مقالات تخصصی

آزمایش فوکوس(وضوح تصویر) با لیزر در دوربین پی تی زد

آزمایش فوکوس(وضوح تصویر) با لیزر در دوربین مداربسته پی تی زد

چگونه وضوح تصویر (فوکوس) را در دوربین پی تی زد بهتر و سریع کنیم؟

در این متن دوربین کیو ۶۱۵۵ ایی مربوط به شرکت اکسیز آزمایش می شود و عملکرد، شرایط رقابتی در مقابل دوربین پی تی زد دی/ ان همچنین آی آر و روشنایی لیزر در این دوربین مورد بررسی قرار می گیرد.

اندازه گیری وضوح تصویر (فوکوس) لیزر

دوربین اکسیز که در این آزمایش از آن استفاده می شود یک دوربین پی تی زد همراه با یک لیزر است که فاصله را اندازه می گیرد. لیزر از زمان اندازه گیری برای محاسبه فاصله شیء تا میدان دید پی تی زد استفاده می کند و در یک زمان خاصی اشعه لیزر گرفته می شود و از دوربین خارج می شود به جسم برخورد می کند و دوباره به دوربین باز می گردد.

اشعه لیزر مانند یک نوار اندازه گیری است.

اکسیز مدعی است که وجود لیزر در دوربین ها باعث کاهش هزینه می شود. لیزر یک ال ای دی ۹۵۰ نانو متری است و همچنین تضمین می کند که اگر فردی مستقیم به آن نگاه کند هیچ آسیبی به او وارد نخواهد شد.

مشکلات فوکوس کردن قدیمی

دوربین پی تی زد به صورت اتوماتیکی و با ایجاد کنتراست بین پیکسل ها عمل فوکوس را انجام می دهد و لنز را طوری تنظیم می کند تا بالاترین کنتراست به دست آید. اگر صحنه کنتراست و یا منبع روشنایی پائینی داشته باشد و یا اگر بازتاب در حباب پی تی زد وجود داشته باشد در این صورت پی تی زد باید برای فوکوس، تصویر را آهسته آهسته دنبال کند بنابراین دیدن تصویر ثابت توسط اپراتور با تأخیر صورت می گیرد.

لیزر توسط برنامه فوکوس ِلنز و منبع فاصله تا شیء می تواند عملکردش را به نمایش بگذارد و این امکان را بوجود می آید تا لنز برای محاسبه نقطه کانونی تنظیم شود، سپس بیشترین کنتراست را برای تنظیم بهتر استفاده می کند، در نتیجه زمان فوکوس سریعتر خواهد شد.

مشکل پی تی زد عدم توانایی آن در فوکوس اتومانیکی است بویژه زمانیکه پی تی زد می خواهد زوم کند.

اکسیز آی آر و یا لیزر را به پی تی زد اضافه نمی کند

اکسیز هیچ پی تی زد آی آر یکپارچه ای ندارد که با صنعت ادغام شود، مخصوصاٌ این موضوع در محصولات چینی دیده می شود. علاوه بر این چندین تولید کننده از لیزر آی آر برای به دست آوردن بیشترین رنج روشنایی آی آر در دوربین پی تی زد استفاده می کنند. دوربین های پی تی زد آی آر از لیزر برای فوکوس کردن استفاده نمی کنند. اکسیز می گوید هدفش از بازار پی تی زد استقرار شهری و محیطی دوربین هاست که در این صورت روشنایی لازم برای ایجاد تصویر رنگی وجود دارد. مسأله مهمی که از این گفته برداشت می شود این است که هنوز وجود نور یک یک نگرانی در سامانه های حفاظتی است بویژه برای برنامه های کاربردی برون شهری، بنابراین اکسیز وجود روشنایی آی آر یکپارچه برای پی تی زد را در آینده رد نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *