت های گوناگونی برای نظارت دقیق محیط پیرامون خود دست خواهید یافت چرا یک دوربین بی سیم، ممکن است با قطع و وصلی هایی همراه باشد و در امر نظارت تصویری نیز نباید لحظه ای تصاویر قطع شود چرا که ممکن است یک رخداد مهم، در لحظاتی دوربین شما قطع و وصل شده انجام شود و در نهایت شما مدرک قابل استنادی برای اثبات آن نخواهید داشت.؛ اما سیم کشی قوی دوربین های تحت شبکه موجب می شود تا این نگرانی را نداشته باشید. دوربین IP با رزولوشن بالا ( متناسب با بودجه خود ) گزینه ی مناسبی است چرا که می تواند تصاویر مناسبی را با بالاترین کیفیت برای شما نمایش می دهد. توجه داشته باشید که دوربینی را انتخاب کنید که دارای میکروفون داخلی باشد تا بتواند صدای محیط را ضبط کند و در طراحی آن ها از لنز متغیر استفاده شده باشد تا بتواند در تصاویر لایو ( زنده ) بر سمت دلخواه تصویر، عملیات زوم را انجام داد. دوربین های Baby Cam  که در صنعت نظارت تصویری به عنوان دوربین مداربسته اتاق کودک، معروف هستند و هزینه پایین تری نسبت به خرید سایر دوربین های مداربسته که افراد در اتاق کودک نصب می کنند دارند چرا که دیگر نیازی به تهیه دستگاه ذخیره ساز یا سایر تجهیزات نظارت تصویری نیست و می توان با همین دوربین و رم داخلی (Micro SD Card) آن عملیات ذخیره سازی را انجام داد.

اگر شما پیش از این هم از انواع دوربین تحت شبکه استفاده کرده اید، به خوبی می دانید که می توانید تصاویر این دوربین ها را روی موبایل، تبلت یا لپتاپ مشاهده کنید. دوربین مداربسته اتاق کودک معمولا با یک کابل شبکه یا وای فای به شبکه متصل می شوند و می توانند تصاویر دریافتی را بر روی دیوایس های مجاز از قبل تنظیم شده را ارسال کنند.

‫دوربین تحت شبکه IP با زاویه دید‬‎

 

 

کاربرد دوربین مدار بسته اتاق کودک

همانطور که می دانیم، نوزادان معمولا نیاز به نظارت مداوم تری دارند و زمانی که خواب هستند نیز باید تحت مراقبت باشند. هنگام خواب ممکن است مشکلات زیادی برای نوزادان پیش آید، بنابراین اگر قصد خرید دوربین مدار بسته اتاق کودک را دارید، باید آن را در مکان مناسب و نزدیک تخت نوزاد قرار دهید تا بتوانید بهترین زاویه را برای بررسی وضعیت او داشته باشید. این دوربین باید دید کافی نسبت به تخت خواب کودک، محل بازی و سایر جاهایی که ممکن است او را در آن موقعیت قرار دهید، داشته باشد. در شرایطی که شما نمی توانید به صورت مداوم در اتاق نوزاد بمانید؛ دوربین مداربسته در اتاق کودک، می تواند کمک بزرگی به شما کند و آرامش خاطر بیشتری را برای شما فراهم سازند.

 

Image result for ‫دوربین مداربسته اتاق کودک‬‎

 

 

 

خرید دوربین مداربسته اتاق کودک

در خصوص خرید دوربین مداربسته اتاق کودک، می بایست به نکاتی چون : کیفیت تصویر دوربین، قابلیت هایی چون تشخیص حرکت و چهره، امکان دریافت صدای محیط بر روی برنامه موبایل دوربین، چرخش دوربین، گارانتی معتبر و … توجه داشت که خرید آگاهانه مناسبی داشت. قیمت خرید دوربین مداربسته اتاق کودک، نسبت به سایر دوربین و تجهیزات آن ها، ارزان تر است و دیگری نیازی به کابل کشی های طولانی و نصب زمان بر نخواهد داشت.

 

خرید دوربین مداربسته اتاق کودک

 

 

کلام آخر در خصوص نصب دوربین مداربسته اتاق کودک

همانطور که شرح دادیم، دوربین مداربسته اتاق کودک می تواند نقش مهمی را در آرامش خاطر مادر از شرایط کودک و نوزاد خود فراهم آورد و در زمان هایی که مادر در منزل حضور ندارد و کودک یا نوزاد تحت مراقب پرستار است، نظارت کامل و دقیقی را بر شرایط داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *